י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הפלאפונים הם היצה"ר של הדור" • בלעדי

במהלך ביקורו של האדמו"ר מגור בארה"ב, הוא נפגש עם אדמו"רים ורבנים • לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תמליל הפגישה שקיים הרבי עם האדמו"ר מסקוור, במהלכה העלה האדמו"ר מסקוור את בעיית הסלולרים

"הפלאפונים הם היצה"ר של  הדור" • בלעדי
שוקי לרר



ארבעה ימים בלבד שהה האדמו"ר מגור על אדמת ארה"ב. במוצאי השבת האחרונה הוא עלה על מטוס שחרטומו היה מכוון לאמריקה. כשהוא מלווה בפמליה מצומצמת ממקורביו, נחת האדמו"ר על אדמת ניו-יורק, ונסע ישירות לעבר בורו-פארק.

כבר בתחילת הביקור, נראה היה כי לרבי אצה הדרך. הוא מיהר לקבל את כל חסידיו המקומיים, בהיכל ה'מתיבתא' ב-16 אבניו בבורו-פארק - כבר ביום הראשון לשהותו על אדמת ארה"ב.

בהמשך נפגש הרבי עם אדמו"רי ארה"ב, ביניהם שני האדמו"רים מסאטמר, שני האדמו"רים מבאבוב, והאדמו"רים מצאנז-קלויזנבורג, מונקאטש וקארלסבורג.

באסיפת רבנים שנערכה בחדרו שב'מתיבתא', נידונו נושאים ציבוריים רבים. כמו כן, נפגש האדמו"ר עם הרב רוזנבלום, ראש ישיבת 'שערי יושר' בניו-יורק, ודן עימו בנושאים העומדים על סדר יומו של הביקור.

השבת המשמשת לבוא, אמורה היתה להיות אחת השבתות ההיסטוריות בתולדותיה של הקהילה הגוראית בניו-יורק. האדמו"ר אמור היה לעשות את השבת במחיצת חסידיו שבארה"ב, והמונים התכוונו לשהות בצילו.

ביום רביעי נקטע הביקור במפתיע. האדמו"ר קיבל הודעה מהארץ, לפיה לקתה רעייתו הרבנית בדלקת ריאות ואושפזה בבית החולים 'איכלוב'. כשהרבי שמע זאת, הוא הודיע על כוונתו לשוב ארצה באופן מיידי, בכדי להיות לצידה של הרבנית. בינתיים הספיקה הרבנית להבריא ולהשתחרר מבית החולים.

שעות ספורות לפני שהרבי מגור נסע לכיוון נמל התעופה על שם קנדי בניו-יורק, הוא ביקש לבקר בניו-סקווירא, במעונו של האדמו"ר מסקוורא. וכך, במהירות הבזק, יצא הביקור האחרון שקיים האדמו"ר על אדמת ארה"ב, במסגרת ביקורו הנוכחי והמקוצר.

הפגישה היתה קצרה, אך לבבית. תמציתית, אבל כזו שנושאים חשובים נידונו בה. וכן, גם נושא המכשירים הסלולאריים החסומים מפני תוכן בעייתי, עלה על השולחן הגדוש בפירות שנתברכה בהם ארצות הברית של אמריקה. את הנושא העלה האדמו"ר מסקווירא, ששמע כי האדמו"ר מגור עסק בנושא המכשירים בארץ הקודש.

האדמו"ר מסקווירא דיווח לאורחו על התקנות אותן הנהיג בחצרו בנושא הסלולרי הכשר, והאדמו"ר מגור השיב קצרות והרעיף איחולי הצלחה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מפגישת האדמו"רים, והוא מוגש כאן באופן בלעדי:

בתחילת הביקור, מתעניין האדמו"ר מסקוור בשלומו של אורחו, האדמו"ר מגור: "כיצד מרגישים", הוא מתעניין.

האדמו"ר מגור: "ברוך ה', טוב".

האדמו"ר מסקוור: "אתם נשארים פה עוד קצת זמן?"

האדמו"ר מגור: "לא. אני נוסע חזרה אחרי הצהריים. בשעה 2.00-2.30, המטוס ממריא לדרכו".

האדמו"ר מסקוור: "כבר נוסעים?!.

"הערב, י"א במרחשון, יחול ה'יארצייט' של ה'מאור עיניים'. אני שומע שהינכם עוסקים מעט בעניין הפלאפונים המאושרים, שזהו היצר-הרע של הדור הזה".

