י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

העקיצה של בר כל • חשיפה

בשנים האחרונות מכרה רשת בר כל תווים מוזלים לאברכים. בשבועות האחרונים, עקץ אחד מסוכני המכירות את הרשת, שם הוחלט: מכירת התווים תופסק. כרמל: "לצערי, יש פגיעה במאות משפחות"

מנחם כרמל. ההוזלה תעבור לרשת. צילום: אליהו קובין
מנחם כרמל. ההוזלה תעבור לרשת. צילום: אליהו קובין

אברכים רבים צפויים להתבשר השבוע על החמרה נוספת במצבם הכלכלי, וזאת בעקבות התנהגות בלתי ישרה של אנשים מתוכנו.

ולפני הסיפור, הקדמה קצרה: רשת 'בר כל' העומדת תחת ניהולו של מנחם כרמל, שיווקה בשנים האחרונות תווי קניה לאברכים במחיר מוזל. ההסדר רב-השנים, עבד כמכונה משומנת. כעשרה מליון תווים נמכרו מידי חודש במחיר הפחות ב- 7% מהמחיר הנקוב על גבי התו. האברכים שרכשו ברשת קנו מראש את התווים, ונהנו מהוזלה מידית.

הרשת מאידך נהנתה גם היא ממכירות מוגדלות שבוצעו על ידי התווים, והתשלום על הקניות התבצע עוד לפני הרכישה, מה שנתן לרשת תזרים מזומנים עודף. וכך, עבד ההסדר תוך שזה נהנה וזה לא חסר.

מכירת התווים בוצעה על ידי 200 אברכים שהתפרנסו בכבוד ממכירת התווים, הרווח של המוכרים נאמד בכ- 700 אלף ₪ בשנה. ממכירת התווים התפרנסו גם מוסדות שמכרו את התווים לאברכים אותם הם החזיקו, מה שהקל עליהם בהוצאות הקיום השוטף.

בשבועות האחרונים, הופסקה מכירת התווים. הסיבה: 'עוקץ' שנערך על ידי כמה מהמוכרים. הללו שנהנו מאמונו של מנהל הרשת, ניצלו את טוב ליבו, ונתנו המחאות בתמורה לתווים ללא כיסוי. ההמחאות בסך מאות אלפי ₪ חזרו, ומנחם כרמל הבין שההסדר חייב להיפסק.

בשיחה עם מנחם כרמל, הוא סירב להרחיב אודות העוקץ שנעשה, אך אמר: אכן, מכירת התווים הופסקה לאחרונה. את ההוזלה שניתנה לאברכים על ידי התווים המוזלים הוא נעביר ישירות למוצרים ולמבצעים שונים.

כרמל הוסיף כי מי שיפגע בעיקר מהפסקת מכירת התווים, זה האברכים שרכשו מוצרים בהוזלה משמעותית, ועשרות המוכרים בינהם מוסדות שיפגעו קשות מהפסקת ההסדר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}