י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עיסקת ענק: חיים סבן מוכר את חלקו בבזק

שאול אלוביץ', שהפסיד באחרונה במכרז על חברת פרטנר, ירכוש את השליטה בבזק מידי חיים סבן תמורת שבעה מיליארדי שקלים. אילוביץ ייאלץ למכור את 012 סמייל - ככל הנראה לחברת פרטנר

עיסקת ענק: חיים סבן מוכר את חלקו בבזק

ארבע שנים בדיוק לאחר שרכשו את השליטה בבזק, קבוצת איפקס-סבן-ארקין תמכור את כל אחזקותיה בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל לשאול אלוביץ', תמורת 7 מיליארד שקל - כך חושף אמיר טייג באתר TheMarker.

בעסקה, שהחלה להתגבש ביום רביעי בלילה, ימכרו בעלי בזק 30.7% ממניות החברה. הצדדים מקיימים מגעים מתקדמים והעסקה עדיין לא נסגרה. הערכות הן שאלוביץ' ישלם פרמיית שליטה של אחוזים בודדים. מימוש העסקה תלוי בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת.

קבוצת סבן-איפקס-ארקין מורכבת מחיים סבן, קרן איפקס ומורי ארקין. הקבוצה זכתה במכרז שערכה המדינה ב-2005 על 30.4% ממניות בזק.

הקונה הצפוי, אלוביץ', מחזיק כיום באמצעות חברת יורוקום בשליטה על 012 סמייל וכן ב-32% מחברת הלוויין yes. בנוסף, מחזיק אלוביץ ב-57% מחברת הלוויין חלל תקשורת, מפעילת הלוויינים עמוס.

רכישת השליטה בבזק על ידי אלוביץ' עשויה לגרום לשינוי מפת השליטה בשוק התקשורת הישראלי - שכן אלוביץ' ייאלץ למכור את אחזקותיו הצולבות בתחום התקשורת כדי לקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישת בזק.

המועמדת הטבעית לרכישת 012 סמייל היא חברת הסלולר פרטנר - שנמצאת גם היא בימים אלה בתהליך העברת השליטה לידי אילן בן-דב.

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}