י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ירושלים: סגנים נוספים יגיעו

ועדת השרים לעניני חקיקה דחתה את החוק להוסיף סגנים בשכר לעיריית ירושלים. בש"ס זעמו והודיעו: הדבר בנפשנו. מרגי שלח מכתב המערער על החלטת הממשלה, ודיון נוסף בשבוע הבא יאשר את התוספת

יוסי דייטש ויצחק פינדרוס. ייהפך לסגן בשכר?
יוסי דייטש ויצחק פינדרוס. ייהפך לסגן בשכר?

שנה מלאו לבחירות הסוערות שעברה העיר ירושלים, והציבור החרדי מתחיל אט אט להסתגל למצבו החדש. הציבור אולי מסתגל, אך הנציגים ששלח לעירייה מסתגלים קצת פחות. החרדים שהגיעו בעמדה נחותה לשולחן המשא ומתן, נאלצו להסתפק בפרורי העוגה הקואליציונית.

יהדות התורה קיבלה תפקיד אחד של ממלא מקום ראש העיר, וסיעת ש"ס נאלצה להסתפק באי אלו תארים לשם כבוד, שאולי מוסיפים שור או שניים בכרטיס הביקור, אבל תלוש המשכורת נשאר מרוקן משורות כלשהם.

עוד בהסכם הקואליציוני המדולדל עליו חתמו הצדדים סוכם, כי ייעשה מאמץ להגדיל את מצבת כח האדם בעיריית ירושלים. הסיעות וראש העיר הבטיחו זה לזה כי יעשו מאמץ במישור הפוליטי להגדיל את תקני סגני ראש העיר בשכר. מהתוספת העתידית היו אמורים להנות סיעות ש"ס ויהדות התורה, כשכל אחת מהסיעות תקבל סגן נוסף בשכר.

בדיון שנערך בועדת השרים לעניני חקיקה ביום א' האחרון הוחלט כי אין מקום להוסיף עוד תקנים, והבקשה נדחתה. דחיית הבקשה עוררה זעם רב בסיעות החרדיות, שלאחרונה מרגישות כי נהפכו לסרח עודף בממשלה, ושר הפנים ניגש להביע תרעומת בפני ראש הממשלה.

לאחר שהסביר לו כי החוק להגדלת הסגנים הינה בנפשה של סיעת ש"ס, סיכם איתו ראש הממשלה, כי החוק יעלה לדיון חוזר בועדה. הפרצדורה מחייבת הגשת ערר על החלטת הועדה, בכדי להעלות את הנושא לדיון חוזר, ואכן, הבוקר (ג') שלח שר הדתות יעקב מרגי ערר למזכיר הממשלה צבי האוזנר לערוך דיון חוזר.

במתב כותב מרגי:

"אבקש להביא עוד השבוע לדיון מחודש בוועדת שרים לענייני חקיקה ערר על החלטת וועדת השרים לענייני חקיקה, להלן נימוקי הערר:

מעמדה המיוחד של ירושלים, כבירת מדינת ישראל, כעיר הגדולה ביותר במדינה, וכן כעיר המקודשת לדתות שונות, מהווה מוקד של סכסוך בינלאומי ומתיחויות מדיניות.

ירושלים היא גם בעלת הרכב דמוגראפי סבוך ומפולג במיוחד, עיר רב גונית, ובעלת קבוצות וקהילות מכל הדתות.

על פקודת העיריות להתייחס גם לעיר הגדולה ביותר במדינה המונה כ-800,000 אלף תושבים.
בפני עיריית ירושלים מוצבים אתגרים רבים שאין דומה להם בערים אחרות, ובין השאר מוטל על ראש עיריית ירושלים אינטרס עליון לחבר בין כל הזרמים השונים החיים בעיר.

בקדנציות שבין 1989 ל-2003 כיהנו בעריית ירושלים שמונה סגנים לראש העירייה. משרד הפנים דאז, בתיאום עם הממשלה, הגיש הצעת חוק מיוחדת לעיר הבירה, וזאת מתוך הבנה שלעיר ירושלים נדרשים יותר סגנים, בשל הצרכים המיוחדים שיש בעיר הן מבחינת גודל אוכלוסיה והן מבחינת שונות דמוגרפית".

החוק אמור לעבור בשבוע הבא בועדת השרים, לקראת חקיקה סופית, ולתת לנציגנו המסורים עוד 2 ג'ובים לחלוקה. מי שיהנה מהחוק החדש הוא יוסי דייטש מ'יהדות התורה' שיהפך לסגן בשכר, במקום לממש את הרוטציה עם המ"מ הקיים יצחק פינדרוס.

בש"ס ככל הנראה יקבל את התפקיד שלומי אטיאס, בעוד שאלי שמחיוף יקבל תפקיד אחר בעיריית ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}