י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הישיבה הסתיימה: הרבנים יחכו • כל הפרטים

הוועדה לבחירת הגוף הבוחר התכנסה לישיבה סוערת. ברקת דרש: יוכנסו חברים חילונים לגוף הבוחר. חביליו טען שהוא חזק בתורה. הוועדה תתכנס שוב בעוד שלושה שבועות • דיווח מהחדר הסגור

הישיבה במשרד הדתות. צילום בלעדי: בחדרי חרדים
הישיבה במשרד הדתות. צילום בלעדי: בחדרי חרדים

אחד מרגעי האמת המכריעים בסאגה הבלתי נגמרת של המרוץ לרבנות עיר הבירה, מתרחש בדקות אלו ממש: הוועדה לבחירת הגוף הבוחר לרבנות העיר ירושלים, מכנסת בשעה זו (13:30), במשרד הדתות בירושלים.

מה שיסוכם בוועדה הזו, ישליך ישירות על זהותם של הרבנים שייבחרו לתפקיד הנכסף, שעשרות רבנים נושאים אליו את עיניהם.

כתבות בנושא:
רבנות י-ם: כששחור ולבן לא נפגשים
המלחמה על הצוואה: מה אמר הרבי?


הוועדה, שיושבת בהרכב מורחב, דנה בקריטריונים לחלוקת 24 הנציגים המגיעים מבתי הכנסת. אל הישיבה הסוערת הגיע ראש העירייה ניר ברקת, כשהוא מלווה בקאדר נרחב של יועצים ועוזרים, שבאו לעמוד על המשמר, מפני תרגילים של האישים החרדים הנמצאים בחדר. ברקת לא רואה את עצמו מתוחכם מספיק, ובשל כך הוא ביקש את עזרת יועציו החרדיים.

בין המשתתפים בישיבה: הרב ניסים בן שמעון, הרב שמואל סננס, הרב דוד אבוחצירה, ניר ברקת אהרון דנין, יוסי חביליו, אברהם קרויזר, עוזרו של שר הדתות - אלון נוריאל, ועוד.

הישיבה נפתחה באמירה של ניר ברקת, לפיה לישיבות הקודמות אין כל תוקף חוקי, והעובדה שאין מהישיבות הקודמות פרוטוקולים מסודרים מוכיחה כאלף עדים, על אי חוקיותן. ברקת מצידו הביא קלדנית למקום, וביקש שתרשום פרוטוקול מסודר.

הויכוח העיקרי עליו יקום או ייפול דבר, הוא הקריטריון לקביעת נציגי בתי הכנסת. בישיבה הקודמת החליטו החברים לבחור רק אנשים חובשי כיפה לגוף הבוחר. ברקת טען בתוקף שיש לתת נציגות גם לחילונים ולמסורתיים. לטענתו, גם הציבור המסורתי והחילוני פוקד לעיתים את בתי הכנסיות, ולמה יגרע חלקו?

אחד מן הנוכחים שאל את ראש העיר: איך אפשר לצרף חילוני לגוף הבוחר אם אין לו בית כנסת?. ראש העיר אמר: אני רוצה לקבוע קריטריונים ברורים, ואחר כך נראה לאן לשייך אותו.

היועץ המשפטי של העירייה, יוסי חביליו, הוסיף בעוקצנות, כי הוא חילוני, אך ראשי התיבות של שמו הם: חזק בתורה לאורך ימים ושנים. והוא היה רוצה לראות גם אנשים חילוניים בוועדה.

דרמה לא קטנה התחוללה בימים שקדמו לישיבה: בשיחות שנערכו בין אנשי ברקת לאנשי משרד הדתות, הוחלפו מהלומות מילוליות. ברקת הודיע כי הוא לא מעוניין להשתתף בישיבת הוועדה, שהקריטריונים לפיה היא אמורה לקבוע את חברי גוף הבוחר – אינם ברורים. ברקת ביקש לדעת לפני הישיבה, לפי איזה מפתח מתכוונת הוועדה לקבוע את זהות החברים, אך לא נענה.

בסופו של דבר, החליט ברקת להשתתף בוועדה למרות הכול, כשהוא מתוגבר ביועצים ועוזרים, מהם הוא ביקש שייזהרו שלא ליפול במלכודות בלתי צפויות.

לאחר דיון ממושך, החליטה הישיבה שלא להחליט. אנשי ראש העיר דרשו במפגיע לשנות את הקריטריונים לבחירת חברי גוף הבוחר, והצדדים לא הצליחו להגיע למתכונת מקובלת.

הישיבה תתכנס בשלישית בעוד שלושה שבועות.

הסיכומים אליהם הגיעו בכל זאת הם שהנציגים יחולקו בשויוניות בין ספרדים לחילונים, והחלוקה תהיה על פי המנהלות האזוריות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}