י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

היסטוריה:הגרי"ש חתם על 'בלנק' של 'העדה'

אתר 'בחדרי חרדים' חשף את המאבק המתחדש בקרן לידידות, והשבוע זה קורה: הגרי"ש והגאב"ד חתמו על מסמך משותף נגד לקיחת הכספים • וגם: איך כל זה קשור לרבנות ירושלים? • חשיפה דרמטית

חתימת הגרי''ש והגאב''ד. צילום: בחדרי חרדים
חתימת הגרי''ש והגאב''ד. צילום: בחדרי חרדים



לפני מספר שבועות חשף אתר 'בחדרי חרדים' את הטלטלה הבאה שבדרך, שתציב דילמה כבדת משקל בפני מוסדות רבים העומדים תחת ניהול חרדי, ונתמכים בידי 'הקרן לידידות', בראשותו של 'הרב' יחיאל אקשטיין מארה"ב.

מהלך שיזמו מספר עסקנים, שהסתייעו בתמונה מפלילה וזכו לגיבוי בבתי גדולי הדור - עשוי לפתוח מחדש את הפולמוס בנושא 'הקרן לידידות', ולהביא לידי כך שמוסדות רבים ייאלצו, בלב כבד, להיפרד מהכספים הנדיבים שהקרן הנוצרית מעניקה למוסדות חינוך ורווחה רבים.

קבוצה של מספר עסקנים שהחליטו לשים קץ לתופעת ההסתייעות הכספית ב'קרן לידידות', סבבו בבתיהם של מנהיגי הציבור החרדי - סבב שהוכתר בהצלחה מבחינת קבוצת העסקנים. זהו סבב שני בעשור האחרון, לאחר שבשנת תשס"ג נערך סבב חתימות

בבתיהם של גדולי ישראל, שלפו חברי המשלחת מסמך מרשיע: תמונה, בה נראה כומר כשהוא מסייר במוסד חינוכי גדול בארץ, העומד תחת הנהלה חרדית ונתמך על ידי הקרן לידידות נוצרית-יהודית.

גדולי הדור התחלחלו למראה התמונה, והביעו את הסכמתם לחתום על מסמך חריף המוקיע את הקרן לידידות ואוסר בכל תוקף על מוסדות חרדיים ליהנות מכספיה.

ה'קרן לידידות', המנוהלת בידי רב אמריקני בשם יחיאל אקשטיין, הוא גוף שחרט על דגלו להביא לידי יחסים טובים בין יהודים לנוצרים "אוהבי ישראל". את הקרן מממנים גורמים נוצריים, המבקשים לגרום לידידות בין יהודים, לנוצרים המאמינים באותו האיש.

החרם החרדי כנגד הקרן, קיים זה מכבר. מרבית מוסדות התורה והחסד דחו בשתי ידיים את הצעותיה של הקרן לתמוך כספית במוסדות, גם אם ההצעה נשמעת יותר ממפתה, ועשויה להקל את המעמסה הכספית מעל ראשי מנהלי המוסדות.

אלא שפה ושם, התירו לעצמם מנהלי מוסדות חרדיים ליהנות בחשאי מכספי הקרן. ישנם מספר גופים גדולים וידועים, העומדים תחת ניהול חרדי, שהקרן לידידות היא התשתית הכלכלית העיקרית שלהם.

,

המכתב שנחתם בתשסצילום: המכתב שנחתם בתשס
המכתב שנחתם בתשס''ג, וחודש בתש''ע צילום בלעדי לבחדרי חרדים


,

היום בתוכנית 'כנסת ישראל' חשף מגיש התוכנית הרב ישראל אייכלר בשיחה עם גב' מינה פנטון, את המסמך המלא עליו חתמו גדולי ישראל נגד הקרן לידידות.

גב' פנטון נציגת המפד"ל במיל' מקדישה את חייה למלחמה נגד המסיון וגרורותיו, במהלך השידור היא הביאה את הנתונים על פעילותה של הקרן לידידות, והמניעים הגורמים לקרן הגדולה לתמוך במוסדות בארץ.

המסמך שהתגלגל גם לידי אתר 'בחדרי חרדים', נחתם כבר בשנת תשס"ג, על ידי גדולי ישראל הן מבד"ץ העדה החרדית, והן מהחוגים הליטאיים. המכתב המנוסח באופן חריף במיוחד, קורא לכל הנוטל כסף מהקרן לידידות כעושה שימוש ב'אביזריהו דעבודה זרה', ואוסר בתקיפות על נטילת כספים מעובדי העבודה זרה.

אלא שבעקבות התמונה שהגיעה לידי גדולי ישראל, החליטו העסקנים לחדש את החרם, והמסמך עליו הוחתמו גדולי הדור בשנת תשס"ג, נחתם שוב על ידי הגרי"ש אלישיב והגרי" וויס. מעניין לציין, כי הגרי"ש אלישיב חתם על המסמך הנמצא על 'בלנק' של העדה החרדית. זהו תקדים ראשוני, כמוהו לא זכור גם לזקני נאמני ביתו של הגרי"ש אלישיב, ומראה על חומרת העניין, והחשיבות הרבה אותה מייחס הגרי"ש לעניין.

עוד נקודה מענינת: התמונה המפלילה שהובאה לפני גדולי ישראל צולמה אי שם במושב מרוחק, אך השלכות התמונה והמסמך שיצא בעקבותיו, יש בו בכדי להשפיע על הבחירות ההולכות וקרבות לרבנות ירושלים.,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}