י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המסע: אינטרנט כשר וסלולארי מאושר

הכנסת ספר תורה, קבלת קהל ב'מתיבתא', ופגישות עם אדמו"רי ארה"ב לצורך קידום נושאי האינטרנט והסלולארי הכשרים - כל אלו יעמדו בבסיס ביקורו של האדמו"ר מגור בארה"ב • כל הפרטים בפרסום ראשון

מסע חוצה יבשות. האדמו"ר מגור במטוס
מסע חוצה יבשות. האדמו"ר מגור במטוס



משלחת מצומצמת של כמה מבכירי חסידות גור, התייצבו במוצאי שבת בשעה 1, על מסלול ההמראה בנמל התעופה בן-גוריון. הם נפרדו מרבם, האדמו"ר מגור, שהמריא לארצות הברית, לצורך מסע-חיזוק חוצה יבשות.

המסע תוכנן על ידי צוות היגוי מיוחד שהתיישב לתכנן את המסע לפרטיו, תוך שהוא מתאם הכול עם ביתו של האדמו"ר.

מטרה יוצאת-דופן תעמוד בבסיס המסע הנוכחי: מלבד גיוס הכספים לטובת איחוד מוסדות גור, מתכוון האדמו"ר לקדם בנכר שורה של נושאים הנוגעים לציבור החרדי.

עם נחיתתו בנמל התעופה על-שם קנדי בניו-יורק, ימתין לו אחד מנגידי החסידות בארצות-הברית. האדמו"ר ייכנס לרכב השרד, שייקח אותו הישר לשכונת בורו-פארק, שם יתארח בביתו של הנגיד הגוראי יענק'ל ענדין, ב-16 אווניו, בסמיכות ל'מתיבתא' של חסידי גור בבורו-פארק.

במהלך ימי שהותו בארה"ב, יקבל האדמו"ר מגור את חסידיו המקומיים, לעצה ולברכה. אולם חשוב מכך - אורגנה לו שורה של ביקורים בבתיהם של אדמו"רים רבים, מנהיגי יהדות ארה"ב, עימם ייפגש. הרבי צפוי לדון עימם בנושאים שהוא מתכוון להעלות על הפרק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסוגיות שיעמדו במרכז שיחותיו של הרבי עם מנהיגי יהדות אמריקה, הן הבעיות הרוחניות הנגזרות מתופעת האינטרנט והמכשירים הסלולאריים שאינם חסומים מפני רוחות זרות. הוא ידון עם האדמו"רים עימם ייפגש, בדרכי ההתמודדות מול האתגרים הללו, ואופני המאבק בפרצות הללו, הן בארץ, והן בקרב הציבור החרדי בארה"ב.

כמענה מיידי לבעיות הללו, בדעתו של האדמו"ר מגור לקדם את נושאי האינטרנט הכשר והטלפונים המאושרים, ועל אודותם ידון עם האדמו"רים שעימם ייפגש.

האדמו"ר מגור יתפלל ב'מתיבתא' של סאטמר בבורו-פארק. ביום ג' הוא ישתתף בהכנסת ספר תורה לבניין ה'מתיבתא' הגוראית, תרומתו של הנגיד ר' שלמה ורדיגר.

אל מסעו של האדמו"ר, מתלווים חתנו הרב שמעון רוטשטיין, בנו של הגר"נ רוטשטיין, ראש ישיבת 'נזר התורה' בירושלים, ומשמשיו, ר' יהונתן בורנשטיין מישראל, ור' רפאל רכניצר מלונדון.

בין הביקורים המתוכננים, ייתכן מאוד כי האדמו"ר מגור ייפגש עם האדמו"ר רבי אהרן מסאטמר. הפרטים סביב ביקור זה, נידונים בשעות אלו.

ייפגשו? האדמור מסאטמרצילום: ייפגשו? האדמור מסאטמר
ייפגשו? האדמור מסאטמר


70 אלף דולר לכל משתתף

לאחר שהות בת חמישה ימים בארה"ב, תמשיך הפמלייה בראשות האדמו"ר לצרפת ולאטליה. בצרפת ייפגש האדמו"ר מגור עם קהל מעריצים המבקש את קרבתו, עוד מימי המסע המשותף שקיים בזמנו עם הגראי"ל שטיינמן. האדמו"ר ייפגש שם עם יהודים צרפתים מקומיים, יחזק אותם ויעניק להם עצה וברכה.

כאשר ינחת האדמו"ר באיטליה, הוא ייסע לעבר עיירת נופש איטלקית, בה יתכנסו אילי ההון הנמנים עם נגידי החסידות.

על פי התוכנית, האדמו"ר מגור יצטרף ל'דינר', ביום השני לקיומו. במהלך היום, יסעד האדמו"ר במחיצת התורמים, יתפלל יחד עימם, וגולת הכותרת - יקבל את כל אחד לפגישה נפרדת, לעצה ולברכה. את השבת צפוי האדמו"ר לעשות באיטליה. תהיה זו שבת שכולה חיזוק לטובת 'איחוד מוסדות גור'.

התמורה הנדרשת מכל נגיד החפץ להצטרף למסע הקודש: 70 אלף דולרים, שתשלומם יתפרס לאורך שנה.

המסע המיוחד לאיטליה, יהיה השלישי בסדרת המסעות שהצליחו למעלה מן המשוער והכניסו כסף רב לקופת המוסדות. לפני שלוש שנים נערך מסע כזה בצרפת, ולפני שנתיים – בעיר סטרז'ה איטליה כשסכום ההשתתפות עמד על מאה אלף דולרים, ותשלומו התפרס על פני שנתיים.

במסע הקודם, הופתעו התורמים הנרגשים, כאשר שמעו על הודעתו של האדמו"ר שביקש לפקוד, יחד עימם, את קברי אבותיו בעיירה גורא-קלאווריה שבפולין. עוד באותו יום התארגן מטוס יוקרתי, שהמריא מאיטליה וחרטומו מכוון היה לעבר פולין. רישומיו של מסע הקודש, לא נשכחו מליבותיהם של התורמים, שידם החותמת על ההמחאה הענקית, רעדה פחות לאחר חוויה רוחנית בעוצמה שכזו, במחיצת רבם.

בשנה הקודמת לא התקיים המסע, אם בשל המשבר הכלכלי ואם בשל העובדה שסכום ההתחייבות האחרון עמד על מאה אלף דולרים, והתפרס על פני שנתיים.

המקום שנבחר על ידי הנהלת איחוד המוסדות לצורך אירוחם של האדמו"ר ופמליית התורמים, הוא מלון בדרום איטליה, בעיר אנפאולי, הנחשב לאחד הגדולים והמפוארים באיטליה. ראשי ה'איחוד' כבר סיכמו את הפרטים כולם עם הנהלת המלון, הנמצא בבעלותו של המלונאי החרדי אריה גליצקי.

עם תום ה'דינר', יחזור האדמו"ר מגור ארצה. כאן, ימשיך לקדם את פתרונות הכשרות לבעיות האינטרנט והסלולארי, נושאים שיידונו בפגישותיו עם מנהיגי הציבור החרדי בארה"ב.

בתוך כך: במקביל להמראתו של האדמו"ר מגור לארה"ב, המריאו גם האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק לאותה יבשת, לצורך מסע חיזוק עבור מוסדותיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}