י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מי יעלה בהר? לא חסידי חב"ד

'מטה חב"ד בהר הבית' הפיץ כרוזי-ענק "לקיים את הוראת הרבי ולעלות להר הבית". תמונה שנשלחה על-ידי אותו גורם הבהירה את הבדיחה • מיוחד: כתב יד קודש של הרבי נגד העלייה להר הבית

מישהו ראה פה חב"דניק? התמונה שנשלחה למערכת
מישהו ראה פה חב"דניק? התמונה שנשלחה למערכת



ההר האימתני, שאיים לסחוף את חסידות חב"ד למחוזות סהרוריים, הוליד עכברון-מחילות עלוב ומפוקפק. הלחץ שאנשי חב"ד היו נתונים בו בימים האחרונים, התברר כמיותר.

מזה שנים, מנסים גורמים שונים מהימין הקיצוני, להרחיב את גלי העלייה להר הבית, למרות פסק ההלכה שסביבו היו כל פוסקי הדורות האחרונים תמימי-דעים, האוסר באופן חד-משמעי את העלייה להר בזמן הזה. איסור כרת כרוך בכך, פסקו הרבנים.

אלא שהפסיקה הגורפת לא בלבלה את הפעילים אשר אינטרסים לא ברורים מניעים אותם. בסיועו של אלבוים, איש חסידות בעלזא, הפועל מטעם עצמו ומצטלם דרך-קבע עם דמויות המקיימות טיפוס פרובוקטיבי בהר הקודש - פועלים הללו מזה שנים, ללא לאות, בכדי להרחיב את גלי העלייה. הם רואים בכך אידיאל, ערך עליון, פעולה חיונית לזירוז בואו של המשיח.

בימים האחרונים קיבל האיסור עתיק היומין חיזוק, בדמות אמירה נחרצת שהשמיע הגרי"ש אלישיב בנושא, במהלך ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס בביתו.

ישבו אותם פעילי ימין, והחליטו להביא לידי כך שחרדים ימרו את פסק ההלכה. לא עוד כיפות סרוגות, לא עוד נועלי סנדלים תנ"כיות. חרדים יטפסו בהר, ויוכיחו שדעתו של אלבוים מקובלת יותר מפסיקתו של הגרי"ש אלישיב, ושמעשיו של שמעון חן (איש 'כך', פעיל ידוע בתנועת נאמני הר הבית) - רצויים יותר מכל פסק הלכה ברור שנאמר בעניין.

אבל במי יתלו את הקריאה הקדושה? על איזו דמות רוחנית יישענו בבואם לארגן "עלייה המונית להר", כפי שפרסמו במודעות? אם אין רב או פוסק הלכה שיתיר את העלייה האסורה, עושים שימוש באדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.

וכך פוזרו פלאיירים ענקיים, הנושאים את הלוגו של "מטה חב"ד בהר הבית" - מטה שנפתח במיוחד לצורך הדפסת הפלאייר הפרובוקטיבי. בכרוזי הענק קוראים המארגנים, אנשי ה'מטה', לציבור חסידיו של הרבי מליובאוויטש, לקיים את 'הוראתו' של הרבי, לעלות להר הבית ולשמוח שם בשמחת בית השואבה.

כצפוי, בחב"ד התייחסו לפרסומים חסרי האחריות בחומרה רבה. דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, הודיע מעל לכל מיקרופון רענן, כי המודעות הסהרוריות הללו אינן קשורות באף צורה שהיא לתנועת חב"ד, ואפילו לא לגורמים חב"דיים עצמאיים, וכי בין הפרסומים על "הוראתו של הרבי מליובאוויטש לחגוג בהר" לבין המציאות אין דבר וחצי דבר.

במקביל, יצא הרב עידו ובר, תלמידו של הגר"מ ובר זצ"ל מירושלים, וסיפר לכל המעוניין כי רבו, שהיה מזקני המשפיעים בחב"ד ולחם בכל כוחו כנגד התנועות השונות המעודדות את העלייה האסורה להר - קיבל מכתב מפורש מהרבי מליובאוויטש זצוק"ל, בו הוא שולל את השמועות הנאמרות בשמו מכול וכול. "מסתבר", אמר הרב עידו ובר, "כי מדובר במהדורה חוזרת. אותם גיבובים נאמרו בשם הרבי כבר לפני שנים, על ידי אותם גורמים בדיוק, והרבי הכחיש אותם".

"חסידים ואנשי מעשה"

איסרו חג הסוכות, היה 'יום הדין' של אנשי "מטה חב"ד בהר הבית". היה עליהם להצדיק מסע תעמולה אגרסיבי, ולהוכיח כי הרבי מליובאוויטש זצוק"ל עמד מאחורי ההעפלה להר הבית בזמן שאין בית המקדש קיים.

אלא שהתמונה העלובה - שמוטב היה, מבחינת הגורמים המתסיסים, אם לא צולמה כלל - הוכיחה כי יש מי שניסה לתפוס 'טרמפ' על חב"ד. בין חצי המניין של לובשי השחורים שעלו להר באיסור וניאותו לכך שיצלמו את עורפם - לא ניתן היה לאתר ולו חובש 'קנייטש' חב"די אחד.

העובדה המביכה הזו, לא הפריעה לגורם אלמוני, המכנה את עצמו בשם "שניאור מנדלסון", לשגר הודעת דואר אלקטרוני חגיגית למערכת 'בחדרי חרדים', בה דיווח כי "הר הבית נפתח ליהודים, והמשטרה מכניסה כל יהודי ללא עיכובים מיותרים". הגורם אף צירף להודעתו תמונה, טרייה מהבוקר, המתעדת את "עליית המוני חסידי חב"ד".

"בתמונה המצורפת", כותב שולח התמונה, "נראים חסידים ואנשי מעשה, הנשמעים להוראת הרבי מליובאוויטש 'להיכנס למקום המקדש במקומות המותרים ולערוך שם שמחת בית השואבה בשלימות הכי גדולה'"...

בכך הגיע הגיחוך שהללו יצרו מעצמם – לשיאו המביך. איש מחסידי חב"ד לא קנה את הבדיחה ששוכפלה לרבבות עותקים, ולא עבר בגינה על איסור כרת.





כתב ידו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל על העלייה להר הבית: "פשוט שהנני בכל התוקף נגד"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}