י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

החב"דניקים הזעיקו את כוחות ההצלה

הלם בראשון לציון: משפחה בת שש נפשות נרצחה בדם קר בבוקר שבת קודש • הרצח אירע בסמיכות לבית הכנסת החב"די בעיר, המתפללים הזעיקו את כוחות ההצלה • הרחוב נסגר עד למוצ"ש, והמתפללים נכנסו מהכניסה האחורית

הבניין בו נרצחה המשפחה. צילום: אריק סולטן, nrg
הבניין בו נרצחה המשפחה. צילום: אריק סולטן, nrg

רחוב נורדאו, הרחוב הקטן שבמרכז ראשון לציון, שבקצהו ממוקם בית כנסת חב"ד הוותיק בעיר, הפך בשבת בבוקר לרחוב סואן: עשרות כבאים, אנשי מד"א ובלשים זרמו לדירה מפויחת בבניין הממוקם מול בית הכנסת, בה נמצאו שישה בני משפחה אחת כשהם ללא רוח חיים.

הרצח המזעזע, שהיכה את המדינה כולה בתדהמה, בו נרצחו שישה מבני משפחת אושרנקו, שעל פי עדות מכריהם ניהלו חיים נורמטביים לחלוטין, מסעיר את המדינה.

את כוחות כיבוי האש הראשונים הזעיקו לדירה מתפללי המניין הראשון שבבית כנסת חב"ד, שהבחינו בלהבות העולות מתוך הבית.

עד למוצאי שבת היה הרחוב כולו סגור, ומתפללי בית הכנסת נאלצו להיכנס אליו מהכניסה האחורית. מספר חסידי חב"ד, המתגוררים בסמיכות לבית הכנסת, לא אופשרו שעה ארוכה להיכנס לביתם.

לאחר תפילת מוסף נערכה בבית הכנסת התוועדות לרגל 'שבת בראשית', וקולות השירה מבית הכנסת התערבבו בהמולת הרחוב וקולות הסירנות.

ניידות שידור של ערוצי התקשורת בישראל חנו ליד בית הכנסת והעבירו את הדרמה בשידור חי. את זירת הרצח פקדו במהלך היום המפכ"ל דוד כהן, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ידיד אישי של המשפחה, ראש העיר דב צור, ועוד.

גורם בכיר במשטרה אמר ל-nrg מעריב, כי על פי ממצאי החקירה, על הסבתא, שנמצאה גם היא ללא רוח חיים, היו סימנים שונים משאר בני הבית. "סימני הפגיעה בכל הקורבנות היו זהים, למעט סימני הפגיעה בסבתא, שהיו שונים", אמר.

הגורם הבכיר הוסיף ואמר, כי מהחקירה עולה שהסבתא שמרה על הילדים במשך הלילה, ורק לפנות בוקר הגיעו ההורים. אז, על פי החשד, רצחה הסבתא גם אותם. חוקרי המשטרה בודקים כיווני חקירה נוספים, ובין היתר ממתינים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות.

צו איסור פירסום הוטל על פרטי החקירה.

קישורים:
מקור: col
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}