י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

למה צעק יצחק רביץ על מאיר רובינשטיין?

בביתר עילית הוקצו מגרשים ל-14 מוסדות תורה וחסד, בתי כנסת ומקוואות. במקביל אישרה המועצה תברי"ם בהיקף של כ-18 מיליון ₪ להקמת מרכז פיס • וגם: על מה צעק רביץ ואף דרש שירשמו את הערתו בפרוטוקול

יצחק רביץ בסוכתו של ראש העיר. צילום ארכיון: אליהו הלוי
יצחק רביץ בסוכתו של ראש העיר. צילום ארכיון: אליהו הלוי

מליאת עיריית ביתר עילית אישרה פה אחד הקצאת מגרשים ל-14 מוסדות תורה וחסד, בתי כנסת ומקוואות בשכונת התמר שבגבעה B2 בעיר. במקביל אישרה מועצת העיר תברי"ם (תקציבים בלתי רגילים) בהיקף של כ- 18 מיליון שקלים להקמת מרכז ואולם פיס קהילתי. תחנת פיס לבריאות. שדרוג מבנה הפיס הישן ופעולות לבטיחות בדרכים. תקציבי התברי"ם שאושרו מוענקים לעירייה בפריסה דו שנתית על ידי מפעל הפיס ומשרד הבינוי והשיכון.

ראש העיר, מאיר רובינשטיין אמר בישיבה כי ההישגים הללו הם הודות לאחדות המופלאה השוררת בין כל גווני האוכלוסייה בעיר והפעילות המקצועית של וועדת ההקצאות, חברי ועובדי העירייה. רובינשטיין שיבח את יו"ר ועדת האיתורים, סגן רה"ע, יעקב ויינגרטן וחברי ועדת ההקצאות; המנכ"ל, יהודה גרליץ. הגזבר, יהושע פולק. ומרכז הועדה, מנהל לשכת רה"ע, עקיבא אוביץ על ההשקעה המסירות והמקצוענות שהביאו לאישור, פה אחד, של עשרות הדונם למוסדות התורה והחסד בעיר. ראש העיר ציין כי ההקצאות בוצעו, לראשונה, לאחר שנכנס לתוקפו הנוהל החדש, המחמיר במיוחד, להקצאות על ידי משרד הפנים. רובינשטיין הביע תקוה כי כל המוסדות שלהם אושרו ההקצאות יבצעו את הבניה בפועל ובמהירות הנדרשת עפ"י הנוהל.

ההקצאות אושרו לשורה ארוכה של מוסדות תורה וחסד ובהם; מוסדות ערלוי. 'נר לרחל ובניה'. מקוה טהרה - מוסדות 'בית השם'. 'שער התפילה' הכלל חסידי. בית כנסת ומקוה טהרה – 'תפארת בנים'. מוסדות 'אמונת ישראל' בנשיאות הרה"צ ר"מ וולפסון. מוסדות תורה וחסד 'מקור הנחל' דחסידי ברסלב. 'תלמוד יוסף' בנשיאות בן חמו. מרכז רוחני 'קול רינה' בראשות בביוף. 'נתיבות חכמה' מיסודו של שימחיוב. 'עזר לחנוך'. 'זכרון קדוש'. 'עמותת בני תורה בהרי יהודה ביתר' ו'קהילת בני תורה מנין אברכים'.

במקביל, כאמור אישרה המועצה את תקציבי התברי"ם החדשים לבנייה ושדרוג מרכזי הפיס. התברי"ם שאושרו ישמשו להקמת מרכז פיס קהילתי ברחוב ברסלב בשכונת הדקל בעיר בעלות של 12 מיליון שקלים במימון דו שנתי של מפעל הפיס ומשרד הבינוי והשיכון. הקמת תחנת פיס לבריאות המשפחה בעלות של כ- 3 מיליון ₪, תקציב שמוענק ע"י 'מפעל הפיס'. אולם פיס ברחוב דרכי איש בשכונת התמר בעלות של 2.7 מילון ₪ מתקציב מפעל הפיס'. שיפוץ ושדרוג מבנה הפיס הישן ברחוב בן איש חי בעלות של 600 אלף ₪, תקציב 'מפעל הפיס' ופעילות לבטיחות בדרכים בהיקף של כ-50 אלף ₪ מתקציב שאושר ע"י משרד התחבורה.

מרכז הפיס החדש שבשכונת הדקל ייתן מענה לכינוסים ואירועים למוסדות התורה והחסד בעיר שעתה נאלצים לבצע את הכינוסים הללו מחוץ לעיר. המבנה מתוכנן בהתאם לדרישות מנהלי מוסדות התורה בעיר שהגישו את בקשותיהם לראש העיר, עפ"י בקשתו, במהלך החודשיים האחרונים.

ראש העיר, רובינשטיין אמר כי עם אישור התברי"ם רושמת העירייה פרק חשוב במסכת פיתוחה והתפתחותה של העיר לרווחת התושבים. רובינשטיין שיבח את יו"ר ועדת הכספים, בנימין הרשלר וחברי הוועדה שביצעו עבודה יסודית מקדימה להכנת התברי"ם לאישור המועצה.

במהלך הישיבה נרשמה תקרית קטנה, כשיו"ר סיעת 'דגל התורה' המקומית יצחק רביץ, מחה על כך שחסידות חב"ד מקבלת קרקע למרות שהיא מונה רק כ-40 משפחות. ראש העיר לא שעה לצעקות הקולניות, והעביר את ההחלטה.

רביץ ביקש שהערתו תירשם בפרוטקול, וכך נעשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}