י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בית הדין: פרצו לנו למחסנים • חשיפה

דיווח בפורום 'בחרדי חרדים' חשף: אלפי בקבוקי יין מ'אוצר בית דין' של הגר"מ גרוס משווקים במרכולים בריכוזים חילוניים. מערכת הכשרות: "אלפי בקבוקים נגנבו ושווקו לחנויות - נרכוש הכול בחזרה"

הבקבוקים עם החותמת בחנות
הבקבוקים עם החותמת בחנות

הכל החל כאשר אחד הכותבים בפורום 'בחדרי חרדים', הכותב עם הניק 'קוק' ומזוהה עם הציונות הדתית, העלה דיווח לפיו בקבוקי יין מ'אוצר בית הדין' של הגר"מ גרוס, משווק במרכולים בריכוזים חילוניים.

לא צריך להיות תלמיד חכם גדול בכדי להבין את חומרת הדברים. יין מ'אוצר בית דין' קדוש בקדושת שביעית, וחלים עליו הלכות מחמירות. אסור להשחית את היין, ואסור לבזבז אף טיפה ממנו. ישנן עוד הלכות רבות, המגבילות את השימוש ביין הקדוש בקדושת שביעית.

מהסיבה זו, יודעים בכל מערכת כשרות מתחילה, אסור לשווק יין מ'אוצר בית דין' בחנויות שבין לקוחותיהן נמנים כאלה שאינם אמונים על שמירת ההלכה. שיווק יין כזה, כמו שאר מוצרי-יבול הקדושים בקדושת שביעית, במרכול שלקוחותיו אינם שומרים מצוות – מביא לידי עבירה חמורה על הלכות שביעית ולביזיון ליבול השנה השביעית.

כאשר חבר הפורום פרסם את העובדה המרעישה כי היין הקדוש בקדושת שביעית, מאוצר בית דינו של הגאון רבי מרדכי גרוס, משווק במרכולים חילוניים - מיהרו גורמים המקורבים למערכת הכשרות להכחיש את הדברים מכול וכול. הם תלו את הדברים בנטייתו של 'קוק' להכפיש ולהשמיץ את מערכות הציבור החרדי.

אלא שהלה לא שקט על שמרי-היין. הוא הצטייד במצלמה ותיעד את בקבוקי היין הסדורים על מדפי המרכולים, במקומות שהגר"ח קנייבסקי לא היה רוכש בהם את היין לליל הסדר.

התיעוד שפורסם הכניס את גוף הכשרות של הגר"מ גרוס ללחץ. מי הוא זה ואי זה הוא אשר העז לשווק יין של אוצר בית הדין למרכולים אלה? - תהו במערכת הכשרות של הגר"מ גרוס, והחלו להתחקות אחר הנתיב שעשו הבקבוקים עד שהגיעו למרכולים הממוקמים באיזורים חילוניים.

החקירה העלתה כי המחדל כולו מתחיל באותו לילה בו פרצו ערבי מרמלה וצעיר הנראה כבחור ישיבה, למחסני אוצר בית הדין וגנבו משם כמויות-ענק של בקבוקי יין. הללו, מתברר, שיווקו את היינות למרכולים, ומכאן המחדל ההלכתי החמור.

הגר"פ ברונפמן, דיין בבית דינו של הגר"מ גרוס, הביע זעזוע מהחשיפה. הוא סיפר לכתב 'בחדרי חרדים', כי בעקבות התגלית, פנה בית הדין לכל המרכולים המשווקים את היינות, וביקש מהם לרכוש בחזרה, בכסף מלא, את היינות של אוצר בית הדין הקדושים בקדושת שביעית.

מזכירות בית הדין אף שיגרה למערכת 'בחדרי חרדים' מכתב שכתב הגר"מ ברונפמן, בו הוא מודיע כי היינות של אוצר בית הדין, אינם נמכרים באף מוקד מכירה שהוא, אלא מחולקים לבני תורה בלבד.

בנוסף, שיגרה מזכירות מערכת הכשרות מכתב ששיגר הגר"מ גרוס לרב שטיינברג, האחראי במערכת הכשרות על המחסן, בו הוא מורה לו לאסוף את כל היינות שנגנבו מכל המרכולים.

לדברי גורמים במערכת הכשרות, נרכשו מרבית הבקבוקים מהמרכולים, והחילול הגדול של יינות השביעית, נמנע בחלקו המכריע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}