י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

דרס שתי חרדיות ונשלח ל-5.5 שנות מאסר

יוסי דהן נהג במשאית כשהוא שיכור וגרם לתאונה הקטלנית בה נהרגו רחל שניאורסון ובתה יוכבד חן ז"ל, שתי נשים מחסידות חב"ד • התאונה התרחשה בחודש אדר תשס"ז, בצומת יד בנימין בדרום

רחל שניאורסון ז"ל והתאונה. צילום ארכיון: col
רחל שניאורסון ז"ל והתאונה. צילום ארכיון: col

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ד') חמש וחצי שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ושלילת רישיון נהיגה ל-20 שנה על יוסי דהן, נהג משאית בן 31, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגתן של שתי נשים מחסידות חב"ד, ובחבלה חמורה בתאונת דרכים.

התאונה הקשה, בה נהרגו רחל שניאורסון (צלקשווילי) ובתה יוכבד חן ז"ל, שהגיעה לביקור מקווינס שבניו יורק, אירעה בחודש אדר תשס"ז, בצומת יד בנימין בדרום.

במסגרת עסקת טיעון הודה דהן כי הרג את שתי הנשים, כאשר נהג כשהוא שתוי ונוסע במהירות מופרזת. דהן נהג במשאית מכיוון צומת מסמיע לכיוון צומת יד בנימין. ברמזור אדום עמד רכב מאזדה בו נהג אליהו חן. שניות אחר כך הגיחה מאחור המשאית, במהירות של 90 קמ"ש - כאשר מהירות התנועה המותרת היא 60 קמ"ש בלבד - והתנגשה בחוזקה ברכב שלפניו.

בתאונה הקטלנית איבד חן את אשתו יוכבד ז"ל, ואת בתו רחל שניאורסון ז"ל שישבו במושב האחורי.

על-פי כתב האישום, קודם לתאונה שתה דהן משקאות משכרים, וריכוז האלכוהול בדמו היה 126 מ"ג אחוז. "הנאשם כנהג מקצועי היה צריך לדעת ידוע היטב שאסור לו לאחוז בהגה משאית אם הוא נתון תחת השפעת משקאות משכרים", נכתב בגזר הדין.

וכך כותב השופט, חאלד כבוב: "בעשותו כן, הוא נטל סיכון במודע לאפשרות פגיעה במשתמשים בדרך, כך שאין לנאשם אלא להלין על עצמו על הסבל שגרם למשפחת המנוחות, על אובדן חיי אדם, ועל הנזק שהוא הביא על עצמו ועל משפחתו.

"מקרה זה משקף את הרף העליון של חומרת עבירת ההריגה בנסיבות של נהיגה בכביש", הוסיף השופט, "ומעצים את הצורך לנקוט יד קשה כלפי נהגים המגלים זלזול בוטה בחיי אדם ואינם בוחלים לנהוג ברכב אף תחת השפעת משקאות משכרים, ברכב משא כבד שהסיכון הנשקף ממנו גבוה לאין ערוך מרכב אחר, וגורמים לקיפוח חיי אדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}