י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ה'רוח' פלטה שטף קללות נגד נתניהו

איפה התגלה היום חשבון ארוך נוסף של לאה רבין ולא חשבון הדולרים? • מי קיבל 'אוטונומיה' עוד לפני הפלשתינים? • ומי זורק איצטרובלים על שוטרים? • מדורו היומי של יצחק נחשוני

בנימין נתניהו. קיבל שטף קללות. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
בנימין נתניהו. קיבל שטף קללות. צילום ארכיון: בחדרי חרדים






יצחק רבין. יום זיכרון במשך חודשצילום: יצחק רבין. יום זיכרון במשך חודש
יצחק רבין. יום זיכרון במשך חודש


שוב החליפו את 'רחל' ב'לאה'

שלושה ימים לפני היום המסוגל במיוחד – יום פטירת רחל אמנו ע"ה, נוקט הבוקר אמיר אורן ב'הארץ' בדרכו של לבן הארמי, ובנוסף לרצונו התמידי לעקור את הכל, הוא מנסה להחליף את רחל ב'לאה'. קנאתו ב'בנימין' בוערת בו עד כדי כך שהוא מחליט להעלות את לאה רבין מן האוב ושם בפיה את כל דברי ההסתה והשטנה נגד ראש הממשלה המכהן. כשמדובר ב'ברת מינן' איש הרי לא יוכל לטעון כנגדה שהיא משדלת לרצח הבא של ראש ממשלה בישראל, כפי שהיא וחבורת 'מורשת רבין' נהגו לטעון כנגד כל מי שחלק על בעלה.

מזה כמה ימים שאנחנו מצויים בכוננות ספיגה לקראת תרועת הפתיחה לארועי יום הזכרון ה-14 לרצח רבין. אבל כמו תמיד היא באה בהפתעה ותפסה אותנו לא מוכנים. ושוב מלאינו לאחראים לארגון ה'צרמוניות' לזכר רבין את מחסנית כדורי ה'דום' דום' היורה בכל מי שאינו עומד דום וממלא אחר מאוויהם.

תשאלו איך הם מצליחים להפתיע אותנו בכל שנה מחדש? - רק משום שהם מסרבים לקבל שגם יום זכרון לראש ממשלה שנרצח צריך שיצטמצם אל תוך השעות שנר הזכרון, שכל כך אפיין את הזדהות העם עם מותו, דולק בהן, ולכל היותר 24 שעות. גם אם יש בהם מי שמאד רוצה שנחשוב ש'מנהיגותו' של יצחק רבין היתה לפחות כשל...משה רבינו, הוא אינו מוכן להפנים שגם יום הזכרון למשה ע"ה מתפרס על פני יום אחד בלבד, ז' באדר, ואפילו נשאר עוד מקום בלב לציין באותו יום גם את יום הולדתו.

בעזרת ההתעקשות הזו, למרוח את יום הזכרון על פני חודש, שלעולם לא ניתן לדעת מתי הוא מתחיל ומתי מסתיים, הם משיגים את גורם ההפתעה והפעם היא היתה באמת מושלמת.
14 שנה אחרי הרצח, השוואת 'מנהיגותו' של יצחק רבין לגדולי מנהיגי האומה הישראלית כבר כנראה אינה רלוונטית גם בעיניהם, ואת ה'פוקוס' החליטו השנה למקד בלאה אשתו. יום רצח רבין אמנם חל יום אחד אחרי י"א במר חשון, יום פטירת רחל אמנו ע"ה, אבל לא לאה רבין תתן לרחל ליטול את כל אהבת עם יעקב. וכך, החליטו ב'הארץ' להחליף בין השתיים, ולתת ללאה 'זכות קדימה' של ארבעה ימים.

ב'סיאנס' שעושה עמה העיתון היום, ומתפרסם בראש עמודו הראשון, מופיעה לאה רבין עם 'צפירת זכרון' צעקנית של קללות, חירופים וגידופים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מסתבר שעד היום היא מנהלת עוד חשבון ארוך, ולא רק חשבון דולרים...

"אלמנתו של יצחק רבין, לאה, תיארה את בנימין נתניהו במלים סיוט, פלצות מושחת שקרן סכסכן, הורס כל חלקה טובה בחברה שלנו, מפצל אותה לרסיסים" – מעדכן אותנו 'הארץ' בידיעה שהגיעה 'זה עתה' למערכת. לדברי הכתב אמיר אורן הדברים נכללו במכתבים ששיגרה לידיד ותיק שלה בחודשים האחרונים לכהונה הקודמת של נתניהו. הם לא נמסרו לפרסום בידי הנמען האנונימי, אך רואים עתה אור לראשונה לקראת יום השנה ה-14 לרצח רבין.

לאה רבין לא הסתפקה בדברי הקבס הזולים והמבחילים האלה שצוטטו מפיה ואמיר אורן דואג שלא ישאר שום מקום לספק שהיא משלשלת ל'חשבונה' לא רק דולרים. "כולנו רוצים שהסיוט הזה ייגמר ושהפלצות הזאת ששמה נתניהו תעוף לנו מן העיניים כי כבר הגדיש את סאת הסבל שלנו מזמן" – אומרת ה'רוח'.

את אחד ממסריה היא מסיימת ב'רוח' הומוריסטית: "לימים נצטרך להקים הכל מחדש, עם גשרי הבנה וסובלנות שנהרסו מזמן"...

איך אמר המשורר? - "האמינו...יום יבוא"

לבנו לבנו על 'יצחק היקר' ששכב לו הלילה רועד בצינה הירושלמית השורה בחלקת 'גדולי האומה' שבמרומי הר הרצל, ומצא עצמו מבועת מה'רוח', שבמקום לשרוק כהרגלה צווחה לה בקול המוכר לו מהימים שבהם עדיין האמין 'בשלום' אבל לא נח על משכבו בשלום. רק יובל, בנו, יצליח אולי להרגיע אותו ולהסביר לו שזה קולה של אמא.

שנה אחרי שיובל רבין בכבודו ובעצמו הכריז במסיבת עתונאים משותפת עם בנימין נתניהו שהוא סולח על העבר והוסיף: "אני לא מוכן לחיות את העבר", חושבים ב'עיתון לאנשים חושבים' שצריך דוקא לעורר מחדש את שד השיסוי וההסתה בעם. לצורך זה הם הביאו את 'רוחה' של לאה רבין כדי שתעמיק את הקרע בעם כך שיהיה מספיק עמוק כדי ליצוק לתוכו את היסודות ל... "גשרי ההבנה והסובלנות". היא הרי הבטיחה שיום יבוא והם יקומו מחדש...

הסודנים משתלטים. תמונת אילוסטרציהצילום: הסודנים משתלטים. תמונת אילוסטרציה
הסודנים משתלטים. תמונת אילוסטרציה


סודן ועמורה בלב תל אביב

שנים של התחבטויות והתחמקויות, זיגזוגים ומשחקי מלים, עברו על ראש הממשלה בנימין נתניהו עד שהעז להוציא מפיו, בנאום בר-אילן, את המינוח "שתי מדינות לשני עמים". וגם אחרי הנאום הפיכתה של ישראל ל'מדינת סנדביץ' בין חמאסלנד לבין מדינת הפלשתינים ביו"ש עדין רחוקה מביצוע.

ימים ארוכים של 'תפירת תיקים' והוכחות, עיבוים בניירות ריקים ובדו"חות מקושקשים חלפו, עד שנציגי המשטרה והפרקליטות תפסו אומץ ודרשו מבית המשפט להגלות את אמו של הילד ח' ומשפחתה ממאה שערים. העילה: כדי שהשכונה לא תהפוך ל'מובלעת' שלמשטרה ולעובדי הרווחה לא תהיה דריסת רגל בה.

אבל בתל אביב, יושב לו שופט ב'מגדל השן' התותבת והישנה של בית המשפט שברחוב ויצמן, ומכריז, בלא להניד עפעף, שרחוב נווה שאנן בעיר, הנמצא במרחק שתי תחנות משם, היא מעתה 'אוטונומיה' סודנית. חוקי מדינת ישראל אינם תופסים בה, הפליטים הסודניים שהשתלטו עליה יכולים לעשות בה ככל העולה על רוחם וישראל מצדה אינה רשאית לגרש אותם.
כאילו הכרזת העצמאות של מדינת ישראל על ידי בן גוריון ומועצת העם, שהיתה גם היא בתל אביב, לא חלה על רחוב ה'סוליות' ולא רק של הנעלים, בתחנה המרכזית הישנה, והיא נותרה שטח מפורז.

דורון ברוש כתב העיתון 'זמן תל אביב' יצא ללא צורך בויזה , טיסה, דיוטיפרי ומכס, למסע ב'אוטונומיה' הסודנית שבלב העיר הראשונה בישראל, וחזר משם עם רשמים מצמררים, שנראים כלקוחים מסרט אימה על רובע הפשע של מדינה שחורה משחור בעולם השלישי.

מאיר, הוא סיטונאי נעליים ברחוב נוה שאנן שמצא עצמו נתין במדינה זרה, שהוא מעולם לא היגר אליה, אלא היא באה אליו. הוא מתאר באזני הכתב את שמתרחש ברחוב שהרשויות ובתי המשפט מתייחסים אליו כאל 'נוה שאנן'... "הם יושבים כל היום לא עושים שום דבר. מאחר הצהרים, משעה שש בערב, הם יוצאים כולם החוצה, יושבים פה בכל פינה, בכל כניסה, סותמים את כל הרחובות. אתה לא יכול לעבור כאן בכלל. אתה פותח את דלת החנות והם יושבים לך מול הדלת, מול הויטרינה, וזה עוד המצב הטוב. הם מתחילים לשתות ועוד לפני שיצא שמונה הם שיכורים. מקיאים לך פה, מתחילים צעקות, קללות, מכות ביניהם...הם פתחו פאבים, לא יודע מאיפה הביאו עסק. בכל פינה יש להם פאב, נכנסים, שותים, וכסף צריך בשביל לקנות בקבוקים אז מאיפה מביאים? – עושים שודים. הם נהיו כייסים. אתה צריך לשמור כל הזמן על הכיסים שלך. רק בחודש שעבר הורידו לי פאוצ' ולא שמתי לב. גיליתי רק כשנכנסתי לחנות. איך נותנים להם שיהיו להם פאבים כשבכל מקום בעולם המדינה סוגרת אותם? למה כאן העיריה לא סוגרת להם"?

"לזה קוראים פצצה, פצצה חברתית, פצצת זמן, פצצה" – מסכם העיתונאי את כתבתו המחרידה.
בראיון לא פחות מפחיד שהעניק ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ המשמש כיו"ר הועדה המיוחדת של הכנסת לבעיית העובדים זרים, לעיתון 'בשבע', הוא מזהיר מפני האיום הדמוגרפי של ה'אוטונומיה' הסודנית על מדינת ישראל. "הבעיה הגדולה ביותר הם הפליטים מסודן ומאריתריאה שבאים דרך סיני והערבה, חודרים דרך הגבול הפרוץ עם מצרים, ומשתלטים על ערים שלמות בישראל כמו ערד, אילת ובהדרגה גם על תל אביב".

ח"כ כץ מגלה, כי בסיור שנערך עם צה"ל לאחרונה באיזור הגבול נאמר שעוד כ...מיליון (!) סודנים מחכים להיכנס לישראל.

"על פי תוכנית שאושרה עוד בימי אולמרט יש למתוח גדר של מכשולות כולל תצפיתנים והוראות ירי לאורך כל הגבול הפרוץ בדרום" – אומר כצל'ה ומוסיף אזהרה: "ראש הממשלה חייב להבין שמדובר בסכנה קיומית למדינת ישראל".

השאלה "מה הוא קופייץ" והאם מדובר ב'חבשי' או ב'סודני' כבר הפסיקה להיות בדיחה. מיליון פליטים סודנים הפולשים לישראל, זה בהחלט לא דבר מצחיק,ודחיקת הסכנה מהתודעה הציבורית אינה מפחיתה מהחומרה שבמציאות.

כאשר עלה חשש לפלישת מיליון חגבים מאותו גבול, הבינה מדינת ישראל שיש להתייחס לכך במלוא הרצינות וחיפשה דרכים לעצור את מכת הטבע הכתובה בתורה. לבסוף, הם נעצרו בדרך, בחסדי שמים. אבל שמדובר במסתננים רגלית שניתן לבלום אותם, לא נעשה דבר ואחרי שהם פולשים לכאן עוד נותן להם שופט בישראל במתנה 'אוטונומיה' בלב העיר הגדולה במקום להתייחס לבעיה כאל סודן אדום!

על רקע אי התערבותה של משטרת מחוז תל אביב בנעשה ב'אוטונומיה הסודנית' בעיר, מקבלת הידיעה הבלעדית המתפרסמת היום ב'המבשר' משמעות חזקה במיוחד.


השוטרים בצילום: השוטרים ב
השוטרים ב'חי'. תמונת ארכיון


עשו 'תרגיל' לשוטרים

אל תחשבו לרגע שהשחרור מאחריות לנעשה ב'אוטונומיה' הותיר לשוטרים זמן מיותר ולא מנוצל.
יוסף בלקמן כתב 'המבשר' מדווח היום בעיתונו כי משטרת מחוז תל אביב ביצעה ביום חמישי האחרון תרגיל מיוחד המדמה פיזור הפגנת חרדים שבו הופעלו "אמצעי אלימות קשים לפיזור הפגנות".

"בתרגיל שנערך במתחם ה'דרייב אין' סמוך לגני התערוכה, השתתפו מאות רבות של שוטרים, חלקם במדים המדמים את שלטון החוק, וחלקם בלבוש אזרחי שדימו כביכול את ה'חרדים' המפגינים נגד השוטרים. מעיון בתצלומי התרגיל ומעדויות של עדי ראיה שצפו בתרגיל, זירת התרגיל נראתה כשדה קרב אלים, כאשר שוטרים זרקו צמיגים ו...איצטרובלים על חבריהם וברקע נשמעו קריאות "מדינת משטרה" ו"שבת"... מנגד הפעילו השוטרים אמצעי אלימות כמו ירי גז, אלות, פרשים ורכב התזה לפיזור מפגינים, אל מול חבריהם שדימו מתפרעים".

למה דוקא משטרת תל אביב מוצאת לנכון להכין עצמה לקראת הרגע המכריע שבו יפרצו הפגנות שבת של חרדים ולא משטרת קרית מצקין, טירה או הרצליה, למשל? – ב'המבשר' מצטטים גורם במשטרה האומר: "התרגיל נערך על רקע ההפגנות הסוערות בירושלים במהלך החודשים האחרונים ואשר העמידו את המשטרה בחוסר אונים מוחלט מול המפגינים".

נו, אז אם זה קרה בירושלים מה הענין לתל אביב דוקא?

ואנחנו אומרים לכם שהורו להם לערוך תרגיל לפיזור 'שחורים' והם במקום לסודנים הלכו ישר על ה'חרדים'. איך אנחנו יודעים? כי מה עשו שם 'איצטרובלים'? ממתי 'חרדים' זורקים 'איצטרובלים' על שוטרים?...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}