י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אלעד: 'המנכ"ל רוצה לראות כישלון' • חשיפה

חודשים ספורים לאחר שהתמנה רמי ארזי למנהל אגף שפ"ע באלעד, הוא שולח מכתב התפטרות חסר תקדים לראש העיר: "ההתנהלות שערורייתית" • וגם: ארזי מתעמת עם דובר העירייה • להאזנה

זעם. מנכ''ל העירייה יגאל גואטה
זעם. מנכ''ל העירייה יגאל גואטה



לפני חודשים ספורים בלבד, נבחר רמי ארזי, במכרז רשמי, לתפקיד מנהל מחלקת שיפור פני העיר (שפ"ע) באלעד.

ארזי, שכבר שימש בתפקיד בתקופת כהונתו של ראש העיר הראשון, צוריאל קריספל, נחשב לאגדה מהלכת בכל הנוגע להקפדה על המראה החיצוני של העיר. המשפט: "בתקופת רמי ארזי זה לא היה קורה" - היה ביטוי שגור על לשונם של רבים מהתושבים, כל אימת שראו הזנחה ברחובה של העיר.

את יומו פותח ארזי בשעות של לפנות בוקר. תושבים משכימי קום יכולים לראותו מבצע עבודות בילוש אחר תקינות פעולתם של עובדי הניקיון מטעם החברה הקבלנית. כך לאורך היום, ארזי אינו מרפה, באופן כמעט אובססיבי, כל דבר הקשור למראה החיצוני של העיר ולפיקוח על הנעשה ברחובותיה, כולל בנייה ללא רישיון - זוכה לטיפולו.

"הבאנו אותו כדי שיעשה כאן סדר", הכריזו קברניטי העירייה מעל כל במה, והתגאו במינוי המוצלח של האיש, זה שבעיר אלעד היו רבים שקוננו על עזיבתו לפני מספר שנים.

לפני כמה שבועות 'הסתבך' מעט ארזי בפרשת הריסת בית הכנסת באלעד. אלא שארזי טוען להגנתו (בצירוף עדים נאמנים שהיו במקום), כי הודיע במפורש לראש העיר ולמנכ"ל העירייה כי מדובר בבית כנסת, ואף הקריא להם את השלט הנושא את שם בית הכנסת, אולם שני האישים הודיעו לו כי הם "יודעים במה המדובר" - והורו על הריסת המבנה.

אלא שהבוקר התרחשה תפנית: חודשים ספורים בלבד אחרי מינויו, הניח ארזי מכתב התפטרות זועם, ארוך ומנומק על שולחנו של ראש העיר, הותיר את מפתחות משרדו, מכשיר הסלולר שלו, יחד עם מפתחות הרכב - והסתלק בטריקת דלת.

מתפקד ביעילות. רמי ארזיצילום: מתפקד ביעילות. רמי ארזי
מתפקד ביעילות. רמי ארזי




מה הסיפור מאחורי הפרשה שמסעירה את מועצת אלעד?

אתר 'בחדרי חרדים' חושף את כל הפרטים על מה שקורה במועצת אלעד.

מזה מספר חודשים, מנהל יעקב אילוז ("קוקי", באלעדית), עובד עיריית אלעד ונהגו של ראש העיר הקודם, צביקה כהן, מאבק משפטי כנגד עיריית אלעד בשל כוונתה לפטרו מתפקידו.

אילוז, שלאחר הבחירות 'גולגל' מלשכת ראש העיר אל עבר מחלקת התברואה, מונה לתפקיד מפקח עובדי הניקיון. בתוקף תפקידו זה, אחראי קוקי בין היתר על קניסת החברה, במידה וזו אינה מבצעת כיאות את עבודתה. ואכן, מפעם לפעם, ובנסיבות העניין, קנס קוקי את זכיינית הניקיון האלעדית, חברת 'נאות דורית', על אי עמידה בתנאים.

אבל למנכ"ל העירייה יגאל גואטה, זה לא התאים. בתואנות שונות הוא ביטל את הקנסות או חלקן ("הוא לא צילם", נימק המנכ"ל את טענתו כלפי עבודת הפקח שכלל לא צויד במצלמה).

חברת 'נאות דורית' מצידה, לא ישבה בחיבוק ידיים. חוקר פרטי שנשכר מטעמה, בדק את תקינות שעות עבודתו של העובד יעקב אילוז. ממצאים של ממש לא נמצאו, אולם כשמחפשים להציק - מוצאים. כך, למשל, צולם קוקי בשעת העבודה (7:30 בבוקר) כשהוא מסיע את ילדיו אל בית הספר.

להמשך לא תאמינו: מנכ"ל העירייה יגאל גואטה, בתיאום מוזר ותמוה עם חברת 'נאות דורית', ששילמה את שכרו של החוקר הפרטי, אימץ מיידית את הדו"ח אל חיקו, משל היה זה דו"ח מטעמה של המועצה עצמה, המבקשת דו"ח על עובדיה - והחליט על פיטוריו של אילוז מעבודתו.

