י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גשם הזלעפות הרס את ספרי התורה • גלריה

גשמים עזים שטפו את נתניה במהלך השבת, וגבו מחיר כבד: 4 ספרי תורה נהרסו בעקבות הצפה בבית כנסת בעיר • אגף האנרגיה בבית החולים לניאדו הוצף מים, וחולים החלו לחוש לחות במכשירי החמצן

בית הכנסת המוצף. צילום: דניאל ישי, בחדרי חרדים נתניה
בית הכנסת המוצף. צילום: דניאל ישי, בחדרי חרדים נתניה

החורף שהגיע לנתניה בשצף קצף. גבה במהלך ליל השבת מחיר כבד: בית כנסת שלום הוצף במים, ארבעה ספרי תורה ועשרות זוגות תפילין, ספרי קודש ותשמישי קדושה, ניזוקו ככל הנראה באופן בלתי הפיך, בעקבות הצפה של מי גשמים.

במרחק לא רב, בקומת המרתף של בניין המרכז הרפואי לניאדו, הוצף מרכז האנרגיה והתמלא במים. לאורך השבת עמלו על ריקון המים, ורק שעה ארוכה לאחר צאת השבת, התרוקן מרכז האנרגיה של בית החולים. "זה היה קרוב לאסון. המים הגיעו למרחק של חצי מטר מהשנאים", מספר ל'בחדרי חרדים' אחד מעובדי בית החולים.

ההצפה החמורה שאירעה בהיכל בית הכנסת 'אור החיים' שברחוב סוקולוב בעיר נתניה, התגלתה בשעת בוקר, כאשר מתפללי בית הכנסת הגיעו למקום. גבאי בית הכנסת פתח את דלת ההיכל, השוכן במקלט ציבורי, וגילה שהוא מוצף במים. מי-הגשמים שהציפו את אולם בית הכנסת, הגיעו עד לגובה של חצי מטר מהתקרה.

"בארון הקודש, המכוסה כולו במים, ישנם ארבעה ספרי תורה", מספר גבאי בית הכנסת בעצב, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "יש שם גם עשרות זוגות תפילין והרבה ספרי קודש. כנראה הכול הלך לאבדון. עכשיו יבואו לרוקן את המים. נראה מה אפשר להציל".

במוקד אחר בנתניה, בבית החולים לניאדו, חולל הגשם שמות: במהלך ליל השבת החלו מאושפזים המחוברים למכשירי חמצן, להתלונן כי הם חשים לחות הזורם יחד עם החמצן. בדיקה מהירה שנערכה במרכז האנרגיה השוכן בתחתית מבנה בית החולים, גילתה את הנזק: מרכז האנרגיה כולו היה מוצף היה במים, שהלכו והתקרבו לאזור השנאים הראשיים המספקים אנרגיה חשמלית לכל בית החולים.

"אני לא רוצה להעלות על דעתי מה היה קורה אם היינו מגלים את ההצפה קצת יותר מאוחר", אמר אחד מעובדי בית החולים ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים'.

מייד עם גילוי ההצפה, הוזעק מנהל מרכז האנרגיה המתגורר בעיר אלעד. מנהל אגף האנרגיה הגיע הרכבו בעיצומה של השבת, מחשש לפיקוח נפש. לאורך השבת כולה עמלו עשרות פועלים לרוקן את האגף מהמים שהצטברו בו, באמצעות משאבות ענק ומספר משאיות. לאחר צאת השבת, התרוקן מרכז האנרגיה בבית החולים מהמים הרבים.

לאחר צאת השבת הגיעו צוותים לבית הכנסת 'אור החיים' שברחוב סוקולוב בעיר, בכדי לאמוד את הנזק ולבדוק כיצד ניתן לרוקן את המים במהירות האפשרית, ולראות מה ניתן עדיין להציל מההצפה הגדולה.

הגשמים השוצפים הקשו מאוד על חסידי צאנז מכל רחבי הארץ, ששהו בנתניה לרגל שמחת ה'אופרוף' לבן האדמו"ר. עם זאת, האירועים בחצר החסידות התנהלו כסדרן, למרות הממטרים החריגים.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}