י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

העליה לשקר עוברת בהר • מיוחד

התפרעויות הערבים בהר הבית העלו את נושא עליית היהודים להר לסדר היום התקשורתי. ח"כ מיכאל בן ארי: "אם ערבים עולים, אנחנו נעלה. וההלכה? הרב מלמד מתיר". הרב מלמד: מעולם לא התרתי לעלות"

הרב זלמן מלמד. 'אסור לעלות להר'
הרב זלמן מלמד. 'אסור לעלות להר'

חבית חומר הנפץ, המונחת במעלה הר הבית, החלה להשמיע בימים האחרונות קולות פצפוץ, המעידים על פיצוץ קרב ובא. התפרעויות הערבים שיצאו מכלל שליטה, הביאו את קובעי המדיניות במשטרת ירושלים לנהוג ביד קשה נגד המתפרעים הערבים, ובמהלך היום בוצעו מעצרים רבים על מנת להרגיע את הרוחות הסוערות.

אלא שיש דווקא אנשים מתוככי הציבור הדתי, שבמקום להביא להרגעת הרוחות, פועלים בכדי להתסיס את הרוחות הנושבות בחוזקה ממילא. אחד מהם הוא חבר הכנסת מיכאל בן ארי. בן ארי, קרא היום לאפשר כניסת יהודים להר הבית ו'להפסיק את הרפיסות השלטונית', כדבריו. הדברים המקוממים המנוגדים לדעת ההלכה, נאמרים מפי חבר הכנסת הדתי בקול ברור וצלול, לחרפת מפלגתו ורבניו.

בראיון שהעניק חבר הכנסת לרדיו 'קול ברמה' חזר בן ארי על דברי האיוולת, ואף הביא שמות של רבנים התומכים, לדבריו, בדעותיו. אחד מן הרבנים שבן ארי ציטט כמי שתומך בעליה להר הבית עלה לשידור והכחיש את הדברים.

כשנשאל חבר הכנסת כיצד הוא המתמודד עם הסוגיה ההלכתית, ענה: " ראשית, אין רב אחד פוסק שמתיר לערבים לעלות להר הבית. הטענה שלנו שלא יכול להיות אוזלת יד של המשטרה. יש פוסקי הלכה משני הצדדים. יש ראשי ישיבות שמתירים לעלות מסיבות הלכתיות. מי ששומע לרבותיו, ועולה לאחר טבילה במקווה, לא יכול להיות שהמשטרה תמנע ממנו. אם המשטרה הייתה אוסרת גם על ערבים לא הייתי מדבר. אבל אם מחללים את הר הבית, אני רוצה שגם יהודי יוכל לעלות".

מגיש התוכנית, אבי מימרן, לא מרפה ודורש מחבר הכנסת לחשוף את שמות הרבנים המתירים לעלות להר הבית, ובן ארי לא מתבלבל ועונה בפרוטרוט: "הרב זלמן מלמד. הרב דב ליאור – רבה של קריית ארבע, שעולה בעצמו. הרב נחום רבינוביץ' – ראש ישיבת מעלה אדומים עולה עם תלמידיו. נושא האיסור הוא לא פשוט. אני לא איש הלכה, ואני לא רוצה להיכנס לנושא".






>


מימרן סירב להסיר את התפוח הלוהט מהשולחן, והעלה לשידור את הרב זלמן מלמד, ושאל לדעתו בענין. הרב מלמד השיב: "דבר ראשון: על פי הלכה אסור לגוי לעלות להר הבית. היינו צריכים לדרוש סגירה מוחלטת של ההר, עד ביאת ינון.

"לגופו של ענין, יש מקומות בהר הבית שלא נקרא ממש הר הבית. ואין איסור להיכנס. ולכן אני נשאר בדעתם של מורי ורבותי שהם אמרו שאין מקום לעודד את העליה להר הבית, מכיוון שיש רבים שלא ישמרו על גבולות. אני לא מתיר כי אני לא עובר על דברי רבותי".

האם חבר הכנסת שיקר ביודעין ולהציג את הדברים בשונה מהמציאות, לעולי הר הבית הפתרונים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}