י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משפחת סיטון: "אבא התעורר, תתפללו!"

הרב יהודה סיטון, האברך שנפצע במהומות במוצאי שמחת תורה, הזיז את ידו. העסקן שמעון ברוין: "יכול להיות שזה היה רק ריפלקס". המשפחה: "הוגשה תלונה למח"ש" • דיווח ותמונות בלעדיות מביה"ח

הרב יהודה סיטון בעת מנוסתו מהשוטרים
הרב יהודה סיטון בעת מנוסתו מהשוטרים

הוא שב לחיים: הרב יהודה סיטון, האברך בן ה-56 מבני ברק, שנפצע בחצר ספריית חב"ד 'היכל מנחם' ברחוב ישעיהו בירושלים, בעיצומם של העימותים בין נוער השוליים לכוחות השיטור שנכחו באזור שכונת גאולה במוצאי חג שמחת תורה - פקח היום (ד) בצהריים את עיניו.

כך מדווחים לאתר 'בחדרי חרדים' בני משפחתו, השוהים ליד מיטתו במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם.

כתוצאה מהפציעה הרב סיטון משותק בפלג גופו העליון ומתקשה לדבר. לדברי בני משפחתו "מדובר בנס גדול שהוא התעורר. אתמול כבר כמעט קראו קריאת שמע ליד מיטתו".

משטרת שוליים: אברך בן 50 פצוע קשה

במהלך המהומות נמלט הרב סיטון מאימת השוטרים אל חצר ספריית 'היכל מנחם' שברחוב ישעיהו, שם נפצע באורח קשה. הוא היה נתון בסכנה ממשית לאורך הימים שחלפו מאז פציעתו.

בין קרובי משפחתו למשטרת ירושלים, שוררת מחלוקת קשה באשר לנסיבות פציעתו. בעוד המשטרה נאחזת בגירסה לפיה נמלט סיטון מאימת נוער השוליים ונפל תוך כדי מנוסתו - המשפחה טוענת כי פציעת הראש האנושה אותה קיבל, היא תוצאה של אלת שוטר שהונפה עליו באכזריות.

כאמור, כעת פקח האברך את עיניו.

פיני רוזן, כתב 'בחדרי חרדים' שהגיע למקום ושוהה עם בני המשפחה, מדווח כי בקרב בני המשפחה ישנו זעם גדול על התנהגות המשטרה. ילדיו אומרים: "הגשנו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, אנחנו מתכוננים ללכת עם הסיפור הזה עד הסוף. לא ייתכן שהמשטרה תעשה ככל אשר עולה על רוחה, ולאחר מכן תתחמק מאחריות".

• יש לכם ראיות שהפגיעות שעל הגוף נעשו על ידי המשטרה?

"הרופאים כולם בדעה אחת: החבלות בראשו לא נגרמו על ידי נפילה, אלא על ידי מכות מכוונות. ניתן לראות זאת לפי הסרטון שהתפרסם אצלכם באתר. הנפילה לא גרמה לפציעות בראש בזוית בו הם נמצאות. יש לנו את החומר הרפואי, ואנחנו נראה אותו בבית המשפט".

• מה מצבו כעת?

"הוא התעורר ומדבר. אך עדיין המצב קשה מאד. הוא סובל משיתוק בפלג גופו העליון ואנחנו מבקשים מהציבור להמשיך ולהתפלל".

הרב שמעון ברוין, מארגון 'יד לאברהם', המסייע בטיפול בפצוע ובעזרה לבני משפחתו, מספר לאתר 'בחדרי חרדים': "המצב שלו עדיין קשה מאוד. הבוקר הוא הזיז את היד. עדיין לא ברור אם זה היה רפלקס, או שהוא באמת התעורר מהתרדמת. הוא עדיין לא מדבר, ושרוי בחוסר הכרה. יש עכשיו ישיבה מיוחדת של רופאים בעניין הזה. עוד כמה שעות נדע תשובות. צריכים הרבה תפילות".

נא להתפלל לרפואת חזקיהו יהודה בנימין בן רחל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}