י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בהיינה תוקף: מולה, בוגד שמנצל את מצוקתנו

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על ארגון המיסיון שהעביר סכומי-עתק לח"כ שלמה מולה מ'קדימה' עבור העדה האתיופית, תוקף אחד ממנהיגי העדה, ח"כ לשעבר מזור בהיינה: "הוא מעביר אותנו על דתנו"

"אני שמח שהכסף הלך לאיבוד". ח"כ לשעבר הרב מזור בהיינה
"אני שמח שהכסף הלך לאיבוד". ח"כ לשעבר הרב מזור בהיינה

אתמול בשעת צהריים, פתח חבר הכנסת לשעבר הרב מזור בהיינה את מחשבו האישי, ועיניו חשכו. מנהיגם הבלתי מוכתר של אלפי שומרי המצוות שבקרב בני העדה האתיופית, נחשף לסערה שחולל בן העדה, שלמה מולה, חבר הכנסת מסיעת 'קדימה' המייצג את יוצאי אתיופיה בכנסת. סכומי עתק הועברו מארגון בשם 'הקול היהודי', הישר לחשבונותיו הפרטיים של חבר הכנסת. 'ידיעות אחרונות' יצא בכותרות מרעישות בפרשה, והסערה, שרק היתה בתחילתה, החלה להסעיר את המערכת הפוליטית.

אם לא די בזעזוע שפקד את הח"כ לשעבר הרב מזור בהיינה, על ה'טרמפ' שתופס הח"כ האתיופי מ'קדימה' על גבי מצוקתם של בני עדתו, הרי שטלפון שקיבל מאחד ממקורביו, הקפיץ אותו כנשוך נחש. "תראה מה חשפו ב'בחדרי חרדים'", נאמר לו. הלה נכנס לאתר, ולא ידע אנה יוליך את זעמו ותסכולו.

התברר לו לגודל תדהמתו, שארגון הסיוע שהזרים אלפי דולרים שאמורים היו לסייע לבני העדה האתיופית, אינו איזשהו 'קו נייעס' כפי שהוא נשמע. 'הקול היהודי', נחשף בתחקיר שפרסם כתב האתר שי איזנברג, אינו אלא גוף מיסיונרי המצהיר בפרסומיו הרשמיים, שמטרתו לקרב יהודים רבים ככל הניתן, ל'אותו האיש'.

כעס רב מילא את בהיינה. "נכנסתי לאתר שלכם", הוא מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים', "והייתי המום. זה כל-כך מסוכן מה שהוא עשה, אדון מולה. מה שהכי כואב בסיפור הזה, זו העובדה שהוא לקח קהילה של יהודים דתיים ומסורתיים, שבמשך דורות שמרו על יהדותם, ופרס עליהם את כנפיה של הנצרות. זו קהילה שמסרה את נפשה בחירוף נפש למען היהדות, וכעת ניסה גורם אינטרסנטי להמיר את דתה בעבור בצע כסף.

"לצערי הרב", אומר הח"כ לשעבר מש"ס, "יהודי פשוט שקורא את הכתבה, חושב שמדובר בעוד עשר אלף דולר. למעשה, מדובר פה בניסיון להעביר אותנו מיהדותנו.

"האמת היא, שכאשר נחשף הסיפור המכוער הזה, לא ממש התפלאתי. חבר הכנסת הזה גדל במשפחה קיבוצניקית. הסוכנות היהודית, בה עבד מולה, היא לא גאווה גדולה בשבילנו.

"למרות שגם אני אישית עליתי דרך הסוכנות - כיהודי שגדל על היהדות הצרופה, אני לא מתפלא מההתנהגות שהגיע אליה הבן-אדם הזה. מי שגדל בקיבוץ ופעל מטעם הסוכנות, מסוגל גם להיות מושחת. אבל אני מתפלא שהוא מרשה לעצמו למכור עדה שלמה וקהילה שלמה בעבור בצע כסף אישי.

"לא באנו לארץ בשביל לחפש תואר, וגם לא בגלל שיש לנו שיער ג'ינג'י, כי אין לנו שיער ג'ינג'י", אומר בהיינה. באנו לכאן בכדי לחיות כיהודים, ולממש את היהדות שאבותינו מסרו עליה את נפשם. בכל הדורות לחמנו כנגד המיסיון. ידענו שבשל המצב הכלכלי הירוד, צריך מאוד להיזהר מפני גורמים הרסניים שינסו לנצל את מצוקתנו.

"בא בן הקהילה, ומוכר את הקהילה תמורת כסף. בשנים שהוא עבד בסוכנות, הוא פתח להם דלתות שאפשרו לכל מיני גורמים לקעקע את העדה. הציבור לא יודע איך המיסיון נכנס לקהילה. פשוט מאוד, בן הקהילה מנצל את חולשת הקהילה בכדי לגייס תרומות.

"עכשיו אני גם מבין", אומר בהיינה, "למה יוצא מולה כל העת כנגד חרדים ונגד מרן הרב עובדיה. חרפתו התגלתה עכשיו. הוא הראה את פרצופו האמיתי.

"אני לא מתכוון לשתוק על זה", מצהיר מזור בהיינה. "אני שמח שהממון הזה הלך לאיבוד ולא קיבלנו אותו. אנחנו קהילה יהודית מסורתית, שמסרה את נפשה במשך אלפי שנים. אני רוצה שמעלליו של האיש הזה יפורסמו בקרב הקהילה. אני מתכוון להביא לידיעת הציבור את מה שכתבתם באתרכם, בכדי שאף אחד לא יקל ראש בתופעה. אסור להחריש על הדבר החמור שמולה עשה.

• למה היית מצפה מהציבור החרדי?

"שיקלטו אותנו ויחבקו אותנו. אם יפתחו לנו פתחים, זו תהיה הנקמה המתוקה ביותר מול הגורמים המיסיונריים המסוכנים, שנעזרים בבוגדים מתוך העדה. אין לנו מנהגים שונים משלכם, כולנו יהודים. אם הציבור יקלוט אותנו בצורה נכונה, אין לי ספק שזו תהיה התבוסה האמיתית של המיסיונרים ואלה מתוך העדה המשתפים עימם פעולה.

"לצערי הרב", מסכם מנהיג האתיופים שומרי המצוות "בנקודה הזו, הציבור החרדי וארגוני הקירוב צריכים לערוך חשבון נפש. ההזנחה הזו מכשירה את הקרקע לשלמה מולה ודומיו, לנצל את המצוקה שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}