י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב גרוסמן: הסיפור עם הצוואה - המצאה

בעקבות חרושת השמועות וקרב הגרסאות, פנה הרב יעקב גרוסמן, אחיו של הגרי"ד, ל'בחדרי חרדים', והודיע: הרב שוהה בחו"ל. כשיחזור ארצה, יתייחס לשאלת ההתמודדות. לגבי הצוואה - המצאה

קיבל פרס בלוס-אנג'לס. הגרי"ד גרוסמן
קיבל פרס בלוס-אנג'לס. הגרי"ד גרוסמן

מה שנראה עד עתה כמלחמת גרסאות, הופך כעת להפרכה מוחלטת: בעקבות הפרסומים על ה'צוואה' שניתנה כביכול לרבה של מגדל העמק על ידי רבו, בה מורה לו האדמו"ר להתמודד על כס הרבנות בירושלים – פנה הרב יעקב גרוסמן, אחיו של הגרי"ד גרוסמן, לאתר 'בחדרי חרדים', ובפיו הכחשה מפתיעה משלו.

מלחמת הגירסאות: מה אמר הרבי?


פנייתו היזומה של הרב גרוסמן האח, באה בתגובה לידיעה קודמת שפורסמה באתר בנושא, לפיה הכחיש העיתונאי ישראל גליס את הדברים, ואמר לכתב האתר: "האדמו"ר מלעלוב אמר לי בחודש אלול, בהתייחס להתמודדותו של הרב גרוסמן, שבירושלים יש מספיק רבנים. לא צריך רבנים מבחוץ".

בעקבות הפרסום, אומר אחיו של הרב: "בשעות שהסערה הזאת מתחוללת בארץ, נמצא הרב עצמו בלוס אנג'לס, באירוע יוקרתי בו הוא מקבל פרס בינלאומי על טיפולו ארוך-השנים בילדים במצוקה. הרב, שנמצא במקום כאורח יחיד מישראל, זוכה שם לכבוד מלכים. באירוע משתתף שר החוץ לשעבר של ארצות הברית קולין פאוול, שאף הבטיח לבוא במיוחד לישראל ולבקר במוסדותיו של הרב במגדל העמק.

"ועכשיו אגש לגופם של דברים", אומר הרב גרוסמן. "לפני יציאתו של הרב לחו"ל, הוא הודיע שהוא עדיין לא רוצה להתייחס לסוגיית הריצה לרבנות ירושלים. הוא מבין שצריך להתייחס לעניין בקרוב, מכיוון שהתהליכים הולכים וצוברים תאוצה. אבל את ההתייחסות הפומבית לעניין הוא ייתן רק כשיחזור. לפני נסיעתו, הוא היה עסוק במצבה הבריאותי של אמנו, והוא עדיין לא הספיק לקבל החלטות בנושא".

וכאן מטיל אחיו של הגרי"ד גרוסמן את הפצצה. הוא שוחח עם אחיו, וזה מה שיש לו לומר: "הסיפור עם האדמו"ר מלעלוב ועל הצוואה שניתנה לו - לא היה ולא נברא. את ההחלטה יקבל הרב לגופם של דברים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}