י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ניצחון ל'אם המרעיבה': תישאר בבית עם ילדיה

פרקליטות המדינה דרשה: להרחיק את האימא ממאה שערים ולהפריד אותה מילדיה • בג"ץ הפך את החלטת המחוזי וקבע: האם תישאר במאה שערים, עם ילדיה • הבוקר נפתח גם משפטה בביהמ"ש המחוזי

הצדק נטחן לאט. ה'אם המרעיבה' עם עורך דינה. צילום: פלאש90
הצדק נטחן לאט. ה'אם המרעיבה' עם עורך דינה. צילום: פלאש90

בעוד שבמשפטה של האם ממאה שערים, שנפתח היום (ד) בבית המשפט המחוזי בירושלים, לא היתה כל התפתחות, פרסם היום אחר הצהרים בית המשפט העליון בירושלים את החלטתו בערעור שהגישה הפרקליטות, שביקשה לנתק את האם משאר ילדיה, ובערעור הנגדי של האם נגד ההחלטה להגלות את משפחתה משכונת מאה שערים.

בשני המקרים הנחית בית המשפט העליון מכה קשה על הפרקליטות.

בית המשפט העליון החליט לדחות את ערעור הפרקליטות על הסף, והפך את החלטת בית המשפט המחוזי על פיה: ילדיה של האם לא ינותקו ממנה, והיא גם לא תדרש לעזוב איתם את ביתה בשכונת מאה שערים.

בהחלטתם כותבים השופטים: "המשיבה לא תופרד מילדיה ותורשה להתגורר עמם בבית המשפחה בשכונת מאה שערים זאת בכפוף להבאתם לביקורת של רופא, שלוש פעמים בשבוע, בנוכחות נציג שירותי הרווחה".

יחד עם זאת קבעו השופטים, כי האם תמשיך לשהות בביתה בתנאי מעצר בית ובפיקוח מלא של המפקחים כפי שקבע בית המשפט המחוזי.

בפרקליטות קיבלו בתדהמה את ההחלטה, השומטת מידיה את הטענה כי האם היא מסוכנת ואינה יכולה לגדל את ילדיה.

לפי הערכת משפטנים, הטענה הזו היתה אמורה להיות מרכיב חשוב במשפט העיקרי, ולסייע להוכחת האישומים על המעשים המיוחסים לה בהקשר עם בנה ח' שהיה מאושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

נראה שבית המשפט העליון התרשם מהופעתה הנוגעת ללב של האם, שהופיע בפני השופט יורם דנציגר השבוע.

"כל מה שנאמר עלי הוא שקר וכזב. המלאכים הקטנים האלה לא צריכים לסבול כמו שהם סובלים", אמרה האם ברגש רב. היא הדפה אחת לאחת את הטענות נגדה ואמרה: "הילדים שלי עוברים עכשיו ייסורים שאין ילדים אחרים שעוברים זאת. הילדים שלי סובלים. גם בתקופה שבה טיפלתי בבני ח', הייתי חוזרת לילדים בכל ערב ובכל בוקר. הילדים שלי קיבלו כל חייהם את כל תשומת הלב. במהלך הפרשה הזאת הם עברו סיוטים ועשיתי הכל כדי שהם ישתחררו מהם".

אחר הצהריים הסתבר כי כנות דבריה הרשימה את בית המשפט יותר מטענותיה של הפרקליטות, מה שמעודד מאוד את פרקליטיה ואת בני המשפחה באשר לסיכויים במשפט העיקרי שהחל היום נגדה.

השופטים קבעו גם כי האם הנאשמת כי הרעיבה את בנה לא תהיה חייבת, בשלב זה, להשתתף בטיפול פסיכולוגי כלשהו. "יודגש כי בשלב זה חיובה בהשתתפות בטיפול פסיכיאטרי ובטיפול משפחתי ופרטני, כמוה כקביעה שיפוטית כי המשיבה אכן לוקה בתסמונת מינכהאוזן".

עורכי הדין דוד הלוי וראובן בר-חיים, שיצגו את האם בהליך המעצר, אך לא ייצגו אותה במשפט עצמו, אמרו: "ההחלטה מהווה ניצחון ענק למרשתנו. ההחלטה דוחה מכל וכל את דרישתה הבלתי מתפשרת של המדינה להפריד בין האם לילדיה, ובאותו הינף קולמוס מבטלת למעשה את המגבלות שהטיל בית המשפט המחוזי על שחרורה. אכן, טחנות הצדק טחנו אולי לאט אך בצדק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}