י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המוות לא הפריד: ר' דוד ננקנסקי ז"ל

לפני פחות משבוע ליוו המונים את הרב שמעון ננקנסקי זצ"ל - רבו של בית כנסת הגדול בבני ברק. היום הלך אחיו ר' דוד - תושב קרית אתא, לבית עולמו • טרגדיה משפחתית כפולה

המוות לא הפריד: ר' דוד ננקנסקי ז"ל
ברוך דיין האמת

אחים בחייהם ואחים במותם: בעיצומם של ימי חול המועד ליוו המונים מתושבי בני ברק, את רבם האהוב שכיהן פאר ברבנות בית הכנסת הגדול בעיר הרב שמעון ננקנסקי זצ"ל. הרב שהיווה דמות ומופת להמוני המתפללים בבית כנסת בו כיהן ביד רמה במשך עשרות בשנים, לקה בשנים האחרונות, במחלה הנוראית, ומצבו הלך והתדרדר.

בשבת שובה, שכב כשהוא מרותק למיטתו, ובנו הבכור מסר את הדרשה המסורתית בבית הכנסת. כאמור, בימי חול המועד השיב את נשמתו ליוצרה, והשאיר את בית הכנסת יתום מהנהגה רוחנית.

פחות משבוע לאחר מכן, התבשרה משפחת ננקנסקי על אסון נוסף שפקד את המשפחה. אחיו של ר' שמעון – רבי דוד ננקנסקי, תושב קרית אתא, הלך גם הוא לבית עולמו, בסמיכות מצמררת לאחיו הגדול.

הרב טוביה ליברמן מידידי המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים' על האחים: "הם נולדו בירושלים לבית שכולו תורה. אביהם היה מתלמידיו המובהקים של הראי"ה קוק, והם גדלו על ברכי האב הדגול שחינך אותם לתורה וליראת שמים".

משפחת ננקנסקי, היא משפחה ירושלמית שורשית. המקור שלהם מליטא. ר' דוד הגיע לקרית אתא לפני למעלה מחמישים שנה. כשנשא את בתו של הרב גלב, ומאז הוא מתגורר במקום. הוא היה יהודי של תורה. למרות שלפרנסתו עסק בעבודה פקידותית. הוא היה יהודי של בית מדרש. זה היה בראש מעיניו. השאר היה טפל".

"הוא זכה להקים משפחה לתפארת. חתנו הרב רוט, ממלא היום את מקום אביו כרב מוסדות 'בית דוד' בבני ברק. וכל ילדיו לימוד ה'. הסמיכות בה נפטרו שני האחים יש בה ללמד משהו. אחים בחייהם, ואחים במותם".

הלוויתו של ר' דוד ננקנסקי, נערכה הערב בשעה 22:00.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}