י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שכונת 'חפציבה': "תנו לחיות בשקט!"

תושבי שכונת חפציבה התאגדו למלחמה. לטענתם, העירייה מתעלמת מצרכיהם, ומטילה את האחריות על החברה פושטת הרגל. "אנחנו משלמים את המקסימום ולא מקבלים אפילו מינימום", הם רוטנים

שכונת חפציבה בבית שמש. תמונת ארכיון
שכונת חפציבה בבית שמש. תמונת ארכיון

ועד שכונה חדש הוקם בשכונת חפציבה בבית שמש, וזאת, לטענת התושבים, עקב מחדלי העירייה והזלזול המתמשך בתושבי השכונה. בשלב ראשון החתים הוועד את כל תושבי השכונה על הקמת הוועד ועל העצומה שנשלחה לעיריה. לטענת הוועד, מהעיריה לא התקבלה כל התיחסות לעצומות ולפניות שהתקבלו עד היום.

על מה ולמה קמה הזעקה? אחד מחברי הוועד הפועל מספר ל'בחדרי חרדים' על הדברים שגרמו להתפוצצות רבתי בקרב תושבי השכונה: "מה שחסר פה בעיקר זה ספסלים, תחנות אוטובוס, גינות משחקים. אין כלום!"

"אני לא מדבר על קווי אוטובוסים חשובים שלא עוברים פה. אגד מעוניינים להיכנס לפה אך העירייה מתעצלת לבקש איזה טופס ממשרד התחבורה שיאשר מעבר הקו , דבר שמענה את התושבים.. פשוט הזנחה פושעת ואין עם מי לדבר".

• מה אתם מתכוננים לעשות מלבד החתמת העצומה?

"התחלנו בפעולות לטובת איכות שכונת חפציבה ותושביה, על העצומה המצורפת כבר חתמו כ 250 תושבים במרכז החתמה מיוחד שהוקם אתמול לצורך זה! שבה חתמו תושבים מכל הקהילות הקדושות בשכונה הערב תיערך החתמה נוספת.

"אין לנו עניין במלחמות אך יש לנו עניין שהעיריה שבה אתם חברים תפסיק עם ההתעלמות המכוונת מהשכונה שלנו. ותפעל להביא: א- מתקני משחקים לילדים. ב- תחנות אוטובוס מקורות. ג - תמרורים למען בטיחות תושבי השכונה. ד- פחי אשפה מוטמנים. ה- סידור צמחיה עצים וגינון".

במכתב ששלחו ועד הפעולה לראש העיר נכתב:

"לדעתנו אין התייחסות מספקת לכלל צרכי התושבים המרגישים כמעט התעלמות מצד העירייה מזה שנתיים ולכן החלטנו להקים וועד מאורגן שייצג את התושבים בכבוד ובנחרצות, "מספיק סבלנו עד עכשיו מקריסת חברת הבנייה ואין שום סיבה שנסבול בגלל הבירוקרטיה בעירייה".

בעקבות טענות תושבים רבים התכנסנו השבוע חברי וועד הפעולה בשכונת חפציבה במטרה לדון בבעיות השכונה ודרכי ההתנהלות מול העירייה.

מסיכום הפגישה החלטנו כי בשלב הראשון נדרשת העירייה לזרז הקמת פארק משחקים לילדי השכונה הנותרים משועממים בשעות אחר הצהריים והבאת ספסלי ישיבה ותחנות אוטובוס מקורות המגנות בפני הגשמים בחורף והשמש הקופחת בקיץ. יצויין כי ההבטחה להקמת פארק המשחקים ניתנה לפני זמן רב, אולם נכון להיום במקום המיועד להקמת הפארק גדלים פרא קוצים ודרדרים המהווים מפגע תברואתי בתוך השכונה.

מיותר לציין את ההרגשה האיומה של התושבים בשכונה. אנו משלמים ארנונה בתעריף היקר ביותר בעיר, כמו בשכונות המטופחות ביותר אבל מקבלים שירות לקוי ביותר!

שבענו מילים והבטחות. הגיע זמן מעשים ועובדות בשטח. אנו דורשים בדין ולא בחסד את הצרכים הבסיסיים כבכל שכונה מתוקנת.

במידה ולא תתקבל התייחסות מצד בגורמים בעירייה בתוך שבוע מיום כתיבת מכתבנו זה ישקלו צעדים נוספים. אנו מקווים כי בקשותינו יסתדרו בדרכים המקובלות אולם אם לא אזי נצטרך לנקוט לצערנו באמצעים בלתי שגרתיים ע"מ לקבל את המגיע לנו".

אתר 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר ההתפתחות בשכונת חפציבה, שתושביה לא ידעו יום אחד של נחת מאז הקמתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}