י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המודיע מציג: הגר"ח קנייבסקי על החזו"א

בחשאיות גמורה נכנס צוות 'המודיע' לבית הגר"ח קניבסקי, וביקש את רשותו להיחשף לתיעודים נדירים שרשם בצעירותו, מפיו של דודו החזון איש • תמונה בלעדית ממפגש הכותבים עם הגר"ח

הרב טוביה פריינד משוחח עם הגר''ח קניבסקי. צילום בלעדי: בחדרי חרדים
הרב טוביה פריינד משוחח עם הגר''ח קניבסקי. צילום בלעדי: בחדרי חרדים

זהו אחד ההישגים העיתונאיים שעוד ייגרמו ל'קנאת סופרים' גדולה. לא בכל יום מתהדר עיתון בהישג שכזה. הפעם, ההישג שמור ל'המודיע'. ליתר דיוק - המוסף התורני של 'המודיע'.

קוראי עיתון 'המודיע', שיפתחו מחר (יום ו') את בטאון אגודת ישראל העולמית, יופתעו לגלות את הפרויקט הייחודי שהעיתון מגיש לקוראיו: כתבה גדושה בה מובאים בפרסום ראשון פרטים נדירים מבית-גנזיו של החזון-איש זצ"ל- אשר תועדו על ידי הגר"ח קניבסקי.

הפרויקט, שחומריו הועברו לעיתון על ידי בני משפחתו של הגר"ח קניבסקי, כולל ציטוטים נדירים מבית מדרשו של החזון איש, פסקי הלכה שלא פורסמו מעולם, אותם שמע הגר"ח מפיו של החזון איש עצמו ועובדות מרתקות שאוזן לא שזפתם.

מדובר באוסף נדיר ומיוחד, החושף גם טפח אישי משנות ילדותו של הגר"ח קנייבסקי, ומתייחס לנושאים בהם עסק בבחרותו, ובהיותו אברך צעיר.

בילדותו ובשנותיו הצעירות, היה הגר"ח קניבסקי מקורב מאוד לחזון איש. הוא הסתופף בצילו, העלה על שולחנו שאלות מגוונות ודן עימו בנושאים הלכתיים שונים. הגר"ח, כאחיינו של החזון איש (אמו הייתה אחותו של החזון איש), זכה לקרבה נדירה בבית דודו. עד היום, כל מנהגיו והליכותיו, מדודות על פי מאזני הפלס של הדוד הגדול.

את האוסף הנדיר, השיג ר' טוביה פריינד למערכת המודיע. הכתבה הייחודית שתופיע מחר עם שחר, תוגש על ידו ותופיע במוסף התורני של העיתון האגודאי.

ל'בחדרי חרדים' נודע על פגישה שנערכה בימים האחרונים בין טוביה פריינד, סופר המודיע, עם הגר"ח קנייבסקי, בה עלו הנושאים שפורסמו על החזו"א בשמו.

מלאכת איסוף הדברים ועיבודם למעשה, ארכו זמן רב. "מדובר ללא ספק בהישג נאה. זוהי יצירה שעוד ידובר בה רבות בעולם ההלכה והתורה" מעריכים בני המשפחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}