י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב ליפשיץ: הפלאשמורה - גויים גמורים

ארגון 'הקול היהודי' העביר כספים לח"כ שלמה מולה. 'בחדרי חרדים' חושף את זהות התורמים ומטרתם: "להכיר לכמה שיותר אתיופים את יש"ו" • הגרש"ב ליפשיץ: "העלאת האתיופים - טעות" • חשיפה

עליית יהודי אתיופיה. משהו רוצה להכיר לכם את יש''ו
עליית יהודי אתיופיה. משהו רוצה להכיר לכם את יש''ו



תחקיר "ידיעות אחרונות" המתפרסם הבוקר (ב') מגלה, כי לפני חמישה חודשים הועברה לחשבונו של ח"כ שלמה מולה תרומה של 10,000 דולר מארגון אמריקני, שביקש לחלק את הכסף לעולים נזקקים בני העדה האתיופית. ח"כ מולה השאיר את הכסף בחשבונו הפרטי ולא העביר את התרומה.

אלא שמה שלא פורסם בתחקיר הוא מטרות הארגון שהעביר את הכסף לידי חבר הכנסת האיתיופי. הארגון, שמכנה את עצמו בשם היומרני: Jewish Voice, או בעברית פשוטה 'הקול היהודי', הוא אחד מהארגונים המסיונריים הגדולים בארצות הברית.

הארגון, שמטהו המרכזי ממוקם בפניקס שבאריזונה, שם לעצמו מטרה ברורה: להכיר לכמה שיותר יהודים את יש"ו.

מי שנכנס לאתר הארגון יגלה להפתעתו, כי "מטרת הארגון להפיץ את בשורת יש"ו אצל היהודי בתחילה ולאחר מכן גם בין שאר אומות העולם".

אלא שלצערנו, ארגונים מסיונריים כאלה ואחרים לא חסרים, ולא סתם נזעקנו לעורר אודות התרומה שגרף לכיסו חבר הכנסת שלמה מולה.

מרפרוף מהיר באתר הארגון מצאנו נתן מעניין שיכול לזרוק מעט אור על סכומי הכסף שניתנו בדווקא לחבר הכנסת שלמה מולה.

מיסדי הארגון כותבים במפורש, כי הקהל האתיופי הינו יעד ראשון במעלה מבחינתם, וזאת בעקבות מצבם הכלכלי הקשה (באדיבות מתרגם גוגל): " אנו ממשיכים לחזק מנהיגים משיחיים בכדי לחזק את הסמינרים שאנחנו עורכים. אנחנו עובדים במלוא המרץ באתיופיה. העם היהודי שם מוכה בעוני כבד, ואנחנו מציעים להם ריפוי רוחני רפואי ללא תשלום. לבסוף, אנחנו מביאים את המסתורין שלנו אל ישראל, לחנך אנשים על תפקידה של ישראל בימים האחרונים ואת החשיבות של התמיכה שלנו בישראל. בכנסים האלה יש לנו גישה לקהל הרחב ללא תשלום לחלוטין".

והשורה האחרונה עולה על כולנה: "כל דבר שאנחנו עושים נועד כדי להגיע העם היהודי עם מסר של ישוע".

האם חפץ הארגון המסיונרי לרתום לשורותיו חבר כנסת בכדי לקדם את מטרותיו? איפה פועל הארגון בארץ? וכמה חללים הוא כבר הספיק להפיל?

על השאלות האלו ועוד, עדיין אין תשובות.

הגרש"ב ליפשיץ צילום: הגרש"ב ליפשיץ
הגרש"ב ליפשיץ


הגרש"ב ליפשיץ: "זה חמור מאוד. הכסף מקלקל את כולם"

יו"ר 'יד לאחים', הגאון רבי שלום דב ליפשיץ, הגיב בחומרה רבה לחשיפה ב'בחדרי חרדים': "'הקול היהודי', הוא ארגון מסיונרי ידוע", אומר הרב ליפשיץ. "לצערנו הרב, המיסיון מכניס כסף לכל מקום שהוא יכול. במיוחד אמורים הדברים כלפי העדה האתיופית. הם ננצלים את מצוקתם של בני העדה.

"לא היה צריך להביא אותם לכאן בכלל", קובע הרב ליפשיץ בנחרצות. "יש שני סוגים של אתיופים. חלק אחד, הם ספק יהודים. אותם היה צריך להעלות, בשל ספק-יהדותם. אבל בני הפלאשמורה, הם בפירוש לא יהודים. גם האתיופים עצמם, היהודים שבהם, אומרים עליהם שהם לא יהודים. תשאלו את האתיופים שלמדו במרכז הרב. הם אןמרים שעשו שטות שהביאו את הגויים האלה לארץ".

• אולי הציבור החרדי וארגוני הקירוב נכשלו בכך שלא בנו מסגרות עבור האתיופים ובכך נתנו פתח לגורמים מסיונריים להטביע את מסרהים בקרב בני העדה?

"אנחנו יוכלים לקרב את כל הנוצרים בעולם, אבל זה לא התפקיד של עם ישראל. חלק גדול מהאתיופים נוצרים".

• אם כן, מה מדאיג בתמיכה שהם מקבלים מגופים מיסיונריים?

"זה מדאיג, כי יש גם אתיופים יהודים שמקבלים מהגופים הללו. הכסף מקלקל את כולם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}