י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"חצי מהחרדים רוצים לרכוש השכלה גבוהה"

סקר חדש שנערך בציבור החרדי קובע: 64% מהנשים, לעומת 41% מהגברים אומרים כי ייצאו ללמוד אם הלימודים יותאמו לצרכיהם. 59% מהחסידים הביעו נכונות ללמוד, לעומת 42% מהליטאים

"חצי מהחרדים רוצים לרכוש השכלה גבוהה"
בקהילה

סקר חדש - אם אתם מאמינים לסקרים ובמיוחד כאלה המתבצעים בקרב הציבור החרדי - שבחן את נכונות הציבור החרדי להשתלב בלימודים באוניברסיטאות ובמכללות, קובע: העולם החרדי לוטש עיניים לעבר ההשכלה הגבוהה.

על פי נתוני הסקר, שפורסם בעיתון 'ישראל היום', והקיף כ-500 נשאלים, כולם מהמגזר החרדי, לפחות 53% מהם היו מעוניינים להשתלב בלמודים לקראת תעודה אקדמית לצורך רכישת מקצוע דוגמת רפואה, משפטים וכלכלה, או לימודי סיעוד. זאת, אם הלימודים יותאמו לצורכיהם.

הסקר, שנערך על ידי מכון שילוב, עבור המכון הפסיכומטרי "חכימה" המיועד לציבור הדתי והחרדי, גילה בנוסף כי הנשים במגזר החרדי נלהבות יותר לצאת ללימודים: 64% מהן הביעו נכונות ללמוד לעומת 41% בלבד מהגברים.

נתון מעניין נוסף שעלה נוגע לגישה השונה ללימודים בין הזרמים השונים במגזר: 59% מהזרם החסידי הביעו נכונות ללמוד לעומת 42% בלבד מהליטאים. עם זאת, לפי הסקר מצבם המשפחתי או גילם של המתעניינים בלימודים אינם משפיעים על החלטתם - שכן לא התגלה כל הבדל בנכונות לצאת ללמוד בין נשואים ללא נשואים וכן בין צעירים למבוגרים.

לדברי מנהל מכון הפסיכומטרי "חכימה" שי כהן, הנתונים הם הוכחה ניצחת לכך ששיעור גדול מאוד בקרב הציבור החרדי מעוניין לרכוש השכלה ולשנות את מצבו הכלכלי ומעמדו החברתי. הוא ציין כי נתוני הסקר יוצגו בדיון בוועדת הכנסת שייערך בקרוב בנושא. "יש לתת לבעיה זו פתרון אמיתי".

קישורים:
מקור: ישראל היום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}