י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הטבעת נגד הרבנים מתהדקת • חשיפה

חוקר-מס שהתייצב בערב החג בביתו של בן אחד האדמו"רים הנודעים בבני-ברק, ביקש לברר את מקורות הכנסתו של בן האדמו"ר, והצליח להוציא מאשתו הצהרה סותרת • פאניקה בחסידות

הטבעת נגד הרבנים מתהדקת  • חשיפה

טבעת החנק של חקירות המס הצולבות, הולכת ומתהדקת מסביב לצווארם של רבנים, אדמו"רים ונושאי משרות תורניות: הביקור המשטרתי הבלתי צפוי בשעות הלחוצות של ערב החג בביתו של בן אחד האדמו"רים החשובים בבני-ברק - היה חולייה נוספת בשרשרת ארוכה של חקירות המתנהלות כנגד אישים תורניים ברחבי הארץ.

התופעה נחשפה בזמנו לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', ומאז זכו רבנים רבים ל'ביקורי נימוסין' של חוקרי מס, שתשאלו אותם על פרטי הפרטים של מקורות ההכנסה, נתיבי התרומות וחשבונות הבנק.

בערב החג היה זה תורו של בן אחד האדמו"רים המפורסמים בעיר בני ברק. הלה, דמות מרכזית ומשפיעה בחסידות העומדת בראשו של אביו, זכה בערב החג, לביקור של חוקר מס משטרתי חמור-סבר, שאף לא בחל לאיים כאשר דרש שיתוף פעולה. בשעה שעם ישראל היה טרוד בהכנות הקדחתניות לחג, נאלץ בן האדמו"ר לענות על שורה של שאלות צולבות.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', בשעה שחוקר המס הגיע לבית האישיות, נם הלה את שנתו, על מנת לאגור כוח לקראת החג הקרב.

דפיקות על הדלת, שהוגדרו על ידי בני המשפחה כחזקות ומרתיעות במיוחד, הקפיצו את בני הבית. בתו של הרב ניגשה לפתוח וגילתה את הזר העומד בפתח. "את הרב בבקשה", דרש האיש. הבת התנצלה והסבירה כי אביה ישן כרגע.

"לא מעניין אותי. שיבוא לכאן עכשיו", הוסיף האורח לדרוש, אך הבת הסבירה בנימוס כי איננה רגילה להעיר את אביה משנתו. "תבוא מאוחר יותר", ביקשה הבת בעדינות השמורה לנכדי אדמו"רים.

כאן החליט החוקר לחשוף את זהותו ואת מטרת בואו. "אני חוקר מס. תגידי לאביך, שאם הוא לא יבוא, הרי שמבחינתי הדבר נחשב לסירוב לשיתוף פעולה, על כל המשמעויות הכרוכות בכך!".

הבת נרתעה והעירה את אביה.

משהגיע הרב, פתח החוקר בשורה של שאלות שתי-וערב, סביב מקורות פרנסתו. בן האדמו"ר הציג את תלושי המשכורת שלו ושיתף פעולה עם החוקר.

בהמשך שאל החוקר על אודות עיסוקה של הרבנית. מכיוון שהאישה טרם הסדירה את פרוצדורת הצהרת המס, בחר בן האדמו"ר להעלים את עבודתה של רעייתו, ואמר שאינה עובדת.

אלא שבדיוק בשלב הקריטי הזה, נכנסה הרבנית הביתה. "במה את עובדת?", הנחית עליה החוקר את השאלה, ללא הקדמות מיותרות. האישה, שלא ידעה על מה שקדם לכך, השיבה כי היא עובדת במקום עבודה פלוני.

וכאן החלה ההסתבכות, שתוצאותיה אינן ברורות עדיין.

החוקר הוסיף עוד מספר שאלות, ואחר כך יצא כלעומת שבא, כשבידו תיק-מסמכים המתעד את פרוטוקול החקירה.

מאז לא יצרו רשויות המס כל קשר עם בן האדמו"ר. אבל העובדה הזו לא הקהתה את תחושת החרדה האופפת את ביתו ואת בית אביו.

האם יהיו התפתחויות בפרשה? להיטותם היתירה של אנשי רשות המסים, בהחלט נותנת מקום נרחב לדאגה. 'בחדרי חרדים', שחשף את התופעה, יוסיף לעדכן במקרה הצורך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}