י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

כאוס בבית-שמש: הסיור התפוצץ • וידאו

מה שהחל כסיור מבטיח עבור יזמים המתעניינים במכרזים על הקרעות ברמת בית שמש ג', הסתיים בכאוס: אספסוף של מפגינים חסם את הדרך והוביל להתפוצצות הסיור • תמונות ווידאו מהסיור ומהמהומות

כאוס בבית-שמש: הסיור התפוצץ • וידאו
הגולש 'מבט'

במקום מכרזים, הכרזות לוחמניות: האווירה בבית-שמש, עיר העתיד שעיני הכול מייחלות אליה, מעולם לא היתה לוהטת יותר. המריבות בעיר המורגלת בקטטות יותר מאשר בקרני-שמש- הולכות וגוברות. החילונים, הרואים בעיניים כלות את ההתארגנות המאסיבית לקראת בנייה חרדית בעיר, החליטו שלא לעשות חיים קלים לעירייה החרדית ולעומדים בראשה. מלחמת החורמה רק החלה.

ההפגנות הבלתי פוסקות, והניסיונות הנמרצים לטרפד כל סנונית של הכרזת בנייה בעיר, מקשה מאוד על העירייה להוציא את תוכניותיה אל הפועל. המכרזים לרכישת קרקעות לבנייה ברמת בית שמש ג', נתקלים בקשיים עוד בטרם הגיעו לישורת האחרונה.

אחד האירועים המכריעים ביותר לקראת הגשת המכרזים והכשרת הקרקע לבניית אלפי יחידות דיור בעיר - אמור היה להתקיים היום. אמור היה, אבל הוא טורפד. הבוקר (ב') בשעה 12:00, זומנו המתעניינים ברכישת הקרקע מידי משרד השיכון, לסיור מיוחד, אותו ידריך ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול.

בהודעה שנשלחה למתעניינים הרבים (מעל 100!), נכתב כי בשעה 12:00 ייתן משה אבוטבול סקירה קצרה על האזור המיועד לבנייה, באולם בית הספר המקומי. המשקיעים הפוטנציאליים הגיעו לכינוס החגיגי, כשעל פניהם מרוחה הבעה של שותפות היסטורית, כיאה למי שבא לפצח את הפיילוט הראשון בפתרון מצוקת הדיור החרדית.

לאחר שהנוכחים תפסו את מקומותיהם, החל אבוטבול בהרצאה קצרה. אלא שה'ברוך' החל מהר מאוד. לא ניתנה לו ולו דקה אחת של חסד: מחוץ לאולם בית הספר התקבצו מספר לא מבוטל של חילונים שצעקו נגד התחרדות העיר, ואף קראו קריאות אישיות נגד ראש העיר ששם לעצמו מטרה להביא כמה שיותר חרדים לעיר.

"משה תתפטר, ראש העיר משקר", גידפו המפגינים. הצעקות אמנם לא חדרו לאולם הממוזג, אבל ההרגשה המביכה הצליחה לסדוק גם את קירות הבטון. לאחר שסקר במהירות את דברי הימים של העיר, ואת עתודות הקרקע המוצעות על ידי משרד השיכון, מיהר אבוטבול לסיים את נאומו המקוצר. הוא ראה ש'זה לא עסק' והציע ללכת ישירות לאזור הרמה השלישית. הוא לא פילל שהרוחות שם, לוהטות פי כמה.

שיירת המכוניות נעה לכיוון הרמה רחבת הידיים שעליה חולמים מאות יזמים ורבבות זוגות צעירים. אלא ששם, נתקלו הקבלנים ונציגי העמותות בקבוצה חילונית קולנית שחסמה באמצעות מכוניות את הדרך המובילה לרמה. את המעשה הם הסבירו באמצעות בליל צעקות קולניות ובלתי מפוענחות, על "ההשתלטות החרדית על העיר", כפי שהם הגדירו זאת.

שלטים פרובוקטיביים שנשאו המפגינים, הכריזו קריאות מלחמה. "כל לבנה תביא הפגנה", נכתב על השלטים. על שלט אחר, מרוח היה ציור של גולגולת שממנה יוצא קרן, ומעליה ציור של צבי. "אנו מזהירים אתכם", קראו המפגינים לקבלנים, "אל תשימו את כספכם על קרן הצבי".

רוב הקבלנים שראו את הפקק שנוצר בעקבות המהומות בכניסה לרמה, ביצעו 'אחורה פנה', וויתרו על הסיור, בעוד שחלק אחר החליט לעלות רגלית להר ולבחון מקרוב את הקרקע המיועדת.

מפגין חילוני הסביר ל'בחדרי חרדים', כשהוא נסער ומזיע, על מה המהומה: "בתחילה הבטיחו שהרמה תחולק שליש לחרדים, שליש לחילונים ושליש לציבור הדתי לאומי. מה שקרה בינתיים הוא, שיש 'דיל' בין משרד השיכון לעיריית בית שמש, לפיה כל הרמה תלך בסופו של דבר לחרדים.

":מי ירצה לבוא לכאן, אם מביאים לכאן קנאים פרימיטיביים שימררו את חיי החילונים?", מטיח המפגין. "החרדים משתלטים על עתודות הקרקע באמצעים פסולים, ועל זה אנחנו נלחמים. אחד מחברי המועצה כבר התפטר על הרקע הזה, ואנחנו נמשיך להילחם. לא ננוח, עד שנצליח לטרפד את המהלך הפסול הזה. בית שמש היא לא נחלתם של החרדים".

על פי מה שזה נראה, המלחמה רק החלה. חיים קלים לא יהיו להן, לתוכניות הבנייה הגרנדיוזיות בעיר השמש העולה. עתידה של רמת בית שמש, תלויה אפוא אך ורק בנחישותה של העירייה, ובנכונותה למגר את כיסי ההתנגדות ההולכים ומתרחבים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}