י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב יצחק זאב חברוני ז"ל, נשיא ישיבת חברון

הידיעה שפשטה בשעת צהריים בהיכל ישיבת 'חברון' המפורסמת, התקבלה בעצב בקרב תלמידי הישיבה ואלפי בוגריה • הרב יצחק זאב חברוני ז"ל ניהל את הישיבה במשך שנים, וכיהן בשנים האחרונות כנשיאה

ישיבת 'חברון'
ישיבת 'חברון'

אבל רבתי השתלט על היכל ישיבת חברון בשכונת גבעת מרדכי, סמוך לשעה 2.00 בצהריים, בעת שנודע על פטירתו של נשיא הישיבה, הרב יצחק זאב חברוני ז"ל.

הרב יצחק זאב חברוני ז"ל, היה בנו של רבי משה חברוני זצ"ל, שכיהן במשך שנים כראש הישיבה. הרב יצחק זאב הבן, נטל מידי אביו את מושכות הניהול בישיבה, וכיהן במשך שנים כמנהלה הראשי.

בשנים האחרונות, לאחר שחלה הרב חברוני, תפס בנו, הרב יוסף חברוני, את מקום אביו, ואף התמנה לאחד מראשי הישיבה. במקביל, הוכתר אביו, הרב יצחק זאב שנפטר היום, לנשיא הישיבה.

לאורך שנים רבות ניהל הרב יצחק זאב חברוני ז"ל את הישיבה הנודעת, גייס עבורה משאבים ודאג לקיומה ולביסוסה. את כל ימיו הקדיש למען ישיבת חברון, אותה ראה כמפעל חייו.

למרות מעמדו הרם, היה הרב חברוני אדם לבבי, שקיבל כל אדם בסבר פנים יפות. הוא היה אוהב תורה, שמסר את חייו למען החזקתה. תורה וגדולה התאחדו על שולחנו, בהיותו אחד מעמודי התווך בישיבה המפורסמת, ויחד עם זאת התברך בעושר ובנכסים.

בשנים האחרונות חלה הרב יצחק זאב חברוני ז"ל במחלת הפרקינסון, ומיני אז חדל מלתפקד. עם זאת, תלמידי הישיבה, ראשיה ואלפי בוגריה, המשיכו לראות בו את הרוח החיה מאחורי הישיבה, שהעמל שהשקיע למענה לאורך שנים, לא יישכח במהרה.

היום (ה') בשעת צהריים, הכריעה אותו מחלתו הממושכת, והוא השיב את נשמתו לבוראה. הידיעה הביאה עצב ותוגה בקרב תלמידי הישיבה בהווה, ואלפי הבוגרים שלמדו על ספספליה לאורך עשרות השנים האחרונות.

הרב חברוני הותיר אחריו בנים ונכדים, ביניהם בנו, רבי יוסף, המכהן כאחד מראשי הישיבה, חתנו הרב אריה ז'ולטי, בנו של הגאון רבי בצלאל ז'ולטי זצ"ל המכהן כראש כולל בגבעת מרדכי. גיסו של הרב חברוני ז"ל הוא הגאון רבי הלל זקס, ראש ישיבת כנסת ישראל במודיעין עילית.

הלוויתו של הרב יצחק זאב חברוני ז"ל, תצא בשעה 18.30 מרחבת ישיבת חברון בגבעת מרדכי. הוא ייטמן בהר הזיתים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}