י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גידול מרשים בייצוא מזון בכשרות מהדרין לחו"ל

מיתון? לא על חשבון כשרות • בריכוזים היהודיים בארה"ב ובאירופה נרשמה עלייה מרשימה בדרישה למוצרי מזון בכשרות מהדרין • כך עולה ממחקר חדש על המגמות בשיווק מזון כשר בארה"ב

גידול מרשים בייצוא מזון בכשרות מהדרין לחו"ל
shalomnewyork.com

עלייה מרשימה בדרישה למוצרי מזון בכשרות מהדרין נרשמה בריכוזים היהודיים בארה"ב ובאירופה בחודשים האחרונים, כשאלפי טונות של מוצרי מזון יוצאו לקהילות היראים בחו"ל בכל רחבי ארה"ב ואירופה לקראת החגים, עלייה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי יצרני המזון למהדרין, כיום מברזיל ועד אוסטרליה, מקנדה ועד אוסטריה, הביקוש למוצרי מזון בכשרות 'מהדרין' עולה בהתמדה בשנים האחרונות, ומדובר במגמה הולכת וגוברת בהתמדה. ישראל הנחשבת כיצרנית המזון הכשר השנייה בגודלה בעולם אחרי ארצות-הברית, מחזקת את אחיזתה בשוק האורתודוקסי בזכות שוק המהדרין הגדל עם התרחבותן של הקהילות החרדיות המקומיות המחזיקות בנתח משמעותי משוק המזון הכשר.

'טעמן' חברת המזון למהדרין העומדת תחת השגחת בד"צ העדה החרדית, מדווחת על עלייה מרשימה של 20% בייצוא בתקופת החגים בהיקף עסקאות כולל של 830,000$, כשעיקר העלייה נרשמת בריכוזי הקהילות לאורך החוף המזרחי בארה"ב כניו יורק וושינגטון, ואילו באירופה נרשם גידול ניכר בבריטניה ובצרפת.

לדברי שלום חיים, מנכ"ל 'טעמן', מדובר במגמה הצפויה להתפתח בשנים הקרובות: "התרחבותן של הקהילות החרדיות בחו"ל לצד קפיצת מדרגה משמעותית באיכות מוצרי המהדרין ורמת הכשרות שלהן, הביאו לחיזוק עקבי במגמת הייצוא. אם בעבר נזקקו הקהילות השונות בחו"ל לתמהיל מוצרים ממגוון מקורות וכשרויות, הרי שכיום מציע שוק המהדרין בישראל סל מוצרים מקיף וכולל, ממוצרי יסוד ועד מוצרי קצה כחטיפים וממתקים, בכשרות קפדנית מה שזוכה כמובן לביקושים גבוהים ולפלח שוק גדול במיוחד".

גם בשוק הכשרות ה'רגילה' ניכרת עלייה מבורכת, כשמחזור המכירות של מזון כשר באמצעות חנויות מכולת, מרכולים וסופרמרקטים בארה"ב בלבד עמד בשנה האחרונה מעל 200 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשנת 2003 עמד מחזור המכירות של מזון כשר על 150 מיליארד בלבד, שיעור צמיחה שנתי של פי שניים משוק המזון הכללי. כפי שעולה ממחקר חדש על המגמות בשיווק מזון כשר בארה"ב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}