י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אלעד: החוק יקבע שעת סגירת החנויות

יצחק עידן מבטיח: תוך שלושה חודשים יופעל חוק העזר העירוני לגבי שעות סגירת החנויות בעיר. יוטלו קנסות על בעלי עסקים שלא יישמעו להוראות חוק העזר. העירייה פרסמה מכרז: דרושים פקחים

יצחק עידן (משמאל) בפגישתו עם הרבנים
יצחק עידן (משמאל) בפגישתו עם הרבנים

יצחק עידן, ראש עיריית אלעד, הבטיח במהלך פגישה עם רבני הקהילות בעיר, שנערכה בחול המועד בסוכתו של הרה"ג ר' שמעון גוטמן, דיין בד"ץ 'הישר והצדק', כי במידה והכול יתנהל כשורה, תתחיל העירייה בתוך שלושה חודשים באכיפת חוק העזר העירוני לגבי שעות סגירת החנויות.

כבר לפני כשנתיים עלתה דרישה בעיר כי מליאת העירייה (אז: המועצה) תגביל בחוק את שעות סגירת החנויות. הדרישה הגיעה הן מצד תושבים המתגוררים בסמוך למרכזי המסחר בעיר, אשר הפעילות בשעות מאוחרות טורד את מנוחתם, והן מצד רבני העיר והקהילות, אשר ראו את המצב כסכנה לעיר מבחינה רוחנית. לדבריהם, חנויות הפתוחות בשעות מאוחרות גורמות להתקבצות של נוער שוליים.

הדרישה תורגמה לפסים מעשיים כאשר ראש המועצה דאז, צביקה כהן, אישר במליאת המועצה חוק עזר עירוני, המגביל את שעות סגירת החנויות, בנוסח שהיה העתק מדויק של החוק הקיים בבני ברק.

מאז עברה אלעד תהפוכות רבות, שגרמו לכך שהחוק עדיין לא הגיע לידי מימוש, מה שגרר את פעילי 'ועדת הרבנים' לפעולה כוחנית כדי שהחנויות תסגרנה בשעות מתאימות. במקביל המשיכה הפעילות לקידום החוק, ובכינוס רבנים שהתקיים בחודש ניסן שעבר, פנו הרבנים במכתב אישי לראש העיר וביקשו שידאג לקידום החוק. ראש העירייה הבטיח בשעתו כי יעשה את מירב המאמצים לקדם את הבקשה.

במהלך הפגישה בביתו של הרב גוטמן, בה עידכן ראש העיר את המשתתפים בהתפתחויות, השתתפו הגר"ד רוז'ין, הגרי"ב וואזנר, הגר"ש פלדמן אב"ד הישר והצדק, הגרש"פ ויינברגר, והרה"ג ש"י סלמון שנשלח מטעם הגרמ"מ פקשר, שנבצר ממנו להגיע למקום. בנוסף השתתפו תושבים המתגוררים בקרבת מרכזי-מסחר בעיר.

לאחר שהרבנים ונציגי התושבים העלו היבטים שונים לגבי הצורך להפעלת החוק, הסביר ראש העיר את פעילותו לקידום החוק ואת המצב בו עומד החוק מבחינה פרוצדוראלית. החוק, שכאמור אושר במליאת המועצה בקדנציה הקודמת, נשלח למשרדי הפנים והמשפטים, שאמורים בימים אלו ממש לאשר אותו סופית, עם פרסומו ב"רשומות".

בנוסף, במהלך הקיץ אושר על ידי חברי העירייה חוק נוסף, המסמיך את העירייה להטיל קנסות על בעלי עסקים שלא יישמעו להוראות חוק העזר. נוסח ההחלטה, שנערך תוך התייעצות הדוקה עם היועץ המשפטי של העירייה, הועבר כבר לגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, לצורך הכנסתו לתוקף.

עידן אמר עוד, כי העירייה כבר פרסמה מכרז לצורך הפעלת פקחים שיעמדו על סגירת החנויות בהתאם לחוק, ובמקרה הצורך אף יאכפו אותו באמצעות הטלת קנסות.

בהמשך דנו הרבנים עם ראש העיר לגבי פרטים בחוק ודרכי יישומו, כמו הבדלים בין הגדרות החנויות לגבי שעות הסגירה, הארכת שעות הפתיחה בערבי חגים וכיו"ב, ואפשרות להסמיך מתנדבים כפקחים בעלי סמכות להטלת קנסות מטעם העירייה, ועוד.

עידן הודיע כי יבדוק את כל הנקודות שהועלו יחד עם היועץ המשפטי של העירייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}