י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בלי חן: 'הרב' אליאור יוסגר לארץ

לאחר חודשים של עיכובים וסחבת משפטית, הצליחה המדינה להביא להסגרתו של 'הרב' אליאור חן מברזיל. בכיר משפטי: "אם לא יהיו עיכובים מיוחדים תוך שלושה שבועות הוא כאן"

קצין משטרה מחזיק בתמונתו של חן. צילום: AP
קצין משטרה מחזיק בתמונתו של חן. צילום: AP

התפתחות דרמטית בפרשיית 'הרב' אליאור חן. חן מבוקש בישראל בגין חשדות על התעללותו בילדים, במשך שנים ארוכות. חן יצר מעין קומונה סגורה של עשרות אנשים, והוביל את כולם להתעללות סדיסטית בילדים חסרי ישע. הוא נמלט עם תחילת החקירה לחו"ל והוצא נגדו צו מעצר בינלאומי. כחודשיים לאחר בריחתו הוא נעצר כשהוא משוטט ברחובות סאו-פאולו.

אתר YNET מדווח הערב (ה') כי במהלך הימים האחרונים חלה פריצת דרך משמעותית בפרשת הסגרתו של אליאור חן מברזיל לישראל, וכי משרד המשפטים בברזיליה חתם על צו ההסגרה שיאפשר את חזרתו של חן בעוד כשלושה שבועות לישראל.

בכיר במערכת המשפט אמר לYNET, כי באם לא יהיו הפתעות מיוחדות הרי שאליאור חן ינחת בארץ בתוך שלושה שבועות.
בחודשים האחרונים עשה חן הכל, בכדי לדחות את הסגרתו לארץ. עורכי דינו ביצעו כל פעלול משפטי בכדי לדחות את הסגרתו. הטיעונים שעלו במהלך משפטו היו מגוונים: החל מחוסר סמכות משפטית של ישראל ב'שטחים הכבושים', עד לחורים בהסכמי ההסגרה.

אך כבר ביולי האחרון הודיעו הרשויות בברזיל כי ועדה לענייני פליטים דחתה את בקשתו של חן לקבל מעמד של פליט במדינה, ובכך סללה את הדרך להסגרתו לישראל, כפי שכבר קבע בית המשפט העליון במדינה. עד עתה, רק עניינים פרוצדורליים עיכבו את חתימת משרד המשפטים בברזיל על צו ההסגרה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}