י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לאב ששלושה מילדיו נרצחו - נולדה שלישיה

בועז שבו איבד את אשתו ו-3 מילדיו בפיגוע לפני 7 שנים. לפני שנתיים התחתן, ולפני כשבוע נולדה לו שלישייה: "אדם שאיבד שלושה ילדים פתאום מקבל שלושה ילדים. זה פשוט נס של הקב"ה"

משפחת שבו לפני הרצח: הנרצחים מימין (בעיגול): רחל, אבישי (למעלה), צביקה ונריה ז"ל . צילום: ישראל היום
משפחת שבו לפני הרצח: הנרצחים מימין (בעיגול): רחל, אבישי (למעלה), צביקה ונריה ז"ל . צילום: ישראל היום


שבע שנים לאחר שאשתו ושלושת ילדיו נרצחו בפיגוע רצחני ביישוב איתמר שבשומרון, זכה בשבוע שעבר בועז שבו ל"נס משמים": אשתו השנייה ילדה לו שלישייה - שני בנים ובת.

"מאה אחוז ממה שהיה בעבר כבר לא יהיה, אבל צריך להמשיך הלאה באמונה באהבה ובשמחה", אמר שבו בהתרגשות בשיחה עם לילך שובל מ'ישראל היום'.

הרכים הנולדים מאושפזים כעת בפגייה של בית החולים תל השומר.

הטרגדיה של שבו התרחשה ב-20 ביוני 2002, בעיצומה של האינתיפאדה השנייה. מחבל חמוש חדר לאיתמר ופתח באש לכל עבר. כאשר הגיע לבית משפחת שבו, פרץ לתוכו ופתח באש רצחנית שממנה נהרגו האם רחל (40) ושלושה משבעת ילדיהם - נריה (15) צביקה (12) ואבישי(5). שני ילדים נוספים נפצעו.

יוסי טוויטו (40), ששימש מפקד כיתת הכוננות של איתמר, נורה אף הוא למוות כשהגיע לבית המשפחה בניסיון לעזור. כוחות צה"ל ומג"ב הצליחו לחלץ מהמקום תחת אש את שני הילדים הפצועים. המחבל עצמו נורה ונהרג.

הסיפור ריגש אז את כל המדינה, שכאבה את כאבם של האב בועז וארבעת ילדיו שנותרו בחיים.

זמן לא רב לאחר הטרגדיה, קיבל בועז החלטה להמשיך לתפקד למען ילדיו. "שאלתי את עצמי למה זה קרה לי. הגדרתי את זה 'השואה הקטנה שלי', כי כמו בשואה נשרף לי הבית ונהרגו לי שלושה ילדים ואישה", הוא מספר. "אבל לא רציתי לשקוע בזה כדי לא לאבד את האמונה. החלטתי להרים את הראש מעל המים להמשיך הלאה כי יש עוד ילדים בבית".

לפני כשנתיים נישא בועז בשנית לאישה שפגש בעברו לפני כ-20 שנה, ובאופן מקרי החלה לעבוד בביתו כמנקה. הדילמה אם להביא עוד ילדים לעולם היתה ברורה. "הבית היה מלא בילדים אני כבר סב לארבעה נכדים, אבל בנינו בית חדש ובעצם החתונה והילדים הם השלמה של תהליך".

לדבריו, עד השבוע ה-23 לא ידעו הוא ואשתו כי זכו בשלושה עוברים, שכן בבדיקות נראו שניים בלבד. "זה גרם להתרגשות גדולה אצל כולם בגלל שזה כל כך סמלי. אדם כמוני שאיבד שלושה ילדים פתאום מקבל שלושה ילדים. זה פשוט נס של הקדוש ברוך הוא.

"אני עכשיו ברגשות מעורבים כי הלידה הזו מחזירה אותי גם אחורה לצער ולכאב. זה מחזיר אותי לגעגועים לילדים שהלכו ואני יודע שזה ילווה אותי כל החיים. עכשיו אני מבין שאם ה' החליט לקחת אליו ארבעה צדיקים זה היה כדי לתת לי ניסיון לעמוד בו".

קישורים:
מקור: ישראל היום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}