י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ירושלים: ההפגנות התחדשו; השקט נשמר

'העדה החרדית' החליטה: ההפגנות נגד פתיחת חניון קרתא חוזרות. מאות מפגינים הפגינו נגד פתיחת החניון, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, אך המפגינים לא סיפקו להם עבודה, והשקט נשמר

ההפגנה בירושלים. צילומים: אחמד גרבלי,
ההפגנה בירושלים. צילומים: אחמד גרבלי,

'העדה החרדית' בירושלים חידשה את המחאה נגד פתיחת חניון קרתא בשבתות: מאות הפגינו בשבת קודש בשעות אחר הצהריים, בשכונת מאה שערים. כוחות משטרה פרוסים באזור, ולא נרשמו הפרות סדר.

ב'עדה החרדית' החליטו לחדש את המחאה נגד פתיחת החניון, לאחר שההפגנות לא נערכו במשך כחודש, הן בגלל החגים, והן משום שההפגנות יצאו מכלל שליטה, וגרמו לחילול ה' גדול.

בשבועות האחרונים התקיימו מאמצי הידברות בין העדה החרדית, לבין ראש העיריה ניר ברקת, ואף נערכה פגישה - שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים' - בין חבר הנהלת הנהלת העדה החרדית, הרב שלמה פפנהיים, לניר ברקת - אך הפגישות לא נשאו פרי.

דובר העדה החרדית, שמואל פופנהיים, אמר השבוע: "בשבועות האחרונים התקיימו מגעים עם הרשויות, אך הם לא נשאו פרי - ולכן הוחלט לחדש את המחאה".

ההפגנה עברה בשקט יחסי, לאחר שגאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס, החליט בחודש שעבר לצמצם את ההפגנות, וקבע כי הן יתקיימו רק סמוך לשכונת מאה שערים, וישתתפו בהן רק אברכים מבוגרים, ולא תלמידי ישיבה צעירים המועדים לפורענות.

<










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}