י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תקדים: הגר"ח קניבסקי ישמש כבורר

בצהרי יום א' יעלו לבית הגר"ח אחד ממנהלי 'שארית ישראל' ושוחט בכיר במערכת הכשרות, וישטחו את טענותיהם האחד מול השני, כשר' חיים ישמש כבורר בין הצדדים בסיכסוך שהתגלע • פרסום ראשון

הגר''ח קנייבסקי
הגר''ח קנייבסקי

תקדים היסטורי יירשם ביום ראשון הקרוב בביתו של הגר"ח קניבסקי, ברחוב רשב"ם בבני ברק: בצהרי היום יעלו לביתו אחד ממנהלי כשרות 'שארית ישראל', ואחד מהשוחטים הבכירים במערכת כשרות, וישטחו את טענותיהם האחד מול השני, כשר' חיים משמש כבורר בין הצדדים.

הסיפור החל לפני מספר שבועות: בין השוחט הוותיק הפועל בהכשר 'שארית ישראל', לבין ההנהלה התגלע סכסוך שעלותו מאות אלפי שקלים. השוחט טוען כי על ההכשר לבצע חומרות שעולתן מאות אלפי ש"ח, וכי עליהם לבצע זאת, בעוד הנהלת ההכשר טוענת כי החומרות מיותרות. במהלך הסיכסוך, נאמר לשוחט על-ידי ההנהלה: אם אתה רוצה - קח פיצויי פרישה, ותעזוב את ההכשר.

השוחט, המקורב אל הגר"ח קניבסקי, בא לשטוח את טענותיו על העוול שנגרם לו, אך הגר"ח השיב: "אני לא יכול לשמוע צד אחד בלבד. אם הצד השני מסכים שיגיד גם הוא את טענותיו, ונוכל להחליט".

ואכן, הצד השני - הנהלת הכשר 'שארית ישראל' - הסכים להגיע ולדון אצל הגר"ח, וביום א' הקרוב זה יקרה.

יצוין, כי למרות שהגר"ח אוכל בדרך כלל משחיטת 'יראים', הרי שבחודשים בהם אין שחיטה של ההכשר, הוא מבקש מהשוחט שנמצא כעת במוקד הסכסוך לשחוט עבורו, שכן עליו הוא סומך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}