י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המלחמה על הצוואה: מה אמר הרבי?

אתר YNET מדווח כי הרב גרוסמן יודיע על התמודדותו לרבנות ירושלים בעקבות צוואה של האדמו"ר מלעלוב. איש ירושלים ישראל גליס מתקומם, ואומר ל'בחדרי חרדים': "ה'לעלובר' אמר לי שעל המועמד להיות מירושלים"

המלחמה על הצוואה: מה אמר הרבי?
פיני רוזן

אתר YNET מדווח הבוקר, כי רבה של מגדל העמק, הגרי"ד גרוסמן, יודיע בקרוב על התמודדותו לרבנות ירושלים. זאת בעקבות צוואה בעל-פה שהותיר לו, לדבריו, רבו - האדמו"ר מלעלוב זי"ע.

כתבות בנושא:
רבנות י-ם: כששחור ולבן לא נפגשים
ברקת: שחילונים יבחרו את הרבנים

"בחודשים האחרונים נידונה בשיחותיהם (של האדמו"ר זצ"ל והגרי"ד גרוסמן – ש.א.) האפשרות שיגיש מועמדות לרבנות ירושלים", דיווח אתר YNET. "האדמו"ר אמר כי "זה דווקא רעיון טוב מאוד". גרוסמן, שנטה עד אז שלא להתמודד, שמע דברים דומים גם בפגישותיהם הבאות, שבאחת מהן אף אמר רבו "אל תחשוש. אתה צריך להיות הרב בירושלים ואתה תהיה הרב בירושלים.

"השיא היה זמן קצר לפני פטירת האדמו"ר מלעלוב, באחד הטישים שערך לחסידיו", ממשיך כתב האתר ומדווח. "הוא פנה אל הרב גרוסמן, שהיה ביניהם, ושאל: "כמה זמן אתה במגדל העמק - 40 שנה? זה מספיק. עכשיו אתה צריך לעבור לירושלים". גרוסמן ביקש לשוחח איתו שוב כדי להסביר לו את ההתלבטות ואת הצדדים לשלילה, אולם בינתיים נפטר האדמו"ר ומאז הוא רואה בכך את צוואתו". סוף ציטוט.

אלא שאת העיתונאי ואיש ירושלים ישראל גליס, הפרסומים הללו מקוממים. לטענתו, התמונה שונה. שונה בהרבה. לדבריו, הוא שוחח עם האדמו"ר מלעלוב זצ"ל בנושא, ושמע ממנו אמירה שאינה עולה בקנה אחד עם הפרסומים.

• פגשת את האדמו"ר לאחרונה?

"לא. נפגשתי עם האדמו"ר מלעלוב בחודש אלול. אף אחד לא נפגש איתו לפני שהוא נפטר. משהו יכול לדעת מתי הוא ייפטר? במקרה הפגישה לי איתו הייתה מספר שבועות לפני פטירתו".

• איפה נפגשתם?

"במירון. ראיתי את האדמו"ר שם, וסיפרתי לו שאני גר בירושלים, ויש בחירות עוד מעט. הוא היה מפגין לכל אדם יחס חביב, ושמע אותי בסבלנות. תוך כדי השיחה אמרתי לו שיש דיבורים גם על הרב גרוסמן. ידעתי שהוא מקורב שלו.

"האדמו"ר אמר לי: לירושלים יש את הרבנים שלה. היא לא צריכה רבנים מבחוץ. לכן, אני מתפלא לקרוא היום שהוא השאיר צוואה שהרב גרוסמן יתמנה. אני בכל אופן לא שמעתי הדברים ששמעתי כצוואה, אלא כמשיח לפי תומו".

האם גירסתו של גליס תשנה משהו בקשר להתמודדות? מן הסתם לא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}