י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בני-ברק: גנרטור-שבת יאיר את העיר

חשיפה: למהפכה הזאת חיכו רבים מתושבי בני-ברק שנים רבות. החל מהשבועות הקרובים, יפעלו עמודי התאורה בעיר, באמצעות גנרטור שבת. ומי המתקצב? משרד הביטחון • כל הפרטים בפרסום ראשון

גנרטור שבת באלעד. בקרוב, בבני ברק. צילום: יצחק לב ארי
גנרטור שבת באלעד. בקרוב, בבני ברק. צילום: יצחק לב ארי

56 שנים לאחר פטירת החזון איש, הוגה רעיון החשמל הכשר בשבת, תזכה בני ברק לגנרטור שכזה, גם ברחובות ציבוריים.

בימי חול המועד סוכות האחרון, עלה ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, להקביל את פני רבו ברגל. הוא טיפס במדרגות הבית ברחוב רשב"ם בבני-ברק, המובילות לביתו של הגר"ח קניבסקי, על מנת לברך ולהתברך בברכת החג.

במסגרת השיחה, ביקש הגר"ח מראש העיר לבדוק האם ישנה אפשרות להפעיל גנרטור של שבת גם במקומות ציבוריים בעיר. הייתי שמח מאוד, הסביר הגר"ח, אם כל בני ברק תהיה מחוברת לגנרטור של שבת, ולא רק המחמירים, בבתיהם הפרטיים.

הגר"ח הוסיף ואמר כי ברוך ה' איכשר דרא, וברוב הבתים בבני ברק יש גנרטור המספק חשמל כשר לתושבי העיר, כזה שאינו כרוך בחילולי שבת הנעשים על ידי חברת החשמל. אבל ברחבי העיר, לאורך הרחובות, הכבישים והגנים הציבוריים, קיימים עמודי תאורה, הפועלים באמצעות חשמל רגיל.

הגר"ח הציע לראש העיר, שבידקו את האפשרות להעתיק את המודל הקיים בבתי בני ברק מזה שנים, ולהפעיל את החשמל ברחבי העיר באמצעות גנרטורים של שבת.

ראש העיר שמע, הבטיח לבדוק ולחזור עם תשובה. בימים האחרונים בדק ראש העיר את הנושא ומצא רעיון הדומה למה שנעשה בבני ברק עם המים של שבת.

כזכור, ראש העיר הקודם הצליח להביא לדאוג לכך, שבשבתות יזרמו בברזי הבתים מים שמקורם בבריכות פרטיות. את התקציב הוא השיג באמצעות משרד הביטחון, שאישר לכך תקציב מיוחד, מהסיבה שהמאגר ישמש לשעת חירום.

יעקב אשר החליט לנסות ולהעתיק את הרעיון: הוא פעל גם בנושא החשמל, והצליח להשיג תקציב לגנרטור ציבורי שיאיר את העיר, בטענה שהדבר חיני, בכדי שישמש את העיר בשעת חירום. ואם כבר יש גנרטורים עירוניים, אפשר לנצלםפ מדי שבת בשבתו, לצורך הפעלת חשמל כשר לתושבים.

הגר"ח שמע היום על היוזמה, והתרגש עד למאד. למקורביו אמר: "מי היה מאמין שחמישים וארבע שנים לאחר פטירת החזון איש, תזכה העיר בני ברק לחשמל של שבת".

התוכנית תחל לפעול כפיילוט ראשוני, כבר בשעות הקרבות, מתוך תקווה שהתוכנית תצא לפועל במלואה במהלך החודשים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}