י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב מצגר: "צהר לא ירשמו לנישואין"

בכינוס שנערך ב'הדר דימול', אמר הרב מצגר: "לא נאפשר לרבני צהר לרשום לנישואין". הרב סתיו: "הרב מצגר נתן ברכתו. אם ניאלץ, נביא לכך הוכחות" • וגם: הפולמוס עם הרב יעקב ב. פרידמן נמשך

הרב דוד סתיו. ''מסדרי הקידושין בשארית ישראל חיבקו נשים''
הרב דוד סתיו. ''מסדרי הקידושין בשארית ישראל חיבקו נשים''



סערת 'צהר' מסרבת לדעוך: מלחמתם של רבני הארגון הידידותי עוד לא החלה, וכבר הוצב בפניהם תמרור 'עצור' משמעותי, תמרור שבכוחו להוציא את הרוח ממפרשי המאבק.

לפני מספר ימים, חשף הכתב קובי נחשוני באתר YNET, כי רבני הארגון הדתי-לאומי 'צהר', המציגים את עצמם כאלטרנטיבה לממסד הרבני בעריכת חופה וקידושין, החליטו כי הגיע הזמן שהם יקבלו פריבילגיות יתר: הם הודיעו, כי ברצונם לעסוק ברישום נישואין, בדיוק כמו רבני הערים והבד"צים החרדיים הגדולים.

רבני 'צהר': מחיוכים למלחמה • עימות נוקב

בראיון שפורסם באתר 'בחדרי חרדים', הסביר הרב דוד סתיו, יו"ר ועד רבני צהר, כי המהלך הזה בנפשם של רבני הארגון. "הבד"צים מחפפים", צוטט כאן הרב סתיו. "מה שמותר ל'שארית ישראל', מותר גם לארגון החשוב שלנו".

אלא שהרב סתיו לא צפה כי המהלומה תהיה כה מיידית. בכינוס שנערך היום באולמי 'הדר דימול', (על הכינוס ומטרתו - ראה דיווח באתר) הכריז הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, לאוזני מאתיים רבני ערים ושכונות, כי בקשתם של רבני צהר תישאר בגדר בקשה בלבד.

הרב הראשי הסביר כי מלבד רבני הערים, אין לאף ארגון, חשוב ככל שיהיה, לעסוק בתחום רישום הנישואין. "לא תינתן סמכות לאף רב שאיננו רב עיר, לעסוק ברישום נישואין", הודיע הרב מצגר בצורה חד משמעית. "רב העיר המכהן הוא המוסמך הבלעדי לרשום זוגות לנישואין. זהו חוק הקיים עוד מלפני קום המדינה. לבד"צים יש אישור יוצא דופן", הכריז הרב הראשי.

מקורביו של הרב הראשי הוסיפו בשיחת 'אוף דה רקורד' ל'בחדרי חרדים', כי אמירותיו של הרב סתיו, לפיהן ניתן לו כביכול אישור עקרוני מהרב הראשי לרשום נישואין, אינן נכונות, בלשון המעטה.

"מה שאמרתי היה אמת"

הדברים קוממו את הרב דוד סתיו מארגון צהר. הוא אמנם הצהיר כי ייצא למלחמה במידת הצורך, אולם לא חשב לרגע כי המלחמה תיפתח על כך מהר.

בראיון עם אתר 'בחדרי חרדים', הוא נשמע נחרץ: "אין החי יכול להכחיש את החי", אומר רב היישוב שהם. "אני לא אכנס לפולמוס עם הרב מצגר מעל גבי התקשורת. מה שאמרתי היה אמת לאמיתה. והיה סיכום. אמנם, זה לא סיכום שנעשה בינינו, אלא באמצעות צד שלישי שהוא אישיות ציבורית אמינה. אם לא תהיה לנו ברירה, ניאלץ נפרסם את שמו. אני מעדיף שלא לחשוף את שמו של המתווך".

• הרב מצגר התבטא שיש בעיה חוקית לסדר את העניין. לדבריו, החוק מאפשר רק לרבני ערים לרשום נישואין...

"נכון, ואנחנו לא דורשים דרישה שנוגדת את החוק. ניקח כדוגמה את הבד"ץ של 'שארית ישראל'. הם לא הרשמים, אלא שליחים של רב העיר בני-ברק. כלומר: הבד"ץ הוא ספק המשנה של רבנות בני ברק. הרשם הרשמי של בני ברק הוא הרב. אנחנו רוצים להיות ספקי משנה. בדיוק כמו שארית ישראל".

בסיום השיחה, רוטן הרב סתיו על תגובתו של הרב יעקב ב. פרידמן, שהובאה באתר 'בחדרי חרדים', על יוזמתו לרשום נישואין באמצעות הארגון: "התגובה שלו היא שערוריתית. הרב פרידמן, שלא מכיר אף רב מרבני צהר, מעז לבזות את אלו שעולים עליו בתורה ובחוכמה. הוא מעיז, בחוצפה שאין כדוגמתה, לכנותם עוזרות בית.

"אף רב של צהר לא חיבק אשה כלשהי. רבנים של בד"צים עשו דברים גרועים מאלה ונשלל מהם הרשיון לערוך חופות על ידי הרבנות, ובד"ץ 'שארית ישראל' נתן להם את הסמכות.

"לפני שהוא משמיץ, שיבדוק את עצמו ואת קהילתו", מסיים הרב סתיו בכעס בלתי מוסווה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}