י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

על מה שוחחו הגר"ע יוסף ורובי ריבלין?

מיד לאחר תפילת שחרית הגיע יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לביתו של הגר"ע יוסף בשכונת הר-נוף בירושלים, והתקבל לשיחה בארבע עיניים • אתר 'בחדרי חרדים' מגיש את תוכנה של השיחה המפתיעה

רובי ריבלין אצל הגר''ע יוסף. צילום: בחדרי חרדים
רובי ריבלין אצל הגר''ע יוסף. צילום: בחדרי חרדים

היוזמה עליה תקראו בשורות הבאות הגיעה דווקא מכיוון לא צפוי. הסוגיה הבוערת שעלתה לאחרונה באתר 'בחדרי חרדים' לכותרות בעקבות סדרת תחקירים על מקורות הכסף שמגיעים לבני הפלאשמורה, על ידי גורמים מסיונריים, שמשתמשים בכספם בכדי לסחוף את עולי הפאלשמורה הדחוקים באמצעים גשמיים לדתות אחרות.

הפולמוס ההלכתי סביב יהדותם של עולי הפאלשמורה העסיקה בעבר רבות את גדולי ישראל, שהשאלה באה להכרעתם. הגרי"ש אלישיב פסק שהעולים חייבים בגיור לחומרא, כשלדעתו מצטרפים רוב מנין ובנין של הפוסקים האשכנזים, לעומתו פסק הגר"ע יוסף כי העולים הם יהודים לכל דבר וענין, ואינם חייבים בגיור.

הבוקר (ב') הגיע יו"ר הכנסת לרחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף בירושלים, והתקבל לשיחה בארבע עיניים עם הגר"ע יוסף.ריבלין הגיע להיוועץ בנושא אישי, כשלאחר מכן סיפר לגר"ע יוסף על תוכנית הנרקמת בימים אלו.
כיושר ראש ועדת הכנסת, יוזם ראובן ריבלין בשבועות האחרונים משלחת של חברי כנסת שתיסע למוקדי הריכוזים היהודיים באתיופיה, על מנת לעמוד על מצבם הרוחני והכלכלי.

ריבלין שלא נכנס להיבט ההלכתי, רואה בעליית יהודי הפאלשמורה ערך עליון עבור מדינת ישראל, ומזה מספר שנים הוא עוסק בסוגיה הרגישה, תוך שהוא דואג י העולים החשים יקבלו את המגיע להם מהמדינה.

לקראת הנסיעה אותם יוזם ריבלין לקבוצה של חברי כנסת, הגיע האחרון להיוועץ עם הגר"ע יוסף כיצד לנהוג, ואחר מה לעקוב.

הגר"ע בירך אותו בחום, ואמר לו כי הפעילות אותה יוזם חשובה מאד, והדריך אותו אחר מה לעקוב בביקורו הקרוב בריכוזי יהדות הפאלשמורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}