י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בניזרי מדבר מהכלא: "לא תשברו אותי"

דממה שררה באולם בו נערכה ברית המילה לנכדו של השר לשעבר שלמה בניזרי. הסב דיבר מתוך הכלא ותיאר את שברון-הלב בו הוא שרוי. "יש מי ששמח לאדי", אמר • תמליל • וידאו • תמונות

הגר''ע יוסף משוחח עם שלמה בניזרי שבכלא במעמד הברית
הגר''ע יוסף משוחח עם שלמה בניזרי שבכלא במעמד הברית



על יד עמדת טלפון ציבורי בתוך מתקן כליאה, עמד סבא נרגש לרך שנימול, ונשא דברים אל בני משפחתו העצובים. מרום מעמדו של שר בישראל, הוא נזרק אל תא הכלא, לאחר שמונה שנות מאבק שנכשל. כעת סיים, שוב בכישלון מוחלט, מאבק אישי נוסף, שתכליתו היתה לקבל היתר להשתתף בברית המילה לנכדו. האישור לא ניתן. את דבריו השמיע מתוך הכלא. הדברים הושמעו באתר 'בחדרי חרדים', במסגרת שידור מלא וחי מתוך האולם.

כתבות בנושא:
בסימן טוב, בן בא לנו • וידאו ואלבום תמונות
טקס ברית המילה לנכדו של השר לשעבר, הרב שלמה בינזרי • שידור מוקלט

גרף הרגשות שהלך וגאה בין כותלי אולם 'האופרה' לקראת שעת השקיעה, הגיע לשיאו כאשר מתוך חומות כלא מעשיהו, בקע ועלה קולו הסדוק של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי.

בנו ואחד ממקורביו של השר לשעבר, עמדו על הפודיום, כשמיקרופון בידיהם. אל המיקרופון הם הצמידו מכשיר סלולארי, שהעביר את דבריו הכאובים של הסב, שהאושר שהציף אותו ביום היכנס נכדו בבריתו של אברהם אבינו - מהול היה בתוגה עמוקה, שבאה לידי ביטוי בנאום הקצר והנוגה שהוא הורשה למסור, כשהוא בין המסגר לבריח.

"את ילדיי חינכתי להיות רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים, כי אלה המידות המאפיינות את עם ישראל", אמר בניזרי בשידור חי מהכלא. "לצערי, בשמונה השנים האחרונות אני נתקל בנקודות שחורות שהולכות וגדלות. הרחמנות נעלמת, ובמקומה יש אכזריות.

"שמעתי היום בכלי התקשורת", אמר בניזרי ומקולו ניתן היה לשמוע היה בכי חרישי, "איך שדרנים שמחים לאידו של סבא שבית המשפט מנע ממנו להשתתף בברית של נכדו.

"מה בסך הכול ביקשתי? הגשתי דוגמאות לתקדימים שהתרחשו, בהם הותר לאסירים להשתתף בשמחות משפחתיות. אבל בכל הקשור לבניזרי, מקשים את העורף, מקשיחים את הלב. אומרים שאני מופלה לטובה. אני שואל אתכם: זו אפליה לטובה? להיות בתוך תא צפוף עם עוד שמונה אסירים - זו אפליה לטובה?

"אבל אני חייב לומר להם", התעודד הסב האסיר. "לא תצליחו להשבית לי את השמחה. אני יושב פה וליבי גואה משמחה מהולה בעצב. אני עצוב שלא הורשיתי להיות איתכם ביום הגדול, בברית לנכד היקר, אבל אני שמח לראות את המשך הדורות שלי, של בני, ושל עם ישראל".

בינזרי. צילום: פיני רוזןצילום: בינזרי. צילום: פיני רוזן
בינזרי. צילום: פיני רוזן


"שגרה של הרבצת תורה"

בניזרי תיאר בדבריו את חג שמחת תורה שעבר עליו בתוך הכלא: "עשינו כאן הקפות ארבע פעמים", הוא אמר בהתרגשות. "החמרנו על עצמנו, וגם במוצאי החג עשינו הקפות שניות, ורקדנו לכבוד התורה. שרנו: שמחו נא, שמחו נא, בשמחת התורה".

לקראת סיום נאומו המאולתר, הוסיף שלמה בניזרי בקשה נרגשת. "אני מבקש מכולם", אמר. "תמשיכו לשמוח. תעודדו את בני ואת כלתי. תחזקו את אבי ואת אימי, שישלח להם ה' רפואה שלמה. תשמחו את חמי ואת חמותי. בסך הכול, אני חוזר כעת לשגרה של הרבצת תורה. אני רץ כאן משיעור לשיעור. עוד מעט אמסור את השיעור הבא. תהיו שמחים וחזקים. אני מקווה לראות אתכם בקרוב".

לאחר מכן השמיע הגאון הרב ראובן אלבז, פטרונו הרוחני של בניזרי, דברי עידוד לתלמיד האסיר. "אנחנו שמחים מאוד על המצווה הגדולה שנפלה בחלקינו להכניס את שלמה בניזרי הקטן בבריתו של אברהם אבינו", אמר הרב אלבז.

"שלמה הקטן הוא נכדו של ידיד נפשנו הרב שלמה, שאף על פי שהוא אינו כאן, כבודו כאן. אני מאחל לו מכל ליבי, שימשיך להפיץ את תורתו בעם ישראל. אנחנו מתפללים שנזכה לראות אותו בקרוב בחוץ, חופשי ומאושר. הרב שלמה היקר, ליבנו עימך. לא תירא ולא תחת. בקרוב נראה אותך ממשיך את דרך הקודש", סיים מורו ורבו.

בברית המילה, שנערכה באולמי 'האופרה' בירושלים, נטלו חלק ידידיו של הרב שלמה בניזרי וידידי המשפחה, שבאו לחזק אותם, ולתמוך בהם בשעתם הקשה.

הסנדק בברית המילה היה הגר"ע יוסף, ושמו של הילד בישראל נקרא שלמה, על שם סבו המפורסם, שנבצר ממנו להשתתף באירוע, עקב המגבלות שהטילו עליו בשירות בתי הסוהר ובבית המשפט.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}