י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אסון בשחקים • ד"ר חיים וייס ז"ל

ד"ר חיים וייס ז"ל, פסיכולוג חרדי תושב מונסי, התרסק למוות בעת שהטיס מטוס קל מעל שמי ניו-יורק. ד"ר וייס עסק בקידום ילדים חריגים והיה מוכר בניו-יורק החרדית • דיווח ותמונות מאתר ההתרסקות

זירת האירוע. צילום: ליפא שטאובר
זירת האירוע. צילום: ליפא שטאובר

ניו-יורק החרדית בהלם כבד: הרב ד"ר חיים וייס, מהבולטים שבתושבי אזור מונסי, נהרג באסון תעופה קשה.

ההרוג, ד"ר חיים וייס, היה 58, כאשר נהרג היום (ב) באסון הטראגי. במקצועו היה ר' חיים וייס ז"ל נוירולוג ומומחה לפיסכולוגיה, שעסק בחינוך לילדים מיוחדים, במוסד לילדים חריגים של חסידי סאטמר במונרו. הוא התגורר בספרינג-וואלי, הסמוכה למונסי והיה מהדמויות האהודות באזור.

ד"ר וייס יצא ביום ראשון אחר הצהריים בטיסה לכיוון קנדה, כשהוא ממריא משדה התעופה לכלי טייס קלים, 'גרינוולד', בניו ג'רסי. על פי התוכנית, הוא היה אמור לנחות בסמוך לקנדה. אלא שזמן לא רב לאחר שהמריא, הבחינו תושבי האזור במטוס קל המאבד יציבות ונעלם.

הוא נסע במטוס פרטי, ואחז בהגאים בתא הטייס. מסיבה לא ברורה, איבד וייס את השליטה על כלי הטייס הזעיר, והתרסק יחד עם המטוס, על צלע הר, באזור של צמחייה עבותה, קרוב לשדה התעופה ורמונט. מפקדי המשטרה שהגיעו למקום, אמרו כי יש לחקור אחר מצבו הבריאותי של הטייס בשעות שקדמו לטיסה.

רוכב אופניים שחלף סמוך למוקד ההתרסקות, הבחין במטוס המרוסק ובגופה השרועה בתוכו. מתנדבים שחשו למקום, זיהו אותו בוודאות. לאחר גילוי הגופה, העידו מספר עובדים באזור תעשייה קרוב, כי הם שמעו "רעש חזק של התרסקות", אך לא ידעו את מקורו.

לפני שיצא לטיסה, דיווח וייס לבני משפחתו כי בכוונתו לצאת לטייס קצר, באזור וורמנט. לדברי ראשי המינהל הפדראלי, ר' חיים וייס ז"ל קיבל את רישיון הטייס שלו בשנת 2005.


סייע בהכנת הכתבה: ליפא שטאובר מניו יורק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}