י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בעלזא מתחדשים: בית קברות ומקווה

בחסידות בעלזא חנכו השבוע בית החיים במעמד מרגש שנערך על ידי רבני החסידות. למה חנכו דווקא ביום ה'? • וגם: למה המקווה באשדוד שנחנך השבוע על ידי החסידות יסגר בצפצוף? • תמונות

חונכים את בית הקברות. צילום: יודי מילר
חונכים את בית הקברות. צילום: יודי מילר



אתמול (ה') י"א מרחשוון התקיים מעמד מרגש: קידוש חלקת קברים שע"י חברא קדישא גחש"א של קהל 'מחזיקי הדת'. המעמד התקיים סמוך ונראה לציון של הרה"ק בעל החיד"א במרומי הר המנוחות, שם נקנתה חלקה מיוחדת לרבני החסידות ברחבי תבל.

המעמד המיוחד נעשה בהשתתפות חברי בד"ץ מחזיקי הדת, דיינים, מורי הוראה, וחברי החברא קדישא של קהל מחזיקי הדת.

על בחירת היום המיוחד הורה האדמו"ר בהסתמך על תשובה מיוחדת ששלח לפני כשישים שנה האדמו"ר מהר"א מבעלזא לגאב"ד ואדמו"ר מנאראל, שקידש בשעתו את בית החיים של קהילת בעלזא בארה"ב. האדמו"ר הדגיש שיקדשו את החלקה בחודש מרחשוון, ודווקא ביום ג' או ה'.

האדמו"ר החליט לבחור ביום ה' משום שביום זה נהוג לומר את סליחות בה"ב בחסידות. וכמו כן, ביום זה חל הילולת רחל אמנו ע"ה והרה"ק בעל ה"מאור עיניים" מטשרנוביל. היום הקדוש נבחר כיום המסוגל לקידוש החלקה, וכך נעשה.

את המעמד ניהלו חברי הביד"ץ, ולפני התיבה ניגש הגרי"ע מושקוביץ, הרב פוסק של חברא קדישא - מחזיקי הדת (המוסר שיעור מדי שבוע בשבוע לחברי הדגל חברי הח"ק של קהל מחזיקי הדת), ואמרו את כל הסדר שאומרים במעמד קידוש בית החיים ושבע הקפות כנהוג בירושלים. לאחר קידוש בית החיים התקיימה מעמד לחיים במקום.


מקווה? רק עד הצפצוף

ביום ד', שלח האדמו"ר מבעלזא תשובה מיוחדת לעסקני המקווה החדש והמשוכלל בעיר אשדוד שנבנה ברוב פאר בביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא ברובע ג' בעיר אשדוד, ששלחו שאלה האם לחנוך את המקווה היום בערש"ק פר' לך לך.

האדמו"ר כתב במכתבו שאם ברצונם לפתוח את המקווה כבר בשבת זו, צריכים לתקן תקנה שאחרי הצפצוף של זמן הדה"נ בערב שבת, לא יוכלו ליכנס למקווה כלל וכלל, ויהיה רק האפשרות לצאת מהמקווה.































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}