י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אליאור חן ניסה לפגוע בעצמו בעת ההסגרה

שנה וחצי אחרי שנמלט לברזיל, הועלה חן על מטוס שהמריא לישראל. לפני שהועבר לידי הישראלים הטיח ראשו בניידת, והשוטרים נאלצו לגרור אותו בדרך למטוס. יועבר לחקירה ב'מגרש הרוסים' • וידאו

אליאור חן בדרך לארץ.  לימינו שוטר ישראלי (צילום ynet)
אליאור חן בדרך לארץ. לימינו שוטר ישראלי (צילום ynet)

שנה וחצי לאחר שנמלט מישראל לברזיל, הועבר אתמול אליאור חן, בשעה ‭20:10‬ שעון ישראל, לידי שוטר של האינטרפול והשלב הביצועי של הסגרתו לארץ החל.

זה לא עבר בקלות: חן ניסה לפצוע את עצמו לפחות שלוש פעמים, במטרה לשבש או לדחות את ביצוע ההסגרה ככל שניתן.

עיתון 'מעריב' מדווח, כי גורמים במשטרת סאו פאולו סיפרו כי בעת המעבר מהבירה ברזיליה לסאו פאולו, בזמן שהועבר בניידת המשטרה, ניסה חן להטיח את עצמו בחוזקה בדפנות המכונית, במטרה לגרום לעצמו נזק גופני. בהזדמנות אחרת סירב לרדת מהניידת והיה צורך לגרור אותו לתא. שלשום בלילה הוא ניסה לפצוע את עצמו באמצעות מיטת הברזל שבתאו, הכל כדי שלא יצטרך לעזוב את ברזיל.

בכלא בסאו פאולו היה חן האסיר השמור ביותר והיה כלוא לבד בתאו. כשהסבירו לו הסוהרים שאין לו ברירה והוא עתיד לעזוב את ברזיל ולטוס לישראל, פרץ חן בבכי והסביר שהתאהב בברזיל ואינו רוצה לעזוב אותה.

חן אמר לסוהרים שלמד מעט פורטוגזית בכלא והחל ליהנות מצפייה במשחקי כדורגל בטלוויזיה. בהתחלה, סיפר, הרגיש מאוד בודד כאיש דתי, אולם אחר כך הבין שבברזיל מקבלים את כולם. חלק מהאסירים אף ביקשו לדעת על יהדות ועל ישראל. אם לשפוט על פי התבטאויותיו של חן, הזמן בבית הכלא הברזילאי עבר עליו בנעימים, יחסית.

חן הובל במשך 48 דקות לשדה התעופה הבינלאומי של סאו פאולו, בשיירה של ארבע מכוניות משטרה ובהן, מלבד מלוויו האישיים, עוד 15 שוטרים. חן עבר דרך כניסת האח"מים והוכנס לחדר מיוחד וממוגן של המשטרה. חן, שהגיע כשרק מזוודה אחת איתו, ביקש להתפלל לפני שעלה לטיסה וקיבל את מבוקשו. גם במהלך הטיסה, כך נמסר, יאפשרו לו להתפלל.

העובדים הברזילאים של חברת אל על טענו אתמול שמעולם לא היה אי סדר כזה בדלפקי הצ'ק-אין. כל מערך העלייה למטוס היה צריך לעבוד מהר יותר, בגלל נוכחותו של חן, שעלה ראשון לטיסה עם מלוויו. מצלמות טלוויזיה לא הורשו להיכנס לאולם ההמתנה, עקב הרגישות הביטחונית של חברת התעופה הישראלית.

במטוס עצמו הרגישו הנוסעים היטב בנוכחותו של חן, שהוטס במחלקת התיירות ללא הפרדה. המשטרה הפדרלית הנחתה את אנשי הביטחון של אל על לא להתקרב לחן כלל. לפני שעלה למטוס הסירו את האזיקים מידיו, אבל עד לרגע האחרון לא היה ברור אם יטוס כפות באזיקים או לא.

מיד עם הגיעו לישראל, היום (ד) בשעות הצהריים, תמתין לחן ניידת משטרה אשר תאסוף אותו היישר מן המטוס לירושלים, אז יילקח למגרש הרוסים לחקירה.

במשטרת ירושלים עדיין לא החליטו אם יובא חן להארכת מעצר בפני שופט כבר מחר.

חקירתו צפויה להימשך זמן רב, שכן בכוונת חוקרי מרחב ציון לעמת אותו עם כל החשדות נגדו וחומרי החקירה שנאספו, כולל עדותה של אם הילדים. בכל מקרה, צפוי חן לבלות זמן מה בבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}