י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האורות הביאו את המפגינים

מהומה על לא מאומה בב"ב? עשרות הגיעו מול משרדי 'פלאפון' ברמת-גן ופתחו בהפגנת-שבת נוסח ירושלים, למרות שאיש לא ראה עובדים. "בסך הכול, השארנו אורות דלוקים", מסבירים בחברה

האורות הביאו את המפגינים

מהומות השבת האופייניות לירושלים, קורצות ככל הנראה לאנשים מסוימים המתגוררים בבני-ברק. אחרת, אין דרך להסביר את הפגנת העשרות, שהתחוללה ברחוב מודיעין ברמת גן הסמוכה, בפתחם של משרדי חברת פלאפון, הממוקמים מול אולמי 'מודיעין'.

זמן קצר לפני צאת השבת, נראתה נהירה לכיוון המקום. רחוב רבי עקיבא בואכה ז'בוטינסקי, הפך לחד-כיווני, כאשר כל צעיר שעיתותיו בידו ושהסעודה השלישית בבית הכנסת אינה מעניינת אותו, מצטרף לחבורה ההולכת וגדלה. "בואו, יש חילול שבת במשרדי פלאפון", הכריזו חלק מההולכים.

מטבע הדברים, הצטרפה אל החבורה גם אברכים יראים ושלמים, שכבודה של השבת וקדושתה בוערים בעצמותיהם. אלו גם אלו התקדמו לעבר הזירה, ומשהגיעו אליה, החלו להפגין ברחבה הסמוכה למשרדים. לאחר שעה ארוכה של התקהלות ומחאה, התפללו המפגינים תפילת ערבית ברחובה של עיר, וחזרו אל עיר התורה והחסידות.

אחד ממשתתפי ההפגנה סיפר לאתר 'בחדרי חרדים', כי מי שעמד מאחוריה, הוא תושב בני-ברק, יהודי חשוב ונשוא-פנים, אשר ידיו רב לו במאבקי השבת ובעמידה על משמר קדושתה. אולם משנשאל משתתף ההפגנה האם ראה במו עיניו את חילול השבת, הוא השיב בשלילה. הוא לא ראה עובדים המאיישים את המקום, אלא הסתפק בעדותו של מארגן ההפגנה.

משתתפים נוספים בהפגנה תוחקרו על ידי כתב 'בחדרי חרדים', ואיש מהם לא ידע להעיד כי ראה את הדברים במו עיניו. מסתבר שכולם מסתמכים על מקור אחד, שככל הנראה טעה הפעם. אלו שכן העידו על נוכחות עובדים, מודים כי ראו זאת רק לאחר צאת השבת. העובדים עצמם העידו, כי הגיעו למקום לאחר צאתה של השבת.

חוסר ההוכחות, הדליק נורה אדומה. למרות הנטייה להתלהם ולהתלהב מכל סיפור על חילול שבת, במיוחד כאשר מדובר בחברה גדולה כחברת 'פלאפון', אשר הציבור החרדי הוא נתח נכבד במעגל לקוחותיה - מסתבר שהפעם מדובר במהומה על לא מאומה.

מה כן היה שם? מה העלה את חשדו של אותו עסקן שגייס את עשרות המפגינים.

לטענת יגאל רווח, מנכ"ל משרד הפרסום 'אפיקים', המחזיק את תיק הפרסום של חברת 'פלאפון' במגזר החרדי, בסך הכול מדובר באורות שנותרו דלוקים במשרדים.

"הכול עורבא פרח", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "מישהו עבר במקום, ראה את האורות הדלוקים, וחשב שישנם עובדים במקום. אף אחד לא היה בתוך הסניף. אין צורך לומר, ש'פלאפון' מעולם לא חיללה, ולעולם לא תחלל את השבת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}