י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עדות: "האמא חיבקה את שולה ומיררה בבכי"

בתדרוך שקיימה המשטרה בזירת התאונה המחרידה בה קופחו חייה של הילדה שולה סברדלוב בת ה-3 וחצי, שירדה מרכב ההסעות ונדרסה למוות, מתברר: הנהג היה מעורב ב-10 תאונות • וידאו

בני המשפחה בזירת התאונה. צילום מתוך וידאו: col
בני המשפחה בזירת התאונה. צילום מתוך וידאו: col



הילקוט הוורוד, הנעל הבודדת ושלולית הדם הגדולה, נותרו בזירה לאחר התאונה, עדות לחיים צעירים של ילדה קטנה, שנקטפו בתאונה הקטלנית.

שעות ספורות לאחר שמלמד התשב"ר מירושלים איבד את רגלו בתאונת דרכים ברחוב שמעון הצדיק בעיר, המשיך נגע התאונות לחולל שמות. תאונת-דרכים מחרידה, שנגרמה על ידי רכב להסעת ילדים, גדעה את חייה של ילדה חרדית בת 3 וחצי.

טרגדיה: בת 3 וחצי נהרגה בתאונה בירושלים

שולה סברדלוב, ילדה בת שלוש וחצי, טהורת עיניים וחיננית, חזרה לביתה מהלימודים בגן. היא ביתו של הרב יוסי סברדלוב, שליח חב"די ברחביה. היא ירדה מרכב ההסעות, כשאחיה בן השמונה ממתין לה בסמוך ורואה את הנעשה. ברגע בו ירדה מהרכב, המשיך הרכב בנסיעתו, ודרס אותה. חייה הצעירים ניטלו ממנה במחי דריסה קטלנית שהעבירה אותה לעולם שכולו טוב.

עיניו של האחר נקרעו מחרדה. הוא החל ליילל בהיסטריה, וראה את הנהג הדורס ממשיך בנסיעתו, כאילו כלום לא קרה. לאחר שהתרחק מהזירה, הצליחו כוחות המשטרה לעוצרו. הוא נעצר וטען: לא שמתי לב.

צעקותיו של הילד החרידו את רחוב אוסישקין שבשכונת רחביה. האם, יצאה בבהלה החוצה, וראתה את בתה מוטלת על הרצפה, מתבוססת בדמה. היא החלה לבכות בהיסטריה. שכנה שנכחה בעת התדרוך שנערך במקום לאחר מכן, העידה שראתה את האם מרימה את ילדתה הפצועה ומחבקת אותה, כשהיא בתוך שלולית של דם. לאחר מכן הפרידו כוחות ההצלה את הבת מאימה.



הנהג: לא הרגשתי שפגעתי

עוברי אורח שהיו עדים לתאונה, הבינו מייד ששולה נמצאת במצב קשה. הם הזעיקו כוחות הצלה, שחשו למקום וטיפלו בילדה הקטנה. כונני "איחוד הצלה", הוזעקו אף הם למקום. זאבי סופר, מתנדב הארגון, סיפר במהלך התדרוך: "ראינו ילדה באמצע הכביש, כשהיא מדממת עם פגיעת ראש קשה מאוד, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו בפעולות החייאה עד שהגיעה ניידת טיפול נמרץ של מד"א. הם פינו אותה לבית החולים, אך לצערי לא היה מה לעשות".

שכנים ומכרים, עיתונאים ועמיתים לעבודת השליחות של האב, הזדרזו למקום האירוע. גם הקשוח שבין האנשים שכבר ראו הכול, לא יכול היה שלא לפרוש הצידה ולמרר בבכי לנוכח הטרגדיה שגדעה את חייה של הילדה הקטנה. קהילת חב"ד כולה התעטפה אבל, והציבור החרדי כולו נתקף הלם. מלאך המוות ביצע את זממו, הרס ולא חמל. חייה של הילדה הקטנה נלקחו ממנה, ושמחת החיים של בני משפחת סברדלוב ניטלה מהם.

רב-פקד משה כהן, ראש מדור תאונות דרכים במשטרת ירושלים, הוא שהנחה את התדרוך המשטרתי שנערך במקום, זמן קצר לאחר האירוע הטרגי. "זה קרה סמוך לשעה שתיים וחצי", דיווח כהן, "רכב הסעות שהסיע ילדים בין הגילאים שלוש לשלוש וחצי, נסע מכיוון רחוב אושיסקין והגיע לרחוב הר"ן. בכניסה לרחוב הוא הוריד את הילדה והמשיך בנסיעה, תוך כדי פגיעה בילדה. האח בן השמונה היה למטה והבחין בתאונה.

"הנהג המשיך בנסיעה ונעצר ברחוב עמק רפאים", סיפר רפ"ק כהן. "בחקירתו הוא טוען שהוא לא הרגיש את הפגיעה בילדה. הגרסה הזאת נבדקת. היא תאומת גם עם מה שהאח ראה".

בני המשפחה שהתאספו בבית משפחת סברדלוב ברחוב אוסישקין, יושבים בבית ומנסים להרגיע את האם, הממררת בבכי. אביה של התינוקת שוהה בחו"ל, לצורכי שליחות. ר' יוסי סברדלוב, מנהל פרויקט 'ילדי צ'רנוביל במרכז צעירי אגודת חב"ד, הוא יליד ניו יורק, ואחיינו של ה'חוזר' של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, הגאון החסיד רבי יואל קאהן. רעייתו, הינדה, היא בתו של הרב שוורץ, מהשלוחים הראשיים של חב"ד בלוס אנג'לס. הוא דווח על המקרה וכעת הוא עושה את דרכו ארצה, לקראת ההלוויה קורעת הלב.

צילום: מתוך colצילום: צילום: מתוך col
צילום: מתוך col


הנהג: 31 הרשעות, 10 תאונות

לצד האבל התהומי ותחושת אין האונים לנוכח הטרגדיה הבלתי נתספת, הולכות ונערמות שאלות הקשורות לחוסר האחריות של מארגני ההסעה. בהסעה לא היה מלווה מבוגר, כפי שדורש החוק. במשטרה מבקשים לבדוק מי אחראי למחדל.

בנוסף לכך, עיון בתיקו הפלילי של נהג ההסעות, ששימש כנהג-מחליף במקום הנהג הקבוע, מגלה כי מאחוריו שורה ארוכה של שלושים ואחת הרשעות קודמות ומעורבות בעשרה מקרי תאונות דרכים.

אולם החקירות המבוצעות על ידי המשטרה, לא יחזירו למשפחה את העוללה הקטנה, שחזרה מהגן ועברה הישר לעולם שכולו טוב.

הלוויתה של הילדה, תצא ביום שלישי בשעה 10 בבוקר, מבית ההלוויות שמגר, לעבר חלקת חב"ד בהר המנוחות.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}