האדמו"ר מגור: "ה' יעזור שנצליח".

"באתי לבקר ידיד טוב"

האדמו"ר מסקוור: "אצלנו, בדיוק לפני שנה, ביום ההילולא של ה'מאור עיניים', ראיתי ששקט פה. שהציבור לא מבין בדיוק את החורבן היוצא מכך. אז עוררתי מעט על אודות הנושא הזה. היו מעט קשיים פה ושם, בניסיון לגרום לכך שהדברים (המכשירים המאושרים - ש"א, א"ו) יהיו מתוכנתים כיאות.

"השבוע הודיעו לי, שבדיוק ביום בו יחול יום הזיכרון ל'מאור עיניים', יהיה מוכן מודל כזה (של פלאפון מאושר - א"ו, ש"א), שכל ההידורים יהיו כלולים בו.

"כל ההידורים - כלומר: הזהרנו בכמה מיני אזהרות, שלא תהיה כל אפשרות להגיע דרך המכשיר - לא רק לאינטרנט, אלא אפילו לא להודעות טקסט. וידאנו זאת בשתי דרכים: האפשרויות להגיע לאופציות הללו, 'שרופות' לגמרי. אין אפשרות כזאת שאפשר יהיה לפרוץ את זה.

"בדיוק ביארצייט של ה'מאור עיניים', יקבל הציבור את הבשורה, ויוכל לצרוך את המכשירים על הצד הטוב ביותר".

האדמו"ר מגור: "הדבר יהפוך להיות קל יותר" (כלומר, המאבק על החדרתו של הסלולרי הכשר - א"ו, ש"א).

האדמו"ר מסקוור: "השם יעזור".

בשלב הזה, כיבד האדמו"ר מסקוור את אורחו בפירות.

האדמו"ר מסקוור: "אני עומד עדיין לפני התפילה. אז אקיים את 'גדול העונה אמן יותר מן המברך'.

"הרהרתי בכך, שה'מאור עיניים' מביא בפרשת השבוע (לך לך), שחובה עלינו לעבוד את ה' 'בדרך שהלכו בה אבותינו הקדושים. ואנחנו בניהם, בעקבותיהם נלך, לטהר כל מחשבות הרע. אבי ז"ל, היה מרבה להדגיש את לשונו של ה'מאור עיניים'.

"אז חשבתי, שאם הבשורה הגיעה דווקא ביום ההילולא ל'מאור עיניים', אולי זכותו עמדה לנו שנצליח להביא לידי כך (החדרת הפלאפונים הכשרים לציבור - א"ו, ש"א). כיום, כשאומרים שצריך "לטהר כל מחשבות הרע" - הכוונה לזה".

הביקור הלבבי עומד לקראת סיומו, ובשלב הזה מעניק המארח, האדמו"ר מסקוור, פירות מתוך המגש, לבני-לוויתו של האדמו"ר מגור: חתנו הרב שמעון רוטשטיין, משמשו הרב יהונתן בורנשטיין, והעסקנים הגוראים הרב פנחס גולדברג, הרב מאיר מלניק והרב שלמה ורדיגר.

האדמו"ר מגור: "שהשם יעזור, שיהיה כל טוב. באתי להתראות כאן עם ידיד טוב. באתי לבקר ידיד טוב ולבבי".

האדמו"ר מסקוור: "נכון! 'כמים הפנים אל הפנים'. זהו דבר פשוט".

האדמו"ר מגור ופמלייתו קמו לצאת את הבית, והמארח, האדמו"ר מסקוור, ליווה אותם בדרכם החוצה.

בעומדם על מפתן הבית, ציין המארח: "היה לי חשק להחזיר אליכם ביקור לאחר התפילה, אבל אני שומע שאתם נוסעים כבר חזרה".

האדמו"ר מגור: "אני יוצא כבר לשדה התעופה. לא צריך להחזיר ביקור".

האדמו"ר מסקוור: "לא חשבתי אחרת. אני עומד עדיין לפני התפילה. אהיה עימכם בקשר טלפוני. אם אתם נוסעים כל כך מוקדם- עד שאסיים להתפלל אני חושש שהביקור כבר לא יתאפשר. זה כבר יהיה בבחינת 'חישב לעשות מצווה'...

"השם יעזור שנתראה מתוך שמחה", סיכם המארח את הביקור, והאדמו"ר מגור ופמלייתו עלו לרכבם, בדרכם לסידורים אחרונים לקראת ההמראה חזרה לארץ הקודש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}