אילוז, מצויד בעורך דין, עתר לבית המשפט כנגד ההחלטה. בשלב זה הורתה השופטת על עריכת 'שימוע', אותו הורתה לעירייה ביותר מרמיזה "לערוך כדת וכדין".

וכאן, נכנס רמי ארזי לתמונה.

לבקשת קוקי, הוציא לו מנהלו הישיר ארזי מכתב הערכה על עבודתו המסורה בימי חול המועד, מעבר לשעות העבודה. אלא שהמנכ"ל גואטה, ששמע על העניין, זעם.

ארזי, איש מרובע, סירב להבין במה טעה. "הוא מתפקד ביעילות", קבע, כשהוא תוהה מהי עילת הפיטורין. בהמשך השיחה הודה המנכ"ל בפניו כי אין לא טענות של ממש כנגד קוקי. "היישוב מדבר בעד עצמו ואין לי טענות כלל", אמר גואטה, "אלא שהמצב הקיים יביא להתנגשות אישית...".

בשלב הזה הגיע העניין לפיצוץ. גואטה החל לאיים על ארזי עצמו בפיטורין, וזה מצידו קם זועם והודיע על התפטרותו.

אין גיבוי. ראש העיר יצחק עידןצילום: אין גיבוי. ראש העיר יצחק עידן
אין גיבוי. ראש העיר יצחק עידן




במכתב ארוך ששלח הבוקר (ג) ארזי לראש עיריית אלעד, יצחק עידן, הוא מגולל בפרוטרוט את מה שראה בעירייה מאז נכנס לתפקידו.

במסמך המסעיר, שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים', מגולל ארזי את התנהלותו של המנכ"ל גואטה: "בכניסתי לתפקיד מצאתי את הרשות בהיערכות לשנת הלימודים, בימים ששהיתי וניסיתי לסייע, מצאתי מנכ"ל מסוכסך עם גזבר העירייה, אשר מלווה באיומי התפטרות, עם מנהל אגף החינוך, ועם עוזר ראש העיר... אלו הם תמצית היחסים שמצאתי על שולחנו של מנכ"ל העירייה בהיערכות לשנת הלימודים".

ארזי ביקש להתגייס, לתרום מניסיונו ולעזור, אולם נדהם מתשובת המנכ"ל: "אני בכוונה לא מתערב בדיונים לפתיחת שנת הלימודים. אני רוצה לראות בכישלון שלהם מול עיני...".

"ניסיתי להניע אותו שכך לא נוהגים, והכישלון שלהם הוא כישלון המערכת", כותב ארזי, "אולם מה שעומד לנגד עיניו היא הקפריזה האישית ולא טובת העיר".

גם בהמשך ממשיך ארזי להלום, ותוהה האם המנכ"ל יכול להצביע על הישג אחד בכל שנת כהונתו?

"זו שאלה רטורית", עונה ארזי וקובע: "ברור שאין שום הישג מלבד סכסוכים עם עובדי הרשות ונבחריה".

ארזי טוען כי גם ניסיונותיו לגרור את המנכ"ל לסיורים מקצועיים ברחבי העיר, מידי פעם, לא הועילו. מנכ"ל העירייה, לדבריו, אף לא טרח מעולם, ולו פעם אחת, לכנס צוות מקצועי לדיון בעניינים שעל הפרק. "מה שמניע את המנכ"ל הוא טובתו האישית ומשחקי הכבוד... זה מתאים לגנון ולא למנכ"ל עיר", קובע ארזי, ומסיים בתודה עוקצנית לראש העיר על "הגיבוי שלא קיבלתי ממך".

דברי של ארזי אינם נופלים בהפתעה על אנשי אלעד. הפרשיות השונות הקשורות בהתנהגותו של המנכ"ל גואטה כבר עוררו סערה פעמים רבות. בעיקר נודע גואטה בסגנון דיבורו. לפני כמה חודשים, תבע ממנו מנהל מחלקה חשוב בעירייה, במכתב רשמי, להפסיק ולנבל את פיו למולו. גם מול נבחרי העירייה יחסיו של גואטה אינם מן המשופרים.

ומה אומרים בעיריית אלעד?

שם אומרים כי ארזי פוטר מכיוון שלא עמד כיאות בחודשי הניסיון של עבודתו. "לא שופטים אדם בשעת צערו. אנחנו מברכים אותו על מה שהוא עשה בעירייה. חבל שהוא מדבר בנימה אישית, אם כל מה שכותב נכון, למה נזכר להגיד את כל זה יומיים אחרי הפיטורין?", אומר דובר העירייה.

מכתב ההתפטרותצילום: מכתב ההתפטרות
מכתב ההתפטרות










להאזנה: שיחה עם מנהל שפ"ע המפוטר/מתפטר, ותגובת עיריית אלעד ברדיו קול ברמה


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}