י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הנחה? אמרת ש-8000 ש"ח קטן עליך!"

יואליש קרויס, שהגיע בבוקר שאחרי שידור התוכנית על תולדות אהרן, לבקש הנחה בארנונה מעיריית ירושלים, נענה על-ידי הפקידה: "אמרת שלשלם 8000 ש"ח לילד - קטן עליך, מה אתה צריך הנחה?"

יואליש קרויס. צילום: פיני רוזן
יואליש קרויס. צילום: פיני רוזן

כתבתו של ישראל רוזנר, ששודרה בתוגכית 'המקור' בערוץ 10, אודות חסידות 'תולדות אהרון', עוררה פולמוס ציבורי נרחב אודות החסידות המסתגרת במאה שערים. יש הדורשים לגנאי ויש הדורשים לשבח, אך הצד השווה שבהם, שהכתבה (המרתקת!) הצליחה לסדוק חרך צר לתוך נבכי החסידות המוסתרת מהקהל הרחב.

תיעוד נדיר: שומרי המרעיבה • התחקיר המלא

מי שעזרו לכתב להבין הלכי הרוחות בתוך החסידות, היו הקמב"ץ יואליש קרויס (גרויס, על פי ערוץ 10), המכהן כקמב"ץ 'העדה החרדית', ושמואל חיים פפנהיים המכהן כדובר העדה החרדית. השניים, שהחדירו את מצלמות ערוץ 10 לתוככי הסמטאות במאה שערים, הציגו את החסידות בזווית אנושית, ונתנו לצופה החילוני להבין מה עומד מאחורי הפרצופים שנראים בדרך כלל בשעות הדמדומים של זריקת אבנים, ולבישת שקים.

אלא שמסתבר שההתערטלות של השניים עוד יכולה לעלות להם ביוקר. הבוקר (ד') הגיע יואליש קרויס, לבנין ספרא, על מנת לבקש הנחה בארנונה. קרויס שהפך בן לילה לדמות מוכרת גם במחוזות החילונים, הוקף בעשרות אנשים שצעקו לו: "אתה תותח. אין עליכם", ועוד קריאות השמורות בימים כתיקונם לכוכבי ריאלטי שזרחה שמשם בעקבות חשיפה טלויזיונית.

כשהגיע קרויס לפקידה המטפלת בהנחות, והציג את המסמכים המקנים לו הנחה, הקניטה אותו הפקידה ואמרה לו: "אתמול אמרת בסרט שלשלם 8000 ₪ זה קטן עליך, מה אתה צריך הנחה".

הפקידה שצפתה כמו עוד רבים בתחקיר, ראתה את קרויס אומר לכתב: "אני לא לוקח כסף מהמדינה. כשנולד לי ילד אני משלם את מלוא המחיר לבית החולים. עבור כל ילד שילמתי 8000 ₪, יש אנשים שמשלמים מליונים שיהיה להם ילדים. מה זה 8000 ₪? קטן עלי!".

המילים: קטן עלי, כמעט עלו לקרויס בביטול הנחה לארנונה, אך הצעקות מירכתי האולם: "יאללה שחררי אותו" - הצילו הפעם את ממונו של קרויס.

לתשומת לב הקורא, שמואל חיים פפנהיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}