י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האם ליצמן ישלם על המע"מ?

ערוץ 2 פרסם כי סגן שר הבריאות פועל למען אסירים חרדים המואשמים בעבירות קשות. בדיקת 'בחדרי חרדים' חושפת: ליצמן פעל בנושא עוד בהיותו ח"כ מן השורה. וגם: ליצמן מגיב להאשמות

לא יירתע. יעקב ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית
לא יירתע. יעקב ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מגיב להאשמות קשות שהוטחו בו, על סיוע מצידו לעבריינים מסוכנים מהציבור החרדי, ואומר: "ישנה רדיפה מכוונת נגד אסירים דתיים".

סגן השר החרדי אמר את הדברים, לאחר שבמהדורת החדשות של ערוץ 2 הוא הואשם בהפעלת לחץ על פסיכולוגים במשרד הבריאות לשחרר אסירים חרדים. בכתבה אף מוזכר איום מצד גורמים שונים להתפטר בעקבות הלחצים הללו.

בתגובה הרשמית של משרד הבריאות, שהועברה לחדשות ערוץ 2, נאמר: "עוד בתקופה שסגן השר שימש כח"כ הגיעו אליו פניות מאסירים על התנכלות מכוונת כלפיהם, והעלה את הבעייתיות בפני הגורמים הרלוונטיים. לאחרונה התגברו התלונות, ומאז כניסתו לתפקיד ביקש סגן השר לבחון את הקריטריונים, ואף הציע לגורם מקצועי בכיר במערכת הבריאות לבחון את הנהלים בנושא חופשות של אסירים, להם הם זכאים לפי החוק. בפועל האסיר המופיע בכתבה לא יצא לבר-מצווה לבנו ולא הייתה פנייה ליציאתו ללא פיקוח. אסיר זה יצא לאירועים משפחתיים קודמים בליווי סוהר".

בתוכניתו של ישראל אייכלר ברדיו 'קול חי' התייחס ליצמן לסוגיה הבוערת, וטען בלהט: "גם לאסירים יש זכויות ואין סיבה שאסירים חרדים יופלו לרעה ויזכו להתנכלויות מכוונת מצד הממסד".

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי ליצמן כבר פעל בנידון במהלך השנים האחרונות, ואף הציע הצעת חוק משלו בעניין זה, בהיותו ח"כ מן השורה, כאשר כבר אז החליט לעסוק בעניין זכויות האסירים, בשל מקרה קשה ומיוחד אליו נדרש, בעקבות פניית משפחתו של אסיר חרדי, המרצה עונש מאסר ממושך בכלא.

סלע המחלוקת נסוב על הצורך, לטענת רופאי מב"ן (מרכז בריאות הנפש) במשרד הבריאות, של אסיר להודות במעשיו בעת דיון על אישור הוצאתו לחופשה, המוענקת לו על פי החוק. מסתבר שאסיר זה סובל מהתנכלויות ממושכות מצד גורמי בריאות הנפש במשרד הבריאות. התנכלויות אלו, לפי דברי ליצמן, מונעים מהאסיר את חופשותיו ופוגעים אנושות בזכויותיו המוענקות לו בחוק.

תגובת ליצמן חושפת מאבק ארוך וממושך בין ליצמן ואנשי מב"ן (מגף בריאות הנפש) במשרד הבריאות. מזלם של האחרונים לא האיר להם עם מינויו של ליצמן לתפקידו במשרד הבריאות, ובעיקר בשל הצעתו להפקעת סמכויות "מב"ן" והעברתם לידי גורם רפואי מוסמך 'חיצוני'.

בדבריו רמז ליצמן שהוא מודע לזהות המכפיש, וכיוון לבעלי תפקידים בתחום בריאות הנפש במשרד הבריאות. ליצמן טען שכבר בהיותו ח"כ מן השורה, ללא זיקה ישירה למשרד הבריאות, פעל לשינוי הקריטריונים ולביטול הצורך בהודאה על המעשה המיוחס לאסיר, כתנאי לזכאות לצאת לחופשה.

לשאלה האם יירתע מהמשך התעסקותו בנושא, בעקבות הכתבה, הגיב ליצמן בנחרצות מופגנת: "מה פתאום? לא ולא! לא אפסיק לדאוג לזכויות המגיעות לאלו שמרצים עונש על מעשיהם, על פי החוק והנהלים כמובן".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}