י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האדמו"ר מבעלזא: "קלקלתם של הסלולאריים והאינטרנט גרועה מהרדיו והטלויזיה"

"אף חתן ואף כלה שלא יחרגו מ'החתונה פלאן'" • "הסרט בצורת מטבע על הפאות רק מקלקל" • "ישנם המתחכמים ומחזיקים ברשותם שני מכשירים, אחד כשר ואחד לא כשר" • "הפלאפונים והאינטרנט הם סכנה גדולה מאוד"

האדמו"ר מבעלזא: "קלקלתם של הסלולאריים והאינטרנט גרועה מהרדיו והטלויזיה"
אנשיל בעק

במעמד אלפי חסידי בעלזא נשא האדמו"ר מבעלזא במוצאי שמחת תורה את ה'שטייענדיגע תורה' - דברי הדרכה והליכות חיים.

להלן דבריו של האדמו"ר מבעלזא:

בהתחלת דבריו האריך האדמו"ר בדברי תורה על הענין בקדושת שמיני עצרת וההמשכה של הימים הנוראים לימי החורף הבעל"ט.

המספר של הימים הנוראים עם ימי חודש אלול הם 52 נגד 52 שבתות השנה, באלו הימים הנוראים שערכנו עוזר השי"ת שמשפיע קדושה על כל שבתות השנה, והם ממשיכים ומשפיעים קדושה על ימות החול, השי"ת יעזור שיהיה שפע בין ברוחניות ובין בגשמיות, שפע בתורה ושנזכה ללמוד ולקיים את התורה הקדושה כמה שיותר בכמות ובאיכות, והשי"ת יעזור שיהיה שפע בגשמיות בריאות פרנסה בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות ובמעש"ט, אמן.

ההבדל בין תאווה רוחנית לתאווה גשמית, התאווה לרוחניות צריך להיות יותר ויותר חזק, התאווה לגשמיות צריך להיות כמה שפחות, כמה שפחות שישנו תאווה לגשמיות יותר שמחים בחלקו, ואם רוצים לחשוב שאם יהיה לי הרבה כסף אחלק יותר צדקה הכל סיפורי סבתא (באבע מעשיות).

כל אברך צריך לקבוע מקום לתפילה ומקום לקביעות עתים לתורה בשטיבל עם היימישע יודן, ובשטיבל צריך ללמוד ולהתפלל בין בחול ובין בשבת, ולא לבוא ולעשות קבוצות קבוצות (קרעמלעך) ולשוחח בביהמ"ד מה שראו בעיתונים או ששמעו ברדיו.

קביעות עתים לתורה זה דבר נחוץ מאוד, קודם צריך להיות 'ודברת בם בשבתך בביתך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך' ואח"כ צריך לדעת שקביעות עתים לתורה לכשעצמו, הדבר הראשון זה טוב לנשמה, וטוב גם בבית ולשלום בית, ובעיקר לילדים שיראו איך האבא לומד, וזה גם טוב לכל החברים מסביב.

אברכים ששולחים את הילדים למוסדות שלנו, צריכים לדעת שלא יסמכו לגמרי על מנהלי המוסדות, צריכים לברר גם אצל הבנים וגם אצל הבנות איך הם מתנהגים ואיך הם לומדים, וככה הלאה.

לא צריכים להסביר על החשיבות לתמוך במוסדות שלנו באר"י ובחו"ל ובפרט שהמצב הכלכלי כה קשה, מה שאפשר לפעול לבד ומה שאפשר להפעיל מאחרים.

נתייסד כבר מזמן ולאחרונה נתחזק הענין ביותר הענין של "חברות", הכוונה הוא לא לחברות דהיינו לבוא לביהמ"ד ללמוד ולהתפלל, אלא הכוונה הוא לחברות שיתאספו בבית של אחד מבני החבורה מזמן לזמן, ושמה יתאספו וילמדו בספרי מוסר וחסידות, ולשוחח בדברי תורה וחסידות, עניני יראת שמים ואיך לנהל בית חסידי ויהודי, זה דבר נחוץ מאוד.

עוד דבר שנתייסד כבר מזמן עוד בזמן דודי (כ"ק מרן מהר"א מבעלזא) זי"ע ולאחרונה נתחזק הענין יותר ויותר זה הענין של 'אהבת חסד', שצריך לעזור למי שאין לו, או לאלו שיש להם אבל לא מספיק בכדי להשיא צאצאיהם בנקל, ולאחרונה גם נתייסד ה'חתונה פלאן' שעושים כל ההשתדלויות וכל הדברים שצריכים לקנות לחתן ולכלה שיהיה בזול, והמוכרים ימכרו במחיר יותר זול, זה דבר נחוץ מאוד ואסור לזלזל בזה. אף חתן ואף כלה שלא יחרגו מזה, ויחשבו שלהיימשע אידן זה תקנה וכל אחד יקבל את זה, ואחד מסתכל על השני.

כבד דברנו מזמן שלא יילכו עם הפאות החילוניות ושיילכו עם פאות מכוסות, לאחרונה נתפשט ששמים על הראש איזה סרט בצורת מטבע וכו' וזה מראה כאילו איזה חכמה שהולכים בכיסוי ראש, מי שלא יכול ללכת בכיסוי ראש בגלל שיש לו איזה צוואה מאיזה סבתא הרי לא יכול ללכת, אבל הסרט הזה רק מקלקל.

ועל כולם: הפלאפונים והאינטרנט הם סכנה גדולה מאוד, המשתמש בהם מסכן את עצמו ואת בני ביתו וילדיו. והנה רבנים נכנסו לעובי הקורה, ודאגו שיהיו פלאפונים כשרים, ואינטרנט מסוננים, אבל ישנם המתחכמים ומחזיקים ברשותם שני מכשירים, אחד כשר ואחד לא כשר, ובפיהם טענה שזה הכרחי לעסקים שלהם, אך אין זה נכון, ב"ה שמשתדלים לעשות הכל שיהיו פלאפונים כשרים ואינטרנט בסינון כראוי, המתאים לכל הצרכים.

לאחרונה אפשר להשיג גם בלונדון פלאפונים כשרים ואינטרנט בסינון. צריכים לשים דגש חזק על ענין זה, שכן זהו הרדיו והטלוויזיה של זמננו, ואפילו עוד יותר גרוע מהם, ומי שנשקע בזה קשה לו לגמול עצמו מכך, על כן צריכים מאוד להיזהר בזה.

השי"ת יעזור שכל בני ישראל ולכולכם יהיו כל הברכות וכל השפעות טובות. כל בני חוץ לעיר וכל בני חוץ לארץ שיסעו לשלום, בני ארץ ישראל ימלאו כיסם בשמחה, יראת הבורא, אהבת הבורא, השי"ת יעזור שנזכה לשנה טובה ומבורכת ולכל טוב. אמן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}