י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חמלניצקי: שופץ בית הכנסת היחיד ששרד 120 שנה

הקהילה היהודית בעיר חמלניצקי באוקראינה חוגגת: בית הכנסת היחיד ששרד בעיר שופץ, ולאחר מאבק ממושך קיבלה הקהילה חזרה כמה ספרי תורה מהארכיון המחוזי בחמלניצקי

בית הכנסת המשופץ
בית הכנסת המשופץ

שמחה כמו זו ששררה בקהילה היהודית בעיר חמלניצקי באוקראינה בחודש תשרי האחרון לא הייתה בעיר כבר עשרות שנים. זאת בזכות בית הכנסת שחודש ונחנך ימים ספורים לפני כניסת השנה החדשה.

בית הכנסת, הממוקם במרכז העיר, הוא היחיד ששרד בעיר, מאז נבנה לפני 120 שנה, על ידי יהודי העיר, שהיוו באותם ימים חלק מכריע מתושבי העיר, שידעה ימים טובים, ומאידך סבלה רבות ממעשי פוגרמים, כל זאת עד מלחמת העולם השניה, עת הושמדו רוב רובם של אלפי יהודי העיר הי"ד.

מאז בואו של רב העיר ושליח חב"ד הרב יהושע רסקין, עבר על העיר מהפך רוחני אדיר, ומוסדות תורה, חינוך וחסד, קמו מעפר והוחזרה עטרה ליושנה.

לאחר מאמצים מרובים, זכה הרב רסקין לשפץ את בית הכנסת, בסיועו של ראש הקהל מר איגור רטושניי, ובתרומת הנגידים מר רבינוביץ ומר קלומוייסקי.

במהלך ימי חודש תשרי התקיים אירוע מרגש ביותר, עת קיבלה הקהילה חזרה כמה ספרי תורה מהארכיון המחוזי בחמלניצקי, לאחר מאבק ממושך להשבת ספרי התורה למקום הטבעי.

המאבק נוהל בידי רב העיר הרב רסקין, יחד עם רבה של העיר ז'יטומיר ומערב אוקראינה הרב שלמה ווילהלם, בסיוע איש העסקים מר משה אנפולסקי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}