י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'תביאו טרקטורים, לא כינוסים' • סיכום

ועדת הדיור של 'דגל התורה' התכנסה באולמי היכלי מלכות, לקראת היציאה למכרז משרד השיכון בבית שמש • צוות 'בחדרי חרדים' השתתף בכינוס, ומגיש: רשמים, גלריית תמונות, ווידאו לצפיה

'תביאו טרקטורים, לא כינוסים' • סיכום

המודעות בעיתון 'יתד נאמן' לא הספיקו למלא את אולמי 'היכלי מלכות' בכנס שארגנה ועדת הדיור של 'דגל התורה'. יש שתלו את ההתארגנות ברגע האחרון, וחוסר הפרסום, כגורמים לחוסר היענות הקהל, אך הסיבה היותר נראית לעין היא עייפות הציבור מהדיבורים על מצוקת הדיור. "הבו לנו פתרונות, ולא כינוסים", צעקו עשרות אלפי מחוסרי הדיור באלם קול.

בחודשים האחרונים נערכו אין ספור כינוסים שנועדו לטפל בתפוח האדמה הלוהט של הציבור החרדי: מצוקת הדיור. האופנה החדשה פשטה כאש בשדה קוצים, כל אברך ששיפץ את דירתו, ראה את עצמו כמועמד מתאים לפתור את מצוקת הציבור. עודף המועמדים מטעם עצמם, גרם מטבע הדברים לעודף כינוסים, ונראה כי נקעה נפשו של הציבור.

'רוצים טרקטורים לא כינוסים' - זה המסר שהעבירו הכסאות המיותמים באולמי היכלי מלכות.

הכנס עצמו היה מושקע ומתוכנן לפרטי פרטים. מהמודעה שעיטרה את שולחן ה'מזרח' עד לעורכי הדין שילוו את הפרויקט. החבר'ה של 'דגל' הוכיחו כי הם יודעים את העבודה, והם לוקחים את נושא הדיור, בראש סדר העדיפויות.

שעה לאחר צאת השבת החלו להתקבץ באולמי היכלי מלכות בבני-ברק, מאות אברכים. המסר המרכזי שהועבר בכנס היה: אל תתפתו אחר עמותות בלי 'אבא'. ישנם המנצלים את המצוקה בכדי לגרוף הון לכיסם, אל תתנו להם את האפשרות.

הדוברים הזכירו את הבניה שביצעה עמותת 'דגל התורה' ברמת שלמה בירושלים, שם קיבלו הרוכשים סף בחזרה מהעמותה. לדבריהם, נסיון העבר מוכיח כי מי שנרשם באמצעות עמותות מסודרות הרוויח. אך מי ששם את כספו על קרן הצבי – גילה שהצבי ברח, והקרן נעלמה.

מנחם כרמל שחתם את האירוע הסביר כי היום ומחר צפויים להתפרסם מקומות הרישום לפרוייקטים בירושלים ובבני ברק. הוא הדגיש כי העמותה שתיפתח על ידי דגל התורה תפעל בגיבוי מלא של גדולי ישראל.

עו”ד ויינרוט ובנו נכחו בכנס והוצגו כגוף המשפטי שילווה את קבוצת הרכישה של דגל התורה. כשנשאל על הסיכונים העיקריים אמר עו”ד אבי ווינרוט כי חשוב לקבל את ההחלטות ביישוב דעת על מנת למנוע נזק כספי לחברי קבוצת הרכישה שיהוו למעשה את קבוצת חברי העמותה.

הרב מנחם כרמל אמר ל'בחדרי חרדים' מיד עם סיום הכנס כי המעלה המרכזית של עמותת 'דגל התורה' היא שכל הרווח היזמי והקבלני הולך לקהל: "כולם עובדים בהתנדבות מלאה. מעורכי הדין עד לרשמים. צריך להבין שלא כולם כאן הם מנחם כרמל שיכולים להקדיש זמן יקר. יש כאלה שרואים בפרויקט הזה משימה לאומית ומוותרים על פרנסתם למען הציבור. כזה פרויקט יש לו סיוכיי הצלחה לא מבוטלים. אנחנו מתעתדים לחסוך לכל רוכש 200,000 ₪. אם תכפילו את ה במספר ילדים של משפחה חרדית, תבינו את גודל המהפכה. זה הרבה יותר חשוב מהמריבות על תקציב הישיבות למשל".

לקראת הסיור שייערך השבוע על ידי משרד השיכון לעמותות והקבלנים המתכוננים להשתתף במכרז, ייצא אתר 'בחדרי חרדים' עם פרויקט מיוחד: העמותות, הקבלנים, המחירים, וכל מה שרציתם לדעת על מכרזי משרד השיכון בבית שמש.












































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}