י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ח"כ חיים אמסלם: רק ללמוד? לא בבית ספרנו

ח"כ הרב חיים אמסלם ממשיך לייצר כותרות: בנאום שנשא בטקס לרגל פתיחת קמפוס חרדי חדש, תקף אמסלם את השיטה לפיה רק לומדים ולא מתפרנסים: "זוהי לא דרכנו" • ב'יתד' מצחצחים עטים?

חבר הכנסת נואם בפתיחת הקמפוס. צילום: מכון לנדר
חבר הכנסת נואם בפתיחת הקמפוס. צילום: מכון לנדר

חבר הכנסת הרב חיים אמסלם הצליח למצב את עצמו בחודשים האחרונים, כמי שיודע לתת תמיד את כותרות. בכל ענין העולה על סדר היום, ניתן להרים טלפון לרב אמסלם, ולשמוע דברים שלאו דווקא מתאימים לעמדת הסיעה מטעמה הוא מכהן כח"כ.

בתקופה האחרונה הוא העניק מספר כותרות משעותיות לעיתון 'מעריב'. הכותרות תפסו מקום של כבוד בעיתונות הכללית, ולקיתונות של בוז בעיתונות המפלגתית.

הפרשייה האחרונה בה התבטא אמסלם, הייתה הקלה על הליכי הגיור של המתגיסים לצה"ל. עיתון 'יתד נאמן' פתח במתקפה חזיתית, ואמסלם מצידו השיב מנה אחת אפיים, תוך שהוא מכנה את העיתון בשלל כינויים, ועומד על דעתו בענין ההלכה.

עוד קודם לכן, בראיון עומק שהעניק לעיתונאי אבישי בן חיים, דיבר אמסלם על הספרדים שרצים ללמוד בישיבות אשכנזיות, ועל כך שהם חסרי חוט שדרה. "אני לא חושב שקיים שד עדתי. אם הוא קיים הוא פרי יצירה שלנו. אנחנו מטפחים בתוכנו את הנחיתות, אם אתה מתייחס לעצמך כמסכן, אתה מסכן", אמר אמסלם בראיון שגם הוא עורר הדים רבים.

לאחר מספר שבועות, בהם שמח הרב חיים אמסלם עם משפחתו, הוא חוזר לעבודה, וכרגיל, עם כותרות מסעירות.

היום (ב') נחנך קמפוס חרדי חדש, הפועל תחת המטריה של מכון לנדר, שנועד להתחרות בקמפוס הוותיק המנוהל על ידי בתו הבכורה של הגר"ע יוסף. אל טקס ההשקה הוזמן כנואם כבוד הרב חיים אמסלם. מלבד הכרזת העצמאות שגילה אמסלם בלכתו למעמד של מוסד המתחרה במוסד המנוהל על ידי בתו של הגר"ע יוסף, הרי גם שנאומו שווה סיקור מיוחד.

אמסלם בחר להתייחס לשיטה הנהגה כיום במגזר החרדי, לפיה אברך שמתחתן נשאר לשבת וללמוד כל היום. בנאומו הוא גינה את התופעה ואמר כי השיטה הספרדית דוגלת בשילוב תורה ועבודה, ולא רק תורה.

בנאומו אמר: "יישר כוחכם וחיילכם על פתיחת הקמפוס שיאפשר לאנשים מקרב הציבור החרדי להתפרנס בכבוד. התורה היא מקור חיינו אך האם מי שרוצה חיי תורה גוזר עליו חיי דוחק וצער? חברה תלותית? השיטה שצריכה להיות היא של שילוב הדברים כפי שהיה בכל הדורות הקודמים בקרב יהדות ספרד וכמו שנאמר בפרקי אבות 'כל תורה שאין עמה מלאכה סופה שמביאה לעוון'".

אם יורשה לנו להעריך, הרי שכתבי 'יתד' עושים בשעה זו את מלאכתם נאמנה, וכבר בימים הקרובים נוכל לראות כותרות המלמדות על החבר כנסת שבא לעקור את שורשי הדת.

חורף חם, כבר אמרנו?


